Nowy Opel Astra miał odbyć premierę we wrześniu podczas targów motoryzacyjnych w Monachium, ale niemiecki producent zdecydował, że nie zamierza uczestniczyć w imprezie, podobnie jak pozostałe marki Stellantis. Debiut kompaktu odbędzie się na oddzielnej imprezie poświęconej wyłącznie Astrze, miesiąc przed wydarzeniem w Monachium. To oznacza, że zobaczymy model już na początku sierpnia. Zanim kompakt ujrzy światło dzienne, Opel udostępnił prototypową wersję Astry dziennikarzom portalu motoryzacyjnego L’argus.
Nowy Opel Astra powstanie na ulepszonej platformie EMP2, którą będzie dzielił z Peugeot 308 i DS 4. Pod maską znajdą się jednostki 1.2 PureTech, które zastąpią 3-cylindrowy silnik 1.2, który choć konstrukcją przypomina blok PSA, jest pozostałością po General Motors. Astrę będzie można zamówić z benzynowym silnikiem o mocy 110 i 130 KM oraz dieslem 1.5 o mocy 130 KM. W gamie znajdą się również dwie wersje hybrydowe plug-in o mocy 180 i 225 KM.
Według portalu L’argus wersja o mocy 130 KM jest bardzo dobrze wyważona, przyjemna w prowadzeniu i żwawa a model hybrydowy o mocy 180 KM jest cichy i daje jeszcze więcej satysfakcji. Opel Astra nie ma regulowanego zawieszenia, ale ruchy nadwozia wydają się być dobrze kontrolowane, nawet przy wysokich prędkościach. „Hybryda jest zdolna do szybkiego przyspieszania, bez nadmiernie odczuwalnego hałasu silnika spalinowego, ale najlepiej sprawdza się w trybie komfortowym, a nawet w trybie czysto elektrycznym. W tym przypadku wytłumienie wydaje się być bardzo dobre (przednia szyba akustyczna w standardzie), jeśli pominiemy pasożytnicze szumy charakterystyczne dla prototypowego egzemplarza. Nowa Astra wydaje się być żywsza, bardziej komfortowa i cichsza niż obecne wersje”.
Bagażnik o pojemności 422 litrów
Nowy Opel Astra ma wymiary zbliżone do obecnej generacji. Auto mierzy 4,37 m długości (+4 mm) i jest o 5 mm szersze i 15 mm niższe niż aktualny model. Rozstaw osi powiększono o 13 mm (2,67 m) zapewniając wygodną przestrzeń na nogi na tylnych siedzeniach. Jedynie pasażer zajmujący miejsce w środku doświadczy mniejszej przestrzeni i bardzo twardego oparcia. Pojemność pod tylna klapą wynosi 422 litrów. Bagażnik jest szerszy o 19 mm niż w poprzedniku i zyskał modułową podłogę. Wnętrze testowego auta było pokryte plandekami ochronnymi a nieliczne materiały, które dziennikarze L’argus mieli okazję zobaczyć, były jeszcze w stanie surowym.
Dwa 10-calowe ekrany
Opel zaprezentował już pierwsze oficjalne zdjęcia modelu, które ujawniały fragment nadwozia oraz kabiny. We wnętrzu znajdziemy Pure Panel z dwoma 10-calowymi ekranami na desce rozdzielczej. Astra otrzyma nową kierownicę, ze zmienionymi kontrolkami a łączność bezprzewodowa Apple CarPlay i Android Auto jest przewidziana jako standard. Opel pozostawi manualne pokrętła do obsługi klimatyzacji i głośności.
Astra będzie produkowana w zakładzie w Russelsheim w Niemczech wspólnie z modelem DS 4. Kompakt trafi do salonów dealerskich w 2022 roku. Cena będzie pozycjonowana nieznacznie poniżej Peugeot 308, który kosztuje we Francji 24.800 euro (112 tys. zł). Portal L’argus przewiduje, że cena będzie niższa niż 24 tys. euro. Aktualna generacja startuje w polskich salonach od 81.900 zł.
Źródło: L’argus
Najnowsze komentarze