30 listopada ostatni Opel Astra V generacji zjechał z linii montażowej w Gliwicach a w kolejnym dniu niemiecka marka zaprezentowała pierwsze zdjęcia wersji Sports Tourer. Kombi przejmuje odważną stylistykę, którą przejęło od hatchbacka i mimo zwiększenia możliwości transportowych, linia pozostaje dynamiczna i atrakcyjna.
Nowy Opel Astra Sports Tourer jest najnowszym przedstawicielem segmentu kompaktowych kombi, którą 60 lat temu zapoczątkował Kadett Caravan. Stylistyka kuzyna Peugeot 308 SW nie jest zaskoczeniem, wszystkie nowe modele marki są projektowane zgodnie z najnowszym wzornictwem określanym jako Opel Compass, który skupia się na osiach pionowych i poziomych krzyżujących się w centrum znajdującym się na logo błyskawicy. Z przodu zobaczymy motyw Vizora obecny w nowej Mokce, Grandlandzie i Crosslandzie, który obejmuje cały pas przedni wraz z adaptacyjnymi reflektorami pikselowymi Intelli-Lux LED. Światła podobnie jak w Insigni i Grandlandzie składają się ze 168 elementów LED. Design tylnej części również podąża za hatchbackiem. W centralnym punkcie zobaczymy logo marki oraz wysoko zamontowane trzecie światło hamowania.
Zobacz także: Nowy Peugeot 308 SW w najtańszej i najdroższej wersji. Konfigurator już dostępny
Bagażnik o pojemności do 1634 litrów
VI generacja Astry Sports Tourer mierzy 4.642 mm długości, 1.860 szerokości oraz 1.480 mm wysokości. Za sprawą wyjątkowo krótkiego przedniego zwisu samochód jest o 60 mm krótszy od poprzedniej generacji, ale ma znacznie większy rozstaw osi, wynoszący 2.732 mm (+70 mm). Wymiar ten jest zwiększony o 57 mm w porównaniu z wersją hatchback.
Bagażnik nowego kombi oferuje ponad 608 litrów użytecznej pojemności przy rozłożonych tylnych siedzeniach i nawet ponad 1.634 litrów po ich złożeniu. Ponadto po złożeniu oparć tylnej kanapy dzielonej w proporcji 40:20:40 (wyposażenie standardowe) podłoga części bagażowej jest zupełnie płaska. Nawet w wersji hybrydowej plug‑in z litowo-jonowym akumulatorem pod podłogą bagażnik ma odpowiednio ponad 548 lub 1.574 litrów pojemności. Próg przestrzeni bagażowej znajduje się na wysokości ok. 600 mm.
W pojazdach napędzanych silnikami spalinowymi opcjonalnie zamówimy ruchomą podłogę „Intelli-Space”. Jej położenie można regulować, zmieniając wysokość lub blokując pod kątem 45 stopni. Ponadto, zwijana osłona przestrzeni bagażowej zmieści się pod wyjmowaną podłogą. Nowy Opel Astra Sports Tourer z systemem „Intelli-Space” ułatwia życie także w przypadku przebicia opony. Zestaw naprawczy i apteczkę pierwszej pomocy umieszczono w sprytnych schowkach dostępnych zarówno z bagażnika, jak i z tylnego siedzenia. Można po nie sięgnąć bez wypakowywania wszystkiego z samochodu. Dodatkowym ułatwieniem jest bezdotykowe otwieranie klapy bagażnika.
Zobacz także: Ostatni Opel Astra z Gliwic. Unikalne zdjęcia prosto z fabryki
Nowy Opel Astra Sports Tourer z wtyczką
W gamie napędów nowego kombi będą dwie wersje hybrydowe o mocy do 165 kW (225 KM). Pod maską nowej Astry Sports Tourer znajdziemy również silniki benzynowe i wysokoprężne o mocy od 81 kW (110 KM) do 96 kW (130 KM). W pojazdach z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi standardowo montowana będzie przekładnia sześciobiegowa, natomiast ośmiobiegowy automat stanowi opcję w połączeniu z mocniejszymi jednostkami i hybrydą plug‑in.
Bezprzewodowo z Apple CarPlay i Android Auto
Zmiany w kabinie podążają za hatchbackiem. Nowy Opel Astra Sports Tourer otrzymał Pure Panel składający się z dwóch ekranów. Fizyczne przełączniki nie są liczne, ale cieszy fakt, że manualną obsługę pozostawiono dla panelu klimatyzacji. Wyeliminowano także konieczność korzystania z kabli, gdyż już od wersji podstawowej systemy multimediów i łączności umożliwiają bezprzewodowe podłączenie kompatybilnych smartfonów przez Apple CarPlay i Android Auto.
W kabinie znalazły się fotele z certyfikatem niemieckiego stowarzyszenia na rzecz zdrowych pleców (Aktion Gesunder Rücken/AGR), które posiadają szeroki zakres elektronicznej regulacji od przechyłu po elektropneumatyczną podporę lędźwiową, a także funkcję wentylacji, masażu i podgrzewania, które zamówimy nie tylko dla przednich, ale również tylnych siedzeń. Kierowca może liczyć na dodatkowe wsparcie ze strony opcjonalnych systemów, takich jak wyświetlacz projekcyjny Intelli-HUD oraz system Intelli-Drive 2.0.
„Nowa Astra Sports Tourer jest uniwersalnym modelem na nowe czasy – zelektryfikowana, cyfrowa i zaprojektowana, by wzbudzać emocje” – mówi dyrektor generalny firmy Opel, Uwe Hochgeschurtz. „Tak właśnie łączymy naszą długą tradycję w segmencie kompaktowych kombi z najnowszymi innowacjami, takimi jak technologia hybrydy plug‑in. Jesteśmy pewni, że fantastycznie wyglądająca Sports Tourer przysporzy marce Opel nowych klientów”.
Najnowsze komentarze