poniedziałek, 15 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Opel

Nowy Opel Astra Sports Tourer nadjeżdża! Tak wygląda kombi spod znaku błyskawicy

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-12-01
w Opel, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
332 4
4
Nowy Opel Astra Sports Tourer 2022, Astra kombi 2022
288
UDOSTĘPNIEŃ
959
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

30 listopada ostatni Opel Astra V generacji zjechał z linii montażowej w Gliwicach a w kolejnym dniu niemiecka marka zaprezentowała pierwsze zdjęcia wersji Sports Tourer. Kombi przejmuje odważną stylistykę, którą przejęło od hatchbacka i mimo zwiększenia możliwości transportowych, linia pozostaje dynamiczna i atrakcyjna.

Nowy Opel Astra Sports Tourer jest najnowszym przedstawicielem segmentu kompaktowych kombi, którą 60 lat temu zapoczątkował Kadett Caravan. Stylistyka kuzyna Peugeot 308 SW nie jest zaskoczeniem, wszystkie nowe modele marki są projektowane zgodnie z najnowszym wzornictwem określanym jako Opel Compass, który skupia się na osiach pionowych i poziomych krzyżujących się w centrum znajdującym się na logo błyskawicy. Z przodu zobaczymy motyw Vizora obecny w nowej Mokce, Grandlandzie i Crosslandzie, który obejmuje cały pas przedni wraz z adaptacyjnymi reflektorami pikselowymi Intelli-Lux LED. Światła podobnie jak w Insigni i Grandlandzie składają się ze 168 elementów LED. Design tylnej części również podąża za hatchbackiem. W centralnym punkcie zobaczymy logo marki oraz wysoko zamontowane trzecie światło hamowania.

Zobacz także: Nowy Peugeot 308 SW w najtańszej i najdroższej wersji. Konfigurator już dostępny

Nowy Opel Astra Sports Tourer 2022, Astra kombi

Bagażnik o pojemności do 1634 litrów

VI generacja Astry Sports Tourer mierzy 4.642 mm długości, 1.860 szerokości oraz 1.480 mm wysokości. Za sprawą wyjątkowo krótkiego przedniego zwisu samochód jest o 60 mm krótszy od poprzedniej generacji, ale ma znacznie większy rozstaw osi, wynoszący 2.732 mm (+70 mm). Wymiar ten jest zwiększony o 57 mm w porównaniu z wersją hatchback.

Bagażnik nowego kombi oferuje ponad 608 litrów użytecznej pojemności przy rozłożonych tylnych siedzeniach i nawet ponad 1.634 litrów po ich złożeniu. Ponadto po złożeniu oparć tylnej kanapy dzielonej w proporcji 40:20:40 (wyposażenie standardowe) podłoga części bagażowej jest zupełnie płaska. Nawet w wersji hybrydowej plug‑in z litowo-jonowym akumulatorem pod podłogą bagażnik ma odpowiednio ponad 548 lub 1.574 litrów pojemności. Próg przestrzeni bagażowej znajduje się na wysokości ok. 600 mm.Nowy Opel Astra Sports Tourer 2022

W pojazdach napędzanych silnikami spalinowymi opcjonalnie zamówimy ruchomą podłogę „Intelli-Space”. Jej położenie można regulować, zmieniając wysokość lub blokując pod kątem 45 stopni. Ponadto, zwijana osłona przestrzeni bagażowej zmieści się pod wyjmowaną podłogą. Nowy Opel Astra Sports Tourer z systemem „Intelli-Space” ułatwia życie także w przypadku przebicia opony. Zestaw naprawczy i apteczkę pierwszej pomocy umieszczono w sprytnych schowkach dostępnych zarówno z bagażnika, jak i z tylnego siedzenia. Można po nie sięgnąć bez wypakowywania wszystkiego z samochodu. Dodatkowym ułatwieniem jest bezdotykowe otwieranie klapy bagażnika.

Zobacz także: Ostatni Opel Astra z Gliwic. Unikalne zdjęcia prosto z fabryki

Nowy Opel Astra Sports Tourer z wtyczką

W gamie napędów nowego kombi będą dwie wersje hybrydowe o mocy do 165 kW (225 KM). Pod maską nowej Astry Sports Tourer znajdziemy również silniki benzynowe i wysokoprężne o mocy od 81 kW (110 KM) do 96 kW (130 KM). W pojazdach z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi standardowo montowana będzie przekładnia sześciobiegowa, natomiast ośmiobiegowy automat stanowi opcję w połączeniu z mocniejszymi jednostkami i hybrydą plug‑in.

Bezprzewodowo z Apple CarPlay i Android Auto

Zmiany w kabinie podążają za hatchbackiem. Nowy Opel Astra Sports Tourer otrzymał Pure Panel składający się z dwóch ekranów. Fizyczne przełączniki nie są liczne, ale cieszy fakt, że manualną obsługę pozostawiono dla panelu klimatyzacji. Wyeliminowano także konieczność korzystania z kabli, gdyż już od wersji podstawowej systemy multimediów i łączności umożliwiają bezprzewodowe podłączenie kompatybilnych smartfonów przez Apple CarPlay i Android Auto.Nowy Opel Astra Sports Tourer 2022 wnętrze, interior

W kabinie znalazły się fotele z certyfikatem niemieckiego stowarzyszenia na rzecz zdrowych pleców (Aktion Gesunder Rücken/AGR), które posiadają szeroki zakres elektronicznej regulacji od przechyłu po elektropneumatyczną podporę lędźwiową, a także funkcję wentylacji, masażu i podgrzewania, które zamówimy nie tylko dla przednich, ale również tylnych siedzeń. Kierowca może liczyć na dodatkowe wsparcie ze strony opcjonalnych systemów, takich jak wyświetlacz projekcyjny Intelli-HUD oraz system Intelli-Drive 2.0.

„Nowa Astra Sports Tourer jest uniwersalnym modelem na nowe czasy – zelektryfikowana, cyfrowa i zaprojektowana, by wzbudzać emocje” – mówi dyrektor generalny firmy Opel, Uwe Hochgeschurtz. „Tak właśnie łączymy naszą długą tradycję w segmencie kompaktowych kombi z najnowszymi innowacjami, takimi jak technologia hybrydy plug‑in. Jesteśmy pewni, że fantastycznie wyglądająca Sports Tourer przysporzy marce Opel nowych klientów”.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Nowy Opel Astra Sports Tourer 2022, Astra kombi 2022Nowy Opel Astra Sports Tourer 2022, Astra kombiNowy Opel Astra Sports Tourer 2022, Astra kombiNowy Opel Astra Sports Tourer 2022, Astra kombiNowy Opel Astra Sports Tourer 2022, Astra kombiNowy Opel Astra Sports Tourer 2022, Astra kombiNowy Opel Astra Sports Tourer 2022, Astra kombi, wnętrze interior
5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: AstraOpel
Udostepnij115Tweet72Udostepnij20
Poprzedni

Kryzys w branży półprzewodników i trudny listopad w branży motoryzacyjnej. Francuski rynek spadł o 3,2%

Następny

Dacia Jogger 2022 – wyposażenie w Polsce, dane techniczne, wymiary

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Dacia Jogger 2022 – wyposażenie w Polsce, dane techniczne, wymiary

EasyMile EZ10, pojazd autonomiczny

EasyMile EZ10 to pierwszy autonomiczny pojazd dopuszczony do ruchu

Czy DS 5 był nieudany? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 47-48/2021

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

4 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Krucyfix - Używany Renault Talisman 1.6 TCe 200 KM EDC: zrobiłem z niego Gran Turismo
  • Inny Anonimowy - UOKiK: Citroën C4 do serwisu
  • Roman - Nowy Citroën C5 X Shine Plus 225 KM Hybrid – „Dobra robota Citroën, więcej takich proszę”
  • Konrad - Kultowe samochody Citroën 2CV, DS, Rosalie, Peugeot 203 z kolekcji śp. Andrzeja Drewnikowskiego do kupienia
  • Wiktor - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • AntyWv - Nowe Renault Clio VI – kiedy zobaczymy następcę obecnego modelu?
  • D.K - Jakie przebiegi osiąga Dacia Duster, Dokker i Logan?
  • Anonimowo - Nowy Citroën C5 X Shine Plus 225 KM Hybrid – „Dobra robota Citroën, więcej takich proszę”
  • Anonimowo - Używany Renault Talisman 1.6 TCe 200 KM EDC: zrobiłem z niego Gran Turismo
  • Tomasz O - Kultowe samochody Citroën 2CV, DS, Rosalie, Peugeot 203 z kolekcji śp. Andrzeja Drewnikowskiego do kupienia


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Peugeot odnotowuje 67% wzrost w 2022 r. i pozostaje najszybciej rozwijającą się marką na rynku
  • Citroën DS jako daily. Czy zabytkowym samochodem można jeździć na co dzień?
  • 30 lat Renault Safrane. Komfortowa limuzyna z nawigacją w opcji
  • Peugeot Emotion Day 2022: napęd elektryczny z coraz większym zainteresowaniem Czechów
  • Fiat 500e ponownie najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w Niemczech
  • Używania Dacia Duster 2010 osiąga rekordowe ceny na rynku wtórnym. Nawet 33 tysiące zł!
  • Nowy Citroën C5 X Shine Plus 225 KM Hybrid – „Dobra robota Citroën, więcej takich proszę”
  • Jak Citroën zdobył nowych klientów w Kolumbii dzięki… pandemii?
  • Używany Renault Talisman 1.6 TCe 200 KM EDC: zrobiłem z niego Gran Turismo
  • Stellantis rozważa dużą inwestycję w produkcję hybryd i elektryków w Meksyku


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
4
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.