środa, 17 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Opel

Nowy Opel Astra – pierwsza jazda prototypem

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-06-17
w Opel, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
2.1k 136
2
Opel Astra

Der neue Opel Astra (Sommer 2021)

1.9k
UDOSTĘPNIEŃ
6.5k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Nowy Opel Astra miał odbyć premierę we wrześniu podczas targów motoryzacyjnych w Monachium, ale niemiecki producent zdecydował, że nie zamierza uczestniczyć w imprezie, podobnie jak pozostałe marki Stellantis. Debiut kompaktu odbędzie się na oddzielnej imprezie poświęconej wyłącznie Astrze, miesiąc przed wydarzeniem w Monachium. To oznacza, że zobaczymy model już na początku sierpnia. Zanim kompakt ujrzy światło dzienne, Opel udostępnił prototypową wersję Astry dziennikarzom portalu motoryzacyjnego L’argus.

Nowy Opel Astra powstanie na ulepszonej platformie EMP2, którą będzie dzielił z Peugeot 308 i DS 4. Pod maską znajdą się jednostki 1.2 PureTech, które zastąpią 3-cylindrowy silnik 1.2, który choć konstrukcją przypomina blok PSA, jest pozostałością po General Motors. Astrę będzie można zamówić z benzynowym silnikiem o mocy 110 i 130 KM oraz dieslem 1.5 o mocy 130 KM. W gamie znajdą się również dwie wersje hybrydowe plug-in o mocy 180 i 225 KM.

Według portalu L’argus wersja o mocy 130 KM jest bardzo dobrze wyważona, przyjemna w prowadzeniu i żwawa a model hybrydowy o mocy 180 KM jest cichy i daje jeszcze więcej satysfakcji. Opel Astra nie ma regulowanego zawieszenia, ale ruchy nadwozia wydają się być dobrze kontrolowane, nawet przy wysokich prędkościach. „Hybryda jest zdolna do szybkiego przyspieszania, bez nadmiernie odczuwalnego hałasu silnika spalinowego, ale najlepiej sprawdza się w trybie komfortowym, a nawet w trybie czysto elektrycznym. W tym przypadku wytłumienie wydaje się być bardzo dobre (przednia szyba akustyczna w standardzie), jeśli pominiemy pasożytnicze szumy charakterystyczne dla prototypowego egzemplarza. Nowa Astra wydaje się być żywsza, bardziej komfortowa i cichsza niż obecne wersje”.

Bagażnik o pojemności 422 litrów

Nowy Opel Astra ma wymiary zbliżone do obecnej generacji. Auto mierzy 4,37 m długości (+4 mm) i jest o 5 mm szersze i 15 mm niższe niż aktualny model. Rozstaw osi powiększono o 13 mm (2,67 m) zapewniając wygodną przestrzeń na nogi na tylnych siedzeniach. Jedynie pasażer zajmujący miejsce w środku doświadczy mniejszej przestrzeni i bardzo twardego oparcia. Pojemność pod tylna klapą wynosi 422 litrów. Bagażnik jest szerszy o 19 mm niż w poprzedniku i zyskał modułową podłogę. Wnętrze testowego auta było pokryte plandekami ochronnymi a nieliczne materiały, które dziennikarze L’argus mieli okazję zobaczyć, były jeszcze w stanie surowym.

Der neue Opel Astra (Sommer 2021)

Dwa 10-calowe ekrany

Opel zaprezentował już pierwsze oficjalne zdjęcia modelu, które ujawniały fragment nadwozia oraz kabiny. We wnętrzu znajdziemy Pure Panel z dwoma 10-calowymi ekranami na desce rozdzielczej. Astra otrzyma nową kierownicę, ze zmienionymi kontrolkami a łączność bezprzewodowa Apple CarPlay i Android Auto jest przewidziana jako standard. Opel pozostawi manualne pokrętła do obsługi klimatyzacji i głośności.

Astra będzie produkowana w zakładzie w Russelsheim w Niemczech wspólnie z modelem DS 4. Kompakt trafi do salonów dealerskich w 2022 roku. Cena będzie pozycjonowana nieznacznie poniżej Peugeot 308, który kosztuje we Francji 24.800 euro (112 tys. zł). Portal L’argus przewiduje, że cena będzie niższa niż 24 tys. euro. Aktualna generacja startuje w polskich salonach od 81.900 zł.

Źródło: L’argus

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Opel Astra
3 4 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 308AstraDS 4OpelPeugeot
Udostepnij774Tweet484Udostepnij136
Poprzedni

UOKiK: Opel Movano B do serwisu

Następny

Nowe Renault Kangoo 2021: pierwszy test. Dlaczego nie ma środkowego słupka?

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny
Renault Kangoo 2021

Nowe Renault Kangoo 2021: pierwszy test. Dlaczego nie ma środkowego słupka?

Stellantis, Melfi

Nowe samochody Stellantis: 4 modele z fabryki we Włoszech

Dacia Logo

Nowa Dacia już w 2022: zmiana logo i kolorystyki marki

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Giileniek - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Aaaaaa - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Tomek - Kłopoty fabryki Stellantis w Melfi. Czy grozi jej likwidacja?
  • Anonimowo - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Anonimowo - Przegląd rynku: używane oszczędne auto do długich podróży do 30 tysięcy złotych. Laguna, Scenic, 308
  • Roman - Ile realnie spala hybrydowy DS 9 E-Tense 225 KM?
  • Mateusz - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Radek - Przegląd rynku: używane oszczędne auto do długich podróży do 30 tysięcy złotych. Laguna, Scenic, 308
  • Saks - Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Citroën DS – najbardziej komfortowy samochód świata. „Jedziesz po szutrowej drodze i tego nie czujesz”
  • Nowy Peugeot 308 SW 1.2 PureTech 130: „dają radę te 3 cylindry”
  • Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Nowy DS 7 – polski cennik luksusowego SUV-a z Francji
  • (Nie) zdążyć przed szlabanem. Uwaga na przejazdach!
  • Poczuj się jak profesjonalny kolarz z akcesoriami AG2R Citroën Team
  • Diesel czy benzyna? Ten ranking używanych samochodów nie pozostawia wątpliwości
  • Nowe Renault Mégane E-tech i Michelin na Olsztyn Green Festiwal. Ale się działo!
  • Przegląd rynku: używane oszczędne auto do długich podróży do 30 tysięcy złotych. Laguna, Scenic, 308
  • Twój samochód, to Opel? Poszukaj w nim rekinów!


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.