poniedziałek, 23 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Nissan

Nowy Nissan Ariya już w Polsce. Elektryczny SUV o futurystycznym designie

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-04-09
w Nissan, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
511 16
6
Nissan Aryia
452
UDOSTĘPNIEŃ
1.5k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Peugeot 508 I kontra Peugeot 605: który okaże się lepszy?

Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska

Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy

Nowy Nissan Ariya zadebiutował w Polsce. Pierwszym egzemplarzem, który, został oficjalnie zaprezentowany nad Wisłą była wersja z napędem na obie osie e-4ORCE w kolorze Akatsuki Copper.

Nissan Ariya po raz pierwszy pojawił się w Polsce. Elektryczny model o futurystycznym wyglądzie jest częścią strategii NEXT japońskiej marki, która skupia się na rozwoju segmentu aut zeroemisyjnych oraz crossoverów. Jak przekonuje Nissan, samochód powstał w duchu „ponadczasowego japońskiego futuryzmu” łącząc minimalizm i elegancję z nowoczesnością. Ariya jest pierwszym modelem, który otrzymał nowe logo marki. Na potrzeby crossovera projektanci Nissana opracowali również zupełnie nową paletę odcieni nadwozia i zastosowali technologię ich nakładania umożliwiającą zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o 25%.Nissan Ariya

Ariya została zbudowana na zupełnie nowej platformie stworzonej specjalnie dla pojazdów zeroemisyjnych. Wkrótce na tej samej płycie podłogowej powstanie nowy model Renault. Elektryczny układ napędowy umożliwił przeniesienie systemu klimatyzacji pod maskę i rezygnację z tunelu środkowego, co zaowocowało zwiększeniem przestrzeni dla pasażerów i uzyskaniem całkowicie płaskiej podłogi.

Proste i nowoczesne wnętrze

Za minimalizmem nadwozia Nissana podąża również wnętrze. Deskę rozdzielczą pozbawiono przycisków. Najważniejsze elementy sterowania klimatyzacją mają formę przełączników haptycznych, które wibrują pod wpływem dotyku.

Ekran wskaźników i centralny wyświetlacz mają przekątną 12,3 cala i są umieszczone na jednej wysokości, co minimalizuje odrywanie wzroku od drogi. Poszczególne informacje można przesuwać między wyświetlaczami, aby najważniejsze dla funkcje były zawsze na widoku. W samochodzie znajdziemy również duży wyświetlacz przezierny.

Nissan Ariya z silnikiem o mocy 394 KM

Nissan Ariya otrzymał dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 394 KM, które napędzają obie osie. Dzięki nim pojazd przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 5,1 sekundy. Ariya będzie dostępna z akumulatorami o pojemności 63 kWh lub 87 kWh. Pierwszy z nich oferuje zasięg około 360 kilometrów, a drugi do 500 kilometrów (dane przed homologacją).

W zależności od wybranej wersji zakres mocy będzie rozciągał się pomiędzy 218 KM a 394 KM. Klienci będą mogli również zdecydować pomiędzy napędem na przednią lub obie osie. Łącznie będą dostępne 4 kombinacje.

Niezależnie od wybranej wersji pojazd będzie mógł być ładowany w standardzie szybkiego ładowania CCS do 130 kW, co umożliwi uzupełnienie energii niezbędnej do przejechania 300 km w około 30 minut.

„Najlepszym słowem określającym Nissana Ariya to – pierwszy. Model jest pierwszym w pełni elektrycznym coupé crossoverem w gamie Nissana. Pierwszym, w którym wykorzystane zostało nowe logo. Pierwszym stworzonym w ramach strategii Nissan NEXT. Przed Nissanem ekscytujący czas, gdyż pierwszy oznacza również wiele dalszych, nowych premier w przyszłości” – podsumowuje Dorota Pajączkowska, Communication Manager w Nissan Sales CEE.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Nissan AryiaNissan Ariya
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: AriyaNissanRenault
Udostepnij181Tweet113Udostepnij32
Poprzedni

Nowy Renault Kadjar 2022 przechodzi testy. Wkrótce debiut

Następny

Dlaczego kocham markę Citroën? List czytelnika

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Dlaczego kocham markę Citroën? List czytelnika

Peugeot 308, BMW Serii 1

Nowy Peugeot 308 kontra BMW Serii 1. Francuska marka dąży do segmentu premium

Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 04/2021

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
6 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Bart - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Slawo - Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • Fan Panharda - Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy
  • Łukasz - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Yaro - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Paweł - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Darek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • wolny człowiek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Arek - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Peugeot 508 I kontra Peugeot 605: który okaże się lepszy?
  • Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie
  • Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy
  • Fabryka Stellantis w Charleville odzyskuje ciepło i ogrzewa nimi pomieszczenia oraz domy
  • Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • Ile kosztuje najtańsza Dacia z klimatyzacją? Sprawdzamy ceny popularnych modeli: Duster, Jogger i Sandero 2022
  • Kolejki w warsztatach zakładających instalacje LPG
  • Czy to nowy Citroën 2CV 2022?
  • Citroën ogłasza plany na swój pierwszy samochód elektryczny dla Indii


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
6
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.