Niemiecka marka testuje nowego rywala Peugeot 208 i Renault Clio m.in. w ekstremalnie mroźnych warunkach Szwecji. Nowy Opel Corsa zadebiutuje już wkrótce, sprzedaż modelu ma rozpocząć się latem tego roku.
Na rynku miejskich hatchbacków w tym roku zrobiło się bardzo interesująco. Podczas salonu samochodowego w Genewie zadebiutowały dwa nowe modele francuskie, czyli Renault Clio i Peugeot 208, a kolejny konkurent przechodzi testy w ekstremalnych warunkach na zamarzniętych jeziorach oraz zaśnieżonych drogach Szwecji. Nowy Opel Corsa powstanie na tej samej platformie co model Peugeota. Pojazd jest testowany w Centrum Testowym w Dudenhofen, gdzie sprawdzane są właściwości jezdne i komfort jazdy oraz w laboratoriach w Rüsselsheim, w których model przechodzi badania kompatybilności elektromagnetycznej.
Inżynierowie Opla dopracowują elektroniczne systemy pod względem zapewnienia stabilności, trakcji i przeciwdziałania blokowaniu kół na podłożu o słabej przyczepności, w temperaturze sięgającej -30 stopni C. Corsa jeździ po lodzie, śniegu, błocie pośniegowym i asfalcie. Testy obejmują sprawdzenie adaptacyjnych reflektorów IntelliLux LED, które znalazły się w modelach Astra i Insignia, a także pokonywanie szybkich prostych. Corsa ma na koncie również kąpiel w kałużach o głębokości od 25 cm.
Zgodnie z opisem producenta, nowy Opel Corsa będzie bardziej dynamiczny i lżejszy o 10% od swojego poprzednika. Jego masa własna wynosi 980 kg i podobnie jak Peugeot 208, będzie oferowany z trzema rodzajami napędu: benzynowym, wysokoprężnym i elektrycznym. Nowa Corsa zadebiutuje latem, a pierwsze dostawy zamówionych pojazdów są planowane na jesień 2019 roku.
„Przygotowując kolejną odsłonę Opla Corsy, położyliśmy szczególny nacisk na zwiększenie efektywności” — powiedział Thomas Wanke, globalny główny inżynier ds. rozwoju i charakterystyki pojazdów, który już czwarty raz w swojej karierze pracuje nad nową generacją Corsy. „Nowy model jest znacznie lżejszy, co przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa i zwiększa przyjemność z jazdy. Podobnie jak w przypadku poprzednich generacji, przy których pracowałem, podwozie, które teraz dopracowujemy było konfigurowane na wszystkich rodzajach europejskich dróg, w tym na szybkich odcinkach niemieckich autostrad. Naszym celem jest oczywiście zaoferowanie klientom najlepszych parametrów zawieszenia i podwozia, stanowiących optymalny kompromis między bezpieczeństwem, komfortem i przyjemnością z jazdy”.
Najnowsze komentarze