Najnowsza propozycja Opla w segmencie aut kompaktowych zachwyciła ekspertów wchodzących w skład jury wybierającego najlepsze auta na rynku niemieckim. Zachwyt był na tyle duży, że Opel Astra został ogłoszony „Niemieckim kompaktowym samochodem roku 2023”.
Nowy Opel Astra został uznany „Niemieckim kompaktowym samochodem roku 2023” [1]. Niezależne jury ekspertów „German Car Awards” wybrało nową generację Astrę i Astrę Sports Tourer jako najlepszy samochód klasy kompaktowej w Niemczech, znacznie wyprzedzając konkurencję w tym segmencie. Innowacyjne technologie bezpieczeństwa, które Opel udostępnia szerokiej gamie nabywców w klasie kompaktowej dzięki nowej Astrze, przekonały panel 27 ekspertów i dziennikarzy motoryzacyjnych tak samo, jak szeroka gama układów napędowych, w tym hybryda typu plug-in, z jaką po raz pierwszy kierowcy Astry mogą podróżować bez lokalnej emisji spalin. Jury doceniło również przyciągający wzrok, progresywny design oraz przyjemność z jazdy i stosunek ceny do jakości oferowanej przez Astrę. Prestiżowa nagroda została oficjalnie wręczona przedwczoraj wieczorem podczas ceremonii w Bad Dürkheim w Niemczech.
„Nagroda Niemieckiego Samochodu Roku w klasie kompaktowej dla Astry i Astry Sports Tourer po raz kolejny pokazuje, że najnowsza generacja naszego modelu jest nie tylko prawdziwym wyzwaniem, ale także ma wszystko, czego potrzeba, aby być zwycięzcą pod każdym względem” – powiedział Andreas Marx, szef Opla w Niemczech.
„Opel Astra wyróżnia się w swoim segmencie jako prawdziwie wszechstronny pojazd, co przekonało nasze jury pod każdym względem. Nawiasem mówiąc, dotyczy to również kryteriów emocjonalnych, takich jak design i przyjemność z jazdy, gdzie Opel wyraźnie zdystansował konkurencyjne modele” – powiedział Jens Meiners z jury GCOTY.
Podczas intensywnych jazd testowych jurorzy dokładnie przyjrzeli się nowemu Oplowi Astrze. Uwzględniono zachowanie podczas jazdy, użyteczność, komfort i wiele innych aspektów. Z systemową mocą wyjściową 133 kW/180 KM i wysokim momentem obrotowym 360 Nm, hybrydowa Astra typu plug-in oferuje czystą przyjemność z jazdy (zużycie paliwa WLTP [2]: 1,1-1,0 l/100 km, emisja CO2 24-23 g/ km). Pięciodrzwiowy samochód przyspiesza od zera do 100 km/h w zaledwie 7,6 sekundy. Nowa Astra po raz pierwszy jest więc lokalnie bezemisyjna.
Intuicyjna obsługa systemów informacyjno-rozrywkowych i systemów asystujących jest możliwa dzięki nowemu interfejsowi HMI (Human-Machine Interface), przejrzystemu, całkowicie cyfrowemu kokpitowi Pure Panel z bardzo szerokim ekranem dotykowym i tylko niezbędnymi przełącznikami, m.in. tymi do obsługi klimatyzacji. Najnowocześniejsze technologie, takie jak adaptacyjne, nieoślepiające reflektory Intelli-Lux LED® Pixel Light z łącznie 168 elementami LED sprawiają, że jazda jest przyjemniejsza i bezpieczniejsza, zwłaszcza w ciemniejszych miesiącach roku. Ergonomiczne fotele z certyfikatem AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.) dla kierowcy i pasażera z przodu, z obiciami na przykład z Alcantary, zapewniają najwyższy komfort podróży.
Sprawdź ofertę na modele Opla na polskim rynku
Nagroda „Niemiecki samochód roku” jest przyznawana w tym roku po raz piąty. Niezależne jury ekspertów, składające się obecnie z 27 jurorów, wybiera zwycięzców poszczególnych klas w pięciu kategoriach – kompakt, premium, luksus, nowa energia i wydajność. Wybór uczestników konkursu opiera się na obiektywnych kryteriach ceny i dostępności na rynku niemieckim. Konkurs odbył się po raz pierwszy w 2019 roku.
[1] „Niemiecki kompaktowy samochód roku” (kategoria klasy kompaktowej, w cenie do 30.000 euro).
[2] Wartości określone przy użyciu bardziej realistycznej metody badania WLTP (Worldwide harmonized Light Vehicle Test Procedure), która zastępuje procedurę badania NEDC (New European Driving Cycle). Pojazd jeszcze niedostępny. Zużycie, emisje CO2 i zasięg pojazdu zależą nie tylko od efektywnego wykorzystania energii przez pojazd, ale także od stylu jazdy i innych czynników nietechnicznych. Informacje dotyczące zużycia i emisji nie odnoszą się do pojedynczego pojazdu i służą wyłącznie do porównania różnych typów pojazdów.
niemieckim
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Opel / Stellantis
Najnowsze komentarze