Silniki 1.2 PureTech są narażone na przedostawanie się benzyny do oleju, co powoduje łuszczenie się paska rozrządu i może doprowadzić do utraty hamulców, pogorszenia smarowania lub całkowitego zatarcia jednostki napędowej. Z tego powodu producent podjął działania zapobiegawcze.
Nowy pasek rozrządu, odporny na działanie oleju z benzyną to tylko jeden ze sposobów radzenia sobie z problemem. Kluczowy jest też nowy olej 5W30, opracowany specjalnie dla Stellantis przez TotalEnergies. W efekcie jego stosowania silnik powinien być znacznie mniej narażony na niekorzystne zjawiska, zmniejszy się też emisja CO2.
Nowy olej TotalEnergies 5W30 nosi oznaczenie FPW9.55535/03 i został wprowadzony do ASO od października 2024 roku. Jego stosowanie jest obowiązkowe – taki olej stosowany jest podczas przeglądów w serwisach.
Niezależne od stosowania oleju, warto pamiętać, że mając samochód z silnikiem PureTech warto:
- dbać o jazdę na rozgrzanym silniku – krótkie dystanse bez rozgrzania sprzyjają przedostawaniu się benzyny do układu olejowego,
- kontrolować stan paska rozrządu i w przypadku pojawienia się jakichkolwiek oznak zużycia natychmiast go wymienić na najnowszy, zalecany model, odporny na kąpiel olejową,
- w przypadku samochodu używanego najlepiej od razu zlecić wymianę paska na taki nowej generacji,
- w przypadku jazdy na bardzo krótkich dystansach zmienić interwał wymiany oleju,
- stosować dodatek do paliwa Tunap 978 Microflex
- stosować benzynę PB98 zamiast PB95
Więcej informacji na temat silnika 1.2 PureTech znajdziesz w naszych artykułach.
Jak eksploatować silnik 1.2 PureTech? Awarie, zalecenia producenta, akcja serwisowa
Najnowsze komentarze