poniedziałek, 27 czerwca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Opel

Nowy Opel Astra 2022. Narodziny błyskawicy: 100% elektryk, hybryda i napędy klasyczne

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2021-09-01
w Opel, Wiadomości
Czas czytania 8 minut
915 38
10
The new 2021 Opel Astra

The new 2021 Opel Astra

817
UDOSTĘPNIEŃ
2.7k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Opel Crossland sukcesem. Z linii montażowych zjechało już 500.000 egzemplarzy

Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów

100 klasycznych Peugeot na 100-lecie dealera pod Paryżem

Nowy Opel Astra został dzisiaj zaprezentowany w Rüsselsheim pod hasłem A NEW BLITZ IS BORN. W obecności dziennikarzy i około przedstawicieli mediów za pośrednictwem transmisji na żywo, nowy dyrektor generalny, Uwe Hochgeschurtz, zaprezentował nową Astrę w swoim pierwszym dniu pracy w firmie Opel.

New blitz is born to zbitka słów angielskich i niemieckiego: można to w wolnym tłumaczeniu rozumiem jako narodziła się nowa błyskawica, w domyśle nowa gwiazda.

Szefa Opla wspierał menedżer Liverpoolu, Jürgen Klopp. Ambasador marki Opel był zachwycony nową Astrą. Latem, podczas wizyty w studiach projektowych Opla, Klopp miał okazję przejechać kilka kilometrów modelem przedprodukcyjnym. Po raz pierwszy bestseller z logo Blitz jest zelektryfikowany. Od momentu otwarcia zamówień w październiku, nowa Astra będzie dostępna w wersji hybrydowej typu plug-in. W pełni elektryczny Opel Astra-e pojawi się na rynku w 2023 roku. Nowa generacja Astry jest również dostępna z wysokowydajnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnym. Klienci mogą więc wybrać odpowiedni dla siebie układ napędowy.

Uwe Hochgeschurtz, Opel Automobile GmbH

„Fantastyczny samochód! Nowa Astra otworzy nowy, ekscytujący rozdział w historii modeli Opla klasy kompaktowej. Po raz pierwszy zaoferujemy zarówno wersję w pełni elektryczną, jak i hybrydową typu plug-in tego samego modelu. Jestem przekonany, że nowa Astra i Astra-e zrobią mocne wrażenie i przyciągną do marki wielu nowych klientów” – powiedział dyrektor generalny Opla, Uwe Hochgeschurtz, podczas światowej premiery w Rüsselsheim.

Natomiast ambasador marki Opel, Jürgen Klopp, opisał pierwsze wrażenia, jakie wyniósł z przedprodukcyjnego pojazdu: „Miałem okazję jeździć zakamuflowaną Astrą w wersji hybrydowej plug-in – naprawdę bardzo imponująca. Cicha i mocna jednocześnie, prowadzenie prawie jak w samochodzie sportowym. No i stylistyka: odważna, innowacyjna, kreatywna. Dobra robota Opel!”

Uwe Hochgeschurtz and JŁrgen Klopp with the all-new Opel Astra – September 1st, 2021

30 lat Opla Astry: Bestseller i twarz marki

Od premiery następcy Kadetta w 1991 roku, Opel sprzedał prawie 15 milionów egzemplarzy modelu Astra. 30 lat później ten model klasy kompaktowej jest bardziej przełomowy niż kiedykolwiek. Nowy Opel Astra to stylistyczna deklaracja marki. Bardziej dynamiczna sylwetka, z ostro ściętymi, muskularnymi powierzchniami pozbawionymi zbędnych ozdób oraz nowym obliczem marki Opel Vizor. Szósta generacja wchodzi w tym roku na rynek jako sportowy pięciodrzwiowy samochód o nisko zawieszonej sylwetce oraz większej przestrzeni wewnątrz niż jej poprzednik. Nowa generacja została zaprojektowana i opracowana w siedzibie firmy Opel w Rüsselsheim, gdzie jesienią tego roku rozpocznie się jej produkcja. Nowy model wnosi do klasy kompaktowej innowacje, które wcześniej klienci znali tylko z droższych pojazdów. Na przykład, Astra debiutuje z najnowszą wersją adaptacyjnych reflektorów pikselowych Intelli-Lux LED®. System oświetlenia pochodzi prosto z flagowego Opla Insignii, a 168 elementów LED zapewnia miejsce lidera w segmentach pojazdów kompaktowych i średniej wielkości.

Zmiany we wnętrzu nowej generacji Astry to wręcz skok w czasie. Dzięki całkowicie cyfrowemu kokpitowi Pure Panel, wskaźniki analogowe odchodzą do historii. Zastępuje je nowy interfejs (HMI) o świeżej, nowoczesnej grafice, oferujący klientom klarowne, bardziej intuicyjne doświadczenie. Kierowca i pasażerowie mogą obsługiwać nową Astrę intuicyjnie, korzystając z szerokich ekranów dotykowych podobnie jak ze smartfona. Nigdy wcześniej Opel nie był tak intuicyjny i łatwy w obsłudze jak nowa Astra.

Samochód pojawi się najpierw w wersji hatchback i będzie dostępy w salonach na początku 2022 r. Chwilę później dołączy do niego wersja kombi.

The new 2021 Opel Astra

Opel Astra – ładowalna hybryda i pełen elektryk

Opel zaoferuje nową Astrę jako hybrydę plug‑in w dwóch wersjach różniących się osiągami, a od 2023 roku także jako w pełni elektryczną Astrę‑e. Ponadto dostępne są wersje z bardzo wydajnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnym oraz przekładniami o obniżonym tarciu wewnętrznym: sześciobiegową skrzynią manualną i ośmiobiegowym automatem.

Wśród wariantów napędu nowej Astry każdy znajdzie coś odpowiedniego dla siebie. To pierwszy model Opla, w przypadku którego klienci już wkrótce będą mieli wybór między napędem w pełni elektrycznym, hybrydą z funkcją doładowania z zewnętrznego źródła prądu (plug-in) oraz silnikami spalinowymi. Moc poszczególnych wersji napędu wynosi od 81 kW/110 KM do 165 kW/225 KM (łączna moc systemu)1, co gwarantuje znakomite osiągi. W najnowszej generacji kompaktowego bestsellera Opel łączy przyjemność z jazdy z najwyższą wydajnością i dbałością o środowisko.

„Nowy Opel Astra jest wyjątkowy i otwiera nową erę w historii marki. Dotyczy to całej gamy zespołów napędowych, w tym w pełni elektrycznej Astry‑e, a także czołowych w swojej klasie technologii i sensacyjnego wzornictwa. Ten samochód wyznacza nowe standardy i ma wszystkie atuty, by stać się kolejnym bestsellerem” — mówi nowy dyrektor generalny firmy Opel, Uwe Hochgeschurtz.

Opel Vizor z reflektorami pikselowymi Intelli-Lux LED®: przyciąga wzrok najnowszymi technologiami

Nowy Opel Astra jest deklaracją założeń stylistycznych producenta: jeszcze dynamiczniejsza sylwetka, ścięte, muskularne powierzchnie pozbawione zbędnych ozdób oraz nowe oblicze marki — Opel Vizor. Nie ulega wątpliwości, że Astra jest gotowa do zdefiniowania nowej epoki.

Podobnie jak poprzedni model wprowadzony na rynek w 2015 r., nowa generacja wnosi do klasy kompaktowej innowacje, które klienci znali wcześniej jedynie z droższych pojazdów. Na przykład Astra potrafi „zamienić noc w dzień” — najnowsza ewolucja adaptacyjnych reflektorów pikselowych Intelli-Lux LED®pochodzi prosto z flagowego Opla Insignii, a 168 elementów LED zapewnia miejsce lidera w segmentach pojazdów kompaktowych i średniej wielkości.

The new 2021 Opel Astra

Zmiany we wnętrzu nowej generacji Astry to wręcz skok w czasie. Dzięki całkowicie cyfrowemu panelowi Pure Panel wskaźniki analogowe odchodzą do historii. Zastępuje je nowy interfejs (HMI) o świeżej, nowoczesnej grafice, oferujący klientom klarowne, bardziej intuicyjne doświadczenie. Kierowca i pasażerowie mogą obsługiwać nową Astrę intuicyjnie, korzystając z szerokich ekranów dotykowych podobnie jak ze smartfona. Projektanci oraz inżynierowie firmy Opel dołożyli wszelkich starań, aby zapewnić kierowcy dostęp do wszystkich niezbędnych informacji i przydatnych opcji — jednak bez obciążania go nadmiarem danych czy funkcji. Ponadto najważniejsze ustawienia, w tym parametry działania klimatyzacji, można nadal regulować za pomocą fizycznych przełączników i przycisków.

Tradycyjnie firma Opel oferuje też wyjątkowy komfort foteli nowego modelu klasy kompaktowej. Przednie fotele, opracowane wewnętrznie przez markę, mają atest AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V. — niemiecka Kampania na rzecz Zdrowych Pleców) i dzięki wzorowej ergonomii są niezwykle komfortowe, co ma znaczenie szczególnie podczas długich podróży. Kierowcę wspomagają najnowocześniejsze systemy: od wyświetlacza projekcyjnego po półautomatyczny system wspomagania Intelli-Drive 2.0 (integrujący wszystkie kamery i czujniki na pokładzie z łącznością e‑horizon) oraz kamerę Intelli-Vision 360 stopni.

The new 2021 Opel Astra

Dynamiczne, ale spokojne prowadzenie oraz „autostradowa” skuteczność hamowania i stabilność

Nowa Astra ma 4374 mm długości i 1860 mm szerokości. Jest tylko o 4 mm dłuższa od poprzedniego modelu. Rozstaw osi zwiększył się o 13 mm do 2675 mm. W muskularnej i solidnej bryle pięcioosobowego nadwozia nie zabrakło miejsca na praktyczny bagażnik z regulowaną podłogą, który po złożeniu tylnych siedzeń można powiększyć aż do 1250 litrów pojemności.

Nowa Astra jest oparta na wysoce elastycznej, przystosowanej do różnych napędów platformie EMP2 trzeciej generacji. Od samego początku prac rozwojowych nad nowym modelem koncentrowano się na zachowaniu DNA marki Opel. Oznacza to, że prowadzenie samochodu jest zarówno komfortowe, jak i dynamiczne, a nowa Astra — podobnie jak każdy Opel — jest „Autobahnproof”. Innymi słowy jednym z głównych założeń projektowych było dostosowanie konstrukcji do jazdy z wysokimi, autostradowymi prędkościami.

Układ kierowniczy oraz zawieszenie i podwozie — z kolumnami McPhersona z przodu i belką skrętną z tyłu — zaprojektowano z myślą o maksymalnym ograniczeniu poprzecznych przechyłów nadwozia (tłumienie ruchu wokół osi poziomej). Nowy model ma bardzo skuteczne hamulce oraz wyróżnia się stabilnością zarówno w czasie jazdy na wprost, jak i przy pokonywaniu zakrętów. Sztywność skrętna nowej Astry wzrosła o 14% w porównaniu z poprzednią generacją.

Zamówienia na nowego Opla Astrę można będzie składać jesienią, a pierwsi klienci odbiorą swoje pojazdy na początku 2022 r. Najpierw w sprzedaży pojawi się wersja pięciodrzwiowa ze sportową sylwetką w stylu coupé. Wkrótce potem dołączy do niej eleganckie kombi Sports Tourer. W 2023 roku Opel zaoferuje także w pełni elektryczną Astrę‑e nowej generacji. Nowa Astra, zaprojektowana i skonstruowana w centrali firmy Opel w Rüsselsheim, będzie również produkowana w tamtejszych zakładach z zachowaniem najwyższej precyzji. Opel Astra — made in Germany!

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: AstraOpel
Udostepnij327Tweet204Udostepnij57
Poprzedni

Pracownicy Stellantis dostaną 80% wynagrodzenia do końca roku. Kryzys w branży motoryzacyjnej

Następny

Nowa Dacia Duster FL 2021: pierwsza jazda. 150 KM vs 100 KM. Jak jeżdżą?

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny
cof

Nowa Dacia Duster FL 2021: pierwsza jazda. 150 KM vs 100 KM. Jak jeżdżą?

NASA testowała elektryczne Renault 12 już w 1976 roku!

17 urodziny Francuskie.pl: od 2004 r. piszemy o markach Citroën, Dacia, Peugeot i Renault.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
10 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Tomasz O - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Tomasz O - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Piotr - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Mekes - Renault Koleos 4×4 185 KM dCi – bardzo oszczędny SUV. Opinie po 1,5 tysiąca kilometrów, ile pali naprawdę?
  • Kolo - Peugeot Manifesto 2015 po raz pierwszy ujrzał światło dzienne. Tak narodził się 408
  • Kolo - Szefowie firm energetycznych wzywają do natychmiastowego zmniejszenia zużycia paliwa, gazu i energii!
  • Kolo - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Kolo - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Szymon - Jesteśmy na premierze prasowej nowego Peugeot 308 SW Hybrid
  • Truskawa - Jesteśmy na premierze prasowej nowego Peugeot 308 SW Hybrid


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Opel Crossland sukcesem. Z linii montażowych zjechało już 500.000 egzemplarzy
  • Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • 100 klasycznych Peugeot na 100-lecie dealera pod Paryżem
  • Polska była o krok od uruchomienia fabryki Renault. Projekt przerwała wojna
  • System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • DS 7 Crossback 180 KM EAT8 – luksusowy SUV po 30.000 kilometrach. Opinie, spalanie, najczęściej używane wyposażenie
  • Szefowie firm energetycznych wzywają do natychmiastowego zmniejszenia zużycia paliwa, gazu i energii!
  • Kobiety za kierownicą: pędzą przed siebie na śmierć lub pewne kalectwo
  • Peugeot Manifesto 2015 po raz pierwszy ujrzał światło dzienne. Tak narodził się 408
  • Dobre noty dla Peugeot 308 HDi i Renault Arkany TCe 160. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 07/2022


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
10
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.