Koncern Stellantis planuje przyszłość swoich fabryk w Europie. Jak donosi portal Automotive News Europe, dwa flagowe modele marek Opel i DS Automobiles będą produkowane z zakładzie w Melfi we Włoszech. Oba otrzymają napęd elektryczny.
Produkcja powinna rozpocząć się jeszcze przed 2025 rokiem. Wprawdzie Stellantis nie podaje nazw samochodów, które wyjadą z Melfi, ale skoro chodzi o pojazdy „flagowe” możemy się domyślić, że na linie montażowe trafi nowy Opel Insignia, jeśli tylko marka nie zrezygnuje z aktualnej nomenklatury oraz DS z dziewiątką w nazwie.
Według informacji, do których dotarł Automotive News Europe luksusowy francuz na razie istnieje pod wewnętrznym kodem D85. Magazyn sugeruje, że na samochodzie pojawi się plakietka DS 9 Crossback, która byłaby zgodna z aktualnym schematem w katalogu DS Automobiles. Pozostaje tylko pytanie, czy samochód zastąpi DS 9, który przecież ledwie zadebiutował na rynku, czy będzie istniał w ofercie niezależnie obok limuzyny. Jeśli DS Automobiles skorzysta z nazwy Crossback, samochód może mieć dużo wspólnego z SUV-em jako bardziej luksusowy odpowiednik Citroena C5 X lub większy brat DS 7 Crossback.
Zobacz: Ile pali DS 7 Crossback w jeździe podmiejskiej i w mniejszych miejscowościach?
Kilka miesięcy po DS-ie Opel rozpocznie w Melfi produkcję bliźniaczego modelu. Wewnętrzny kod OV85 również niewiele nam mówi a marka nie zdradza, czy pozostawi w ofercie plakietkę Insignia. Pojazdy powstaną na nowej platformie STLA Medium, która umożliwi wykorzystanie napędu elektrycznego.
Architektura STLA Medium jest dostosowana do samochodów o długości od 4350 do 5000 mm. Stellantis wykorzysta w nich akumulatory o pojemności od 87 do 104 kWh, które pozwolą przejechać na jednym ładowaniu nawet 700 km. W późniejszym czasie, włoska fabryka otrzyma również II generację DS 7 Crossback (aktualny model jest montowany w Miluzie) oraz nowy model Lancii, który zgodnie z tym co sugerują media, powinien nazywać się Aurelia. W latach 2026-2029 Stellantis będzie produkować w Melfi średnio 90.000 egzemplarzy swoich czterech samochodów elektrycznych. Aktualnie zakład montuje Fiata 500 X oraz Jeepy: Renegade i Compass.
Źródło: Automotive News Europe
Najnowsze komentarze