Nowy Nissan Juke wreszcie pojawił się na drogach w ramach pierwszych jazd testowych. Poprzednia generacja tego modelu miała premierę 10 lat temu. Od tego czasu na całym świecie sprzedano 1,5 miliona tych samochodów.
Nowy Nissan Juke został zbudowany na platformie CMF‑B i będzie produkowany w zakładach w Sunderland w Wielkiej Brytanii. Uruchomienie sprzedaży na europejskich rynkach zaplanowano na koniec listopada tego roku.
Atletyczny styl
Nowy Juke wydoroślał, ale nie stracił wyrazistego charakteru swojego poprzednika. Model zachował kultowe cechy poprzednika, w tym między innymi znak rozpoznawczy w formie okrągłych przednich świateł. Współczesnym akcentem jest natomiast kształt litery Y wpisany w reflektory, który harmonizuje z typowym dla Nissanów wlotem powietrza z motywem litery V. 19‑calowe koła podkreślają muskularną sylwetkę nowego Nissana. Gama modelu składa się z 15 dwukolorowych zestawień barw nadwozia, dachu, a także wnętrza.
Nowy Juke zmienił się także w środku, zyskując więcej stylu, przestrzeni, a także wyższą jakość i szereg nowych technologii. Ma przestronniejszą kabinę i większy bagażnik. Ilość miejsca z tyłu wzrosła o 5,8 cm na poziomie kolan oraz o 1,1 cm nad głowami. Bagażnik powiększono o 20%, do 422 litrów.
Zaprojektowane od nowa wnętrze jest bardziej eleganckie, komfortowe i wykończone wysokogatunkowymi materiałami. Zastosowano nowe, miękkie w dotyku materiały na desce rozdzielczej, drzwiach oraz w dolnej części kabiny, a standardowe, jednobryłowe sportowe fotele z oparciem zintegrowanym z zagłówkiem mogą być pokryte opcjonalną tapicerką z tworzywa Alcantara lub skóry.
Przednie fotele mają wbudowany system nagłośnienia Bose Personal Plus, który zapewnia wysoką jakość dźwięku w kabinie. Ustawienia systemu reguluje się na 8‑calowym wyświetlaczu multimedialnym, zapewniającym także łatwy dostęp do usług Nissan Connect.
Indywidualizacja Nissana Juke dzięki N-Design
Dla właścicieli, którzy chcieliby nadać swojemu autu wyjątkowo indywidualny styl, przygotowano wersję wyposażenia N‑Design. Jest ona oferowana obok znanych już wersji Visia, Acenta, N‑Connecta i Tekna i może być łączona z najbogatszymi pakietami personalizacyjnymi.
W ramach personalizacji wnętrza klienci będą mieli do wyboru trzy kombinacje tapicerki foteli oraz wykończenia deski rozdzielczej, drzwi i podłokietnika. Urbanizer opiera się na nowoczesnym, mocnym kontraście czerni i bieli, z elementami wykończeniowymi z syntetycznej skóry w obu tych kolorach. Midnight to finezyjne i eleganckie wnętrze zdominowane przez czarną Alcantarę i skórę, z kolei The Juke przyciąga wzrok energetycznym kokpitem z elementami z pomarańczowej i czarnej skóry.
Standardem w wersji N‑Design są 19‑calowe obręcze kół z lekkiego stopu ze szlifem diamentowym. N‑Design oferuje łącznie 20 kombinacji personalizacji nadwozia i wnętrza.
Jaki silnik?
Pod maską pracuje oszczędny i dynamiczny 3‑cylindrowy silnik benzynowy. Jednostka o pojemności 1 litra rozwija moc 117 KM i 180 Nm momentu obrotowego (z możliwością chwilowego zwiększenia tej wartości do 200 Nm). Standardem jest sześciobiegowa przekładnia manualna, ale po raz pierwszy samochód można zamówić także z nowym dwusprzęgłowym automatem.
W porównaniu z silnikiem 1,6‑litrowym stosowanym w poprzednim modelu zużycie paliwa spadło do 5,9 l/100 km w wersji ze skrzynią manualną i 6 l/100 km w pojazdach z przekładnią DCT. Ograniczono także emisję CO2, która wynosi obecnie 135 g/km (WLTP) z przekładnią manualną i 138 g/km (WLTP) z DCT.
Funkcja „D‑Mode” umożliwia płynne przełączanie się między trybami Standard, Eco i Sport. W każdym z nich charakterystyka samochodu zmienia się stosownie do warunków jazdy i nastroju kierowcy.
Bogactwo technologii
Wśród rozwiązań podnoszących bezpieczeństwo są takie technologie, jak inteligentny system hamowania awaryjnego z rozpoznawaniem pieszych i rowerzystów, inteligentny tempomat, rozpoznawanie znaków drogowych, inteligentna interwencja przy niezamierzonej zmianie pasa ruchu, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu czy interwencja w przypadku wykrycia pojazdu w martwym polu.
Ostatni z wymienionych systemów debiutuje w gamie japońskiej marki. System ten ostrzega kierowcę o obecności pojazdu niewidocznego w lusterkach i kieruje Nissana Juke z powrotem na dotychczas zajmowany pas ruchu, aby uniknąć kolizji.
Kierowcy nowego crossovera mają też do dyspozycji technologię ProPILOT. System autonomicznie utrzymuje samochód pośrodku pasa ruchu i pilnuje stałej, bezpiecznej odległości od pojazdu poprzedzającego, nawet w wolno posuwającym się korku.
W celu poprawienia widoczności słupki A zostały zwężone bez uszczerbku dla ich sztywności dzięki zastosowaniu lżejszej, ultrawytrzymałej stali. W nocy widoczność poprawiają standardowe reflektory LED o zasięgu zwiększonym o 10 metrów wszerz i 5 wzdłuż – najlepszym w tej klasie pojazdów.
Opcje łączności i system audio
Nissan Juke został wyposażony w najbardziej zaawansowany system multimedialny, jaki dotychczas montowano w samochodach marki Nissan. Umożliwia on szybkie i wygodne podłączenie smartfona do samochodu, zdalne sterowanie wybranymi funkcjami i monitorowanie samochodu przez aplikację oraz udostępnianie połączenia Wi-Fi pasażerom chcącym pobrać lub wysłać dane*.
Najnowsza wersja systemu multimedialnego NissanConnect obsługuje standardy Apple CarPlay i Android Auto, co umożliwia korzystanie z aplikacji zainstalowanych w smartfonie na 8‑calowym ekranie dotykowym w kabinie.
Kierowcy mogą korzystać zarówno z nawigacji w telefonie, jak i z map TomTom oraz usługi informacji o ruchu drogowym Live Traffic. Zgodność Nissana Juke z asystentem Google pozwala używać poleceń głosowych, na przykład w celu przesłania współrzędnych celu podróży z urządzenia mobilnego do pokładowej nawigacji.
Sprzedaż nowego Nissana JUKE rozpocznie się pod koniec listopada.
* W Polsce usługa będzie dostępna w późniejszym terminie.
Najnowsze komentarze