Nowy Opel Corsa-e – ile kosztuje z rządowym dofinansowaniem?

2 4 255

Nowy Opel Corsa-e  jest oferowany w polskich salonach w cenie 124.490 zł a to oznacza, że kwalifikuje się do rządowej dopłaty w wysokości 37.500 zł. Jakie standardowe wyposażenie posiada model, który jest objęty programem?

Od momentu premiery pierwszej generacji w 1982 roku Corsa zmotoryzowała miliony ludzi, dlatego też firma Opel wybrała swój najpopularniejszy model, aby napęd elektryczny wreszcie przestał być niszowy. Obecnie możliwość jazdy bezemisyjnej staje się również bardziej dostępna dla polskich klientów. Corsa-e Edition oferowana w cenie katalogowej 124.490 zł (rekomendowana cena detaliczna brutto z VAT w Polsce), zgodnie z rozporządzeniem Ministra Energii, spełnia kryteria dofinansowania samochodów elektrycznych w ramach Funduszu Niskoemisyjnego Transportu[1]. Dzięki temu klienci, którzy skorzystają ze wsparcia tego programu będą mogli nabyć Corsę-e Edition z dofinansowaniem w kwocie nawet do 37 500 zł.

Dla klientów zainteresowanych zakupem Corsy-e, firma Opel wprowadziła możliwość rezerwacji online. Wystarczy odwiedzić specjalnie do tego celu dedykowaną stronę https://corsa-e.opel.pl, aby szybko i wygodnie zarezerwować elektryczny model. Następnie po dokonaniu rezerwacji on-line, wybrany autoryzowany dealer marki Opel skontaktuje się z klientem. Warunkiem dokonania rezerwacji jest wpłacenie przez klienta kaucji zwrotnej w wysokości 1.000 zł, która będzie zwracana klientowi zarówno w przypadku podpisania umowy zakupu auta z autoryzowanym dealerem marki Opel, jak też w przypadku rezygnacji z rezerwacji.

Opel Corsa-e mierzy 4,06 metra a jego napęd pochodzi od silnika elektrycznego, który generuje moc 100 kW (136 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 260 Nm dostępny od samego startu. Samochód przyspiesza od 0 do 50 km/h w czasie 2,8 sekundy[3], a do 100 km/h rozpędza się w 8,1 sekundy. Zasięg elektrycznej Corsy wynosi maksymalnie 330 km.

Akumulator o pojemności 50 kWh można naładować w 80 procentach nawet w ciągu 30 minut. Corsa‑e może być ładowana na różne sposoby: przez kabel z gniazdka elektrycznego 230V, z ładowarki naściennej Wallbox lub na stacji szybkiego ładowania. Akumulator jest objęty 8‑letnią gwarancją.

Wpływ na zasięg ma także kierowca, wybierając jeden z trzech trybów jazdy: Normal, Eco i Sport. Tryb Sport zwiększa elastyczność i dynamikę przy umiarkowanej utracie zasięgu. W trybie Eco Corsa‑e zasięg rośnie.

Oferowana na polskim rynku Opel Corsa-e w wersji Edition poza układem ABS oraz stabilizacji toru jazdy ESP z układem wspomagania ruszania na pochyłościach HSA, jest wyposażona w tempomat z funkcją ogranicznika prędkości oraz Pakiet NCAP, który obejmuje system wykrywania zmęczenia kierowcy, układ rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości, zaawansowany układ wykrywania pieszych i rowerzystów oraz automatycznego hamowania przy niskich prędkościach. Ponadto bezpieczeństwo jazdy zwiększą układ utrzymania na pasie ruchu oraz Pakiet Dobrej Widoczności, obejmujący m.in. czujnik deszczu i automatyczne sterowanie światłami.

Klimatyzacja sterowana elektronicznie i dodatkowe elektryczne ogrzewanie w systemie nawiewu zapewni komfort podróży. W standardzie samochód jest ponadto wyposażony w fotel kierowcy z regulacją w 6 kierunkach oraz fotel pasażera pozwalający na regulację w 4 kierunkach. Elektrycznie sterowany hamulec postojowy, zdalnie sterowany zamek centralny, elektrycznie sterowane szyby przednie oraz elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne dopełniają listę wyposażenia Corsy-e Edition.

Nowy system multimedialny Multimedia z 7‑calowym kolorowym ekranem dotykowym, w który wyposażona jest Corsa-e w wersji Edition, zapewni łączność kierowcy oraz pasażerom. W standardzie oferowana jest również nowa usługa telematyczna OpelConnect, umożliwiająca bezpośrednie połączenie z pomocą drogową oraz system powiadamiania służb ratowniczych w sytuacjach awaryjnych.

[1] Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Energii z dnia 05.11.2019 roku w sprawie szczegółowych warunków udzielania wsparcia zakupu nowych pojazdów ze środków Funduszu Niskoemisyjnego Transportu osobom fizycznym niewykonującym działalności gospodarczej i warunków rozliczania tego wsparcia, osoby fizyczne będą mogły otrzymać dofinansowanie w wysokości 30% ceny zakupu pojazdu elektrycznego, którego cena zakupu nie przekracza 125.000 zł, przy czym kwota wsparcia nie będzie mogła być wyższa niż 37.500 zł. Osoby fizyczne, które będą chciały uzyskać dofinansowanie do zakupu pojazdów będą musiały złożyć wnioski o wsparcie oraz spełnić wymagania ustalone przez rozporządzenie. Dofinansowanie będzie udzielane do momentu wyczerpania środków finansowych. Więcej informacji można znaleźć na stronie Ministerstwa Energii: https://www.gov.pl/web/energia/rozporzadzenie-w-sprawie-wsparcia-dla-osob-fizycznych-w-ramach-fundusz-niskoemisyjnego-transportu-podpisane

[2] Dane wstępne ustalone według procedury testowej WLTP. Homologacja typu WE ani świadectwo zgodności nie są jeszcze dostępne. Wartości wstępne mogą różnić się od oficjalnych danych po homologacji.

[3] Wartości wstępne.

 

Źródło: Opel Polska

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
1 Wątki komentarzy
1 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
2 Autorzy komentarzy
Romanjajac82200 Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
jajac82200
Gość
jajac82200

Dobrze, że w wersji podstawowej nie trzeba dopłacać do złącza szybkiego ładowania CCS.

Roman
Gość
Roman

Tzw. złącze szybkiego ładowania CCS Combo jest obecnie uniwersalnym standardowym wyposażeniem we wszystkich samochodach elektrycznych produkowanych przez firmy europejskie i służy zarówno do podłączenia ładowania prądem stałym (DC) jak i przemiennym (AC) jedno bądź trójfazowym. Przy ładowaniu domowym/garażowym bardzo ważne jest czy wewnętrzna ładowarka w samochodzie obsługuje prąd jednofazowy czy trójfazowy i jakiej mocy. Najbardziej optymalne w warunkach europejskich dla ładowania domowego/garażowego jest korzystanie z prądu trójfazowego. Niestety zarówno e-Corsa jak i e-208 wymagają dopłaty dla fabrycznego zainstalowania ładowarki trójfazowej. Standardem jest ładowarka jednofazowa o max mocy 7,2 kW.