Marka z Rüsselsheim zapowiedziała elektryfikację całej swojej gamy i skutecznie realizuje swój plan. Podczas tegorocznego salonu samochodowego w Brukseli zadebiutował nowy Opel Astra Electric.
Gama modelowa Stellantis jest w trakcie intensywnej elektryfikacji. Producent nie „oszczędzi” żadnego modelu. Wszystkie docelowo będą jeździły na prądzie. Nowy Opel Astra do tej pory był oferowany w wersji z silnikiem benzynowym, dieslem oraz z układem hybrydowym typu plug-in, ale producent spod znaku błyskawicy właśnie uzupełnił braki. Podczas targów motoryzacyjnych w Brukseli zadebiutowała wersja elektryczna.
Nowa Astra Electric zelektryzuje publiczność. Pierwsza w pełni elektryczna Astra dowodzi, że Opel konsekwentnie realizuje zamiar pełnej elektryfikacji marki w Europie” – powiedział powiedział Florian Huettl, dyrektor generalny firmy Opel podczas otwarcia wydarzenia.
Opel Astra Electric o mocy 156 KM
Z zewnątrz Opel Astra Electric nie różni się specjalnie od spalinowego modelu, ale może to pozwoli przywyknąć nam do tego, że elektryk to nic nadzwyczajnego, po prostu kolejny silnik do wyboru z katalogu producenta. Jednostka generuje 115 kW (156 KM) mocy oraz 270 Nm momentu obrotowego.
Opel zapewnia, że nie musimy martwić się, że Astra Electric będzie jeździła powoli. Maksymalna prędkość wynosi bowiem aż 170 km/h. Jednostka czerpie energię z akumulatora o pojemności 54 kWh brutto. Według danych z cyklu WLTP kompakt przejedzie na jednym ładowaniu do 416 km, ale pewnie ze znacznie niższą wartością na liczniku niż wspomnieliśmy przed chwilą. Do wyboru są trzy tryby jazdy Eco, Normal i Sport, które albo zwiększą dynamikę, albo pozwolą zaoszczędzić więcej prądu.
Jeśli skorzystamy ze stacji ładowania o mocy 100 kW uzupełnimy 80% pojemności akumulatora w 30 minut. W standardzie znajdziemy pokładową trójfazową ładowarkę 11 kW, którą można podłączyć do domowej stacji ładowania.
Elektryczny Opel Mokka z większym zasięgiem
Nowy układ napędza także inne modele Stellantis m.in. oraz nowego DS 3 E-Tense oraz Jeepa Avengera, który został wyróżniony przez dziennikarzy tytułem Car of the Year 2023. Wkrótce motor znajdzie się pod maską Peugeot e-308 i e-408. 156-konny silnik elektryczny oraz akumulator o pojemności 54 kWh otrzymał także Opel Mokka. Przy okazji producent zmienił nazwę elektrycznej wersji crossovera. Literkę „e”, która jest stosowana także przez Peugeota i Citroena zastąpiła nomenklatura „Electric”.
Nowy akumulator oraz optymalizacja energii pozwoliła zwiększyć zasięg modelu z 338 kilometrów do 406 km. Opel zamierza oferować obie wersje równolegle, aby klienci mieli większy wybór.
Najnowsze komentarze