Podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie, Opel zaprezentował bogatą gamę nowej Corsy. Swój debiut odbyła Corsa, Corsa-e oraz elektryczny model rajdowy Corsa e-Rally.
Targi motoryzacyjne we Frankfurcie były okazją do prezentacji nowej generacji Opla Corsy w różnych wersjach napędowych. Samochód można już zamawiać, także na polskim rynku z silnikiem benzynowym o pojemności 1.2 litra i mocy 75, 100 i 130 KM. W ofercie znajdzie się również 1.5-litrowy diesel, który generuje 100 KM mocy. Obok modelu z napędem spalinowym na stoisku niemieckiej marki we Frankfurcie można podziwiać wersję elektryczną Corsa-e o zasięgu 330 km oraz rajdowy model Corsa-e Rally, który w przyszłym roku wystartuje w pucharze pojazdów elektrycznych: ADAC Opel e-Rally Cup. Pojazd zastąpi Adama R2.
Napęd rajdówki pochodzi elektrycznej jednostki o mocy 100 kW (136 KM), która generuje 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Corsa-e Rally została wyposażona w litowo-jonowe akumulatory o pojemności 50 kWh podobnie jak w modelu seryjnym.
Prace nad modelem odbywają się w Rüsselsheim w szybkim tempie, aby pierwsze egzemplarze dotarły do klientów na sezon 2020/2021. Opel zapowiada, że cena Corsy e-Rally będzie niższa niż 50.000 euro (netto).
Specjalnie z okazji premiery Corsy nowej generacji do Frankfurtu przyjechał Opel Corsa GT z 1987 roku. Samochód został znaleziony na parkingu przy przystani w Porto w Portugalii. Model nie był jednak w stanie idealnym, miał wgniecenia w dachu, nieoryginalną plakietkę, porysowaną szybę i zużyte siedzenia, a nawet klakson nie brzmiał tak, jak powinien. Corsa GT trafiła w ręce specjalistów z działu Opel Classic, którzy przywrócili model do dawnej świetności.
Opel Corsa GT na własnych kołach przebył drogę z Porto najpierw do Saragossy, gdzie model został wyprodukowany, przez Barcelonę, a następnie Francję i Bazyleę wzdłuż Renu aż do Frankfurtu. Łącznie klasyczny model pokonał trasę liczącą 2.700 km.
Zobacz także: Nowe Renault Captur – jesteśmy na premierze we Frankfurcie!
Najnowsze komentarze