Nowy Opel Astra debiutuje na rynku niemieckim. Klienci mogą już zamawiać kompakt spod znaku błyskawicy w cenie rozpoczynającej się od 22.465 euro (ok. 104 tys. zł).
Nowy Opel Astra oficjalnie zadebiutował 1 września, w siedzibie marki w Rüsselsheim w Niemczech. Szósta generacja kompaktowego modelu to zupełnie nowa konstrukcja oparta na platformie EMP2, czyli tej samej, która posłużyła do opracowania nowego Peugeot 308 oraz DS 4. Architektura umożliwiła wykorzystanie napędów hybrydowych typu plug-in o mocy 180 oraz 225 KM. Pod maską znajdziemy również silniki benzynowe 1.2 o mocy 110 i 130 KM oraz diesla 1.5 o mocy 130 KM.
Nowy Peugeot 308: czy warto wybrać opcję budżetową? Test wersji Active Pack
Klienci na rynku niemieckim mogą już zamawiać nowy model za 22.465 euro (ok. 104 tys. zł). Co ciekawe, podana przez markę cena podstawowa pokrywa się z poprzednią generacją, która wciąż znajduje się w niemieckim katalogu. Astra V w wersji bazowej Edition jest wyposażona w 3-cylindrowy silnik benzynowy 1.2 o mocy 110 KM od General Motors. Nowy model, również otrzyma 3-cylindrowego benzyniaka o pojemności 1,2 litra i mocy 110 KM, ale będzie to konstrukcja Stellantis, którą znajdziemy w modelach Citroena i Peugeota. Jeśli w Polsce nowy Opel Astra również pozostanie na poziomie poprzednika, to cena będzie wynosiła 81.500 zł.
Nowy kompakt pozostał tańszy od Peugeota 308, który kosztuje w Niemczech 23.700 euro (ok. 109 tys. zł). W Polsce model spod znaku lwa zamówimy za 87.800 zł i tego poziomu Astra na pewno nie przekroczy. Opel nie zdradził, co otrzymamy w podanej cenie podstawowej. Na szczegóły będziemy musieli jeszcze poczekać.
Najnowsze komentarze