Nowy Opel Grandland Plug-in Hybrid jest w stanie przejechać ponad tysiąc sto kilometrów na jednym tankowaniu.
-
Po pełnym naładowaniu i z pełnym bakiem: nowy flagowy SUV pokonuje 1.115 km
-
„Elektryczny” SUV: w testach, hybryda plug-in w wersji wyposażenia GS przejechała 380 km bez lokalnej emisji spalin bez konieczności doładowania, dzięki systemowi rekuperacji
-
Idealny dla flot i klientów prywatnych: napęd doskonały dla osób, które codziennie dojeżdżają do pracy w trybie w pełni elektrycznym, a jednocześnie chcą pokonywać długie trasy w wyjątkowo oszczędny sposób
Wartości w cyklu mieszanym dla Opla Grandland Plug-in Hybrid według WLTP1: zużycie energii ważone 21.9-23.4 kWh energii elektrycznej/100 km plus 0.8-0-9 l paliwa/100 km; emisja CO2 : 19-21 g/km; etykieta oceniająca ślad środowiskowy produktu: B. Zużycie paliwa przy rozładowanym akumulatorze 6.8-7.0 l/100 km; etykieta oceniająca ślad środowiskowy produktu: F.
Nowy Opel Grandland zachwyca atrakcyjnym designem, przełomowymi technologiami, inteligentnymi rozwiązaniami, przestronnym wnętrzem oraz całkowicie zelektryfikowaną gamą układów napędowych. Zdobywca prestiżowej „Złotej Kierownicy 2024”2 jest dostępny w wersji w pełni elektrycznej Grandland Electric, w wersji hybrydowej Grandland Hybrid z technologią 48 V oraz jako potężna hybryda Grandland Plug-in Hybrid. Zespół inżynierów pod kierownictwem Dirka Kaminskiego przetestował inteligentny napęd hybrydowy plug-in, uzyskując zaskakujące wyniki, które z pewnością docenią użytkownicy samochodów służbowych i kierowcy pokonujący długie dystanse.
„Wartości WLTP3 mówią same za siebie: zgodnie z oficjalnym cyklem testowym, nasz nowy Grandland Plug-in Hybrid oferuje łączny zasięg do 897 kilometrów, z czego do 87 kilometrów to zasięg wyłącznie elektryczny” – powiedział Dirk Kaminski. – „Ale pomyśleliśmy sobie: sprawdźmy, ile to auto naprawdę potrafi. Nasz nowy flagowy SUV z pewnością przekroczy granicę 1 000 kilometrów z pełnym bakiem i po pełnym naładowaniu akumulatora. W końcu Grandland to w 100% model „made in Germany”, produkowany w ultranowoczesnej fabryce w Eisenach. Postanowiliśmy więc go przetestować – i to w warunkach znacznie trudniejszych niż przewidziane w oficjalnym cyklu testowym”.
Od pełnego do pustego poziomu baku i akumulatora: 1.115 kilometrów przejechanych w trudnych warunkach
Chociaż wartości WLTP są ustalane w temperaturze około 23°C, nowy Grandland Plug-in Hybrid wyruszył na test w wietrzny i deszczowy styczniowy poranek przy temperaturze 11°C. Do tego, jak przystało na porę roku, posiadał 19-calowe opony zimowe, zamiast opon letnich o niższym oporze toczenia oraz bogate wyposażenie wersji GS. Jedyne założenie testu brzmiało: „SUV ma pełny bak i w pełni naładowany akumulator 17,9 kWh. Teraz jeździmy, aż zbiornik paliwa i akumulator będą puste”
Hybryda plug-in pokonała typowe trasy podmiejskie, z których korzysta wielu użytkowników aut firmowych, przemieszczając się między regionem Ren-Men (okolice Rüsselsheim i Frankfurtu) a regionem Ren-Neckar. Trasy obejmowały odcinki autostradowe z płynnym ruchem, jazdę w korkach i godzinach szczytu, drogi krajowe oraz ruch miejski, w tym postoje na światłach. To był realistyczny test odzwierciedlający codzienne warunki i rzeczywiste potrzeby kierowców samochodów służbowych.
Wynik i dystans osiągnięty przez Grandlanda Plug-in Hybrid, który zapewnia moc systemową 143 kW (195 KM) i maksymalny moment obrotowy 350 niutonometrów, przekroczył oczekiwania zespołu Opel.
Przy średniej prędkości 80 km/h oraz wyjątkowo efektywnym średnim zużyciu paliwa wynoszącym 4,6 l/100 km, SUV pokonał łącznie 1.115 kilometrów na jednym tankowaniu i pełnym naładowaniu akumulatora. Trasa została podzielona na cztery etapy (z przerwami zgodnymi z przepisami dotyczącymi czasu jazdy).
Z tego dystansu ponad jedną trzecią – dokładnie 380 kilometrów – Grandland Plug-in Hybrid przejechał w trybie całkowicie elektrycznym, zatem bez lokalnej emisji jakichkolwiek spalin.
„Fakt, że Grandland osiąga tak znakomite wyniki w takich warunkach – pod koniec testu temperatura spadła do zaledwie 4 stopni Celsjusza – po raz kolejny potwierdza, że stworzyliśmy samochód przełomowy pod każdym względem, z układem napędowym w pełni dostosowanym do codziennego użytkowania. Wysoce efektywny silnik spalinowy i silnik elektryczny współpracują w idealnej harmonii” – powiedział Kaminski.
„Greenovation” à la Opel: SUV i koncepcja napędu przyjazne środowisku
Nowy Opel Grandland Plug-in Hybrid to idealny wybór zarówno na pokonywane w trybie w pełni elektrycznym trasy miejskie, jak i długodystansowe podróże służbowe czy rekreacyjne, bez obaw związanych z zasięgiem i przy wyjątkowej efektywności energetycznej. O podejściu Opla do „Greenovation” i zrównoważonego rozwoju świadczy nie tylko wykorzystanie materiałów z recyklingu i brak chromowanych elementów, ale także imponujące wyniki testów.
Grandland oferuje szereg innowacyjnych rozwiązań, które podnoszą komfort codziennych podróży i dłuższych tras. Są to między innymi ergonomiczne fotele z certyfikatem Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR), które zapewniają komfort i zdrową postawę podczas jazdy.
Z kolei technologie takie jak nieoślepiające światła Intelli-Lux HD, wyświetlacz przezierny Intelli-HUD czy podświetlany, półprzezroczysty Pixel Box sprawiają, że kierowcy Grandlanda są doskonale przygotowani na każdą trasę.
Na zakończenie testu pozostaje jedno pytanie: Jaki dystans byłby w stanie pokonać nowy Grandland Plug-in Hybrid w pełni zatankowany i na w pełni naładowanym akumulatorze w idealnych warunkach testowych – na przykład wczesnym latem? „Wnioski, które wyciągnęliśmy jako zespół po przejechaniu 1.115 kilometrów, są jasne: w optymalnych warunkach z pewnością można by osiągnąć jeszcze więcej” – powiedział Kaminski.
Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.
[1] Wartości dotyczące zużycia i emisji zależą nie tylko od efektywnego wykorzystania paliwa i energii przez pojazd, ale także od stylu jazdy i innych czynników nietechnicznych.
[2] AUTO BILD” edycja 46/2024 i „BILD am SONNTAG” edycja 45/2024, kategoria „Najlepszy samochód do 50.000 euro.
[3] Zasięg określony zgodnie z metodologią procedury testowej WLTP (R (WE) nr 715/2007, R (UE) nr 2017/1151). Rzeczywisty zasięg może się różnić w codziennych warunkach eksploatacji i zależy od różnych czynników, w szczególności od stylu jazdy, charakterystyki trasy, temperatury zewnętrznej, korzystania z ogrzewania i klimatyzacji oraz wstępnego przygotowania termicznego.
źródło: Stellantis Polska
Najnowsze komentarze