• Najnowsze
Opel Insignia face lifting

Nowy Opel Insignia: zupełnie inny, ale czy lepszy niż Peugeot 508? Pierwsza jazda

2020-11-28

Kiedy nowy Citroën C5 trafi do Polski?

2021-01-27

Ponad tysiąc dwieście nowych Renault Zoe i Kangoo Z.E trafi do francuskiej żandarmerii

2021-01-26

Europejskie samochody coraz starsze. Średni wiek wynosi prawie 11 lat

2021-01-26
Peugeot 508, Spoticar

Rynek samochodów używanych: jakie trendy w Grupie PSA?

2021-01-26

Nowe Renault Zoe dla Polkowic. Nagroda w konkursie Eco-Miasto

2021-01-26
Renault Kiger

Renault Kiger – znamy datę debiutu nowego crossovera

2021-01-26
Peugeot 208

2030: Zakaz sprzedaży samochodów z silnikiem spalinowym na całym świecie?

2021-01-26
DS 9

Nowy DS 9 – cena modelu w Polsce. Ruszyły zamówienia

2021-01-26
peugeot e-Boxer

Nowy Peugeot e-Boxer – ile kosztuje na polskim rynku?

2021-01-26

Samochód elektryczny. Stellantis łączy siły z Engie: powstaną magazyny energii dla elektromobilności

2021-01-26
środa, 27 stycznia, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Opel

Nowy Opel Insignia: zupełnie inny, ale czy lepszy niż Peugeot 508? Pierwsza jazda

Małgorzata Kozikowska Małgorzata Kozikowska
2020-11-28
w Opel, Opel - testy i opinie, Peugeot, Testy
Czas czytania7min czytania
5k 265
26
Opel Insignia face lifting
4.5k
UDOSTĘPNIEŃ
15.1k
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Rynek samochodów używanych: jakie trendy w Grupie PSA?

Nowy Peugeot e-Boxer – ile kosztuje na polskim rynku?

Test: Ile pali i jak jeździ nowe Renault Clio E-tech w hybrydzie?

Co mają wspólnego Opel Insignia i Peugeot 508? Są jedynymi przedstawicielami Grupy PSA w tradycyjnym segmencie D a przynajmniej do momentu pojawienia się DS 9 i Citroena C5. Każdy z pojazdów ma jednak zupełnie inny design, charakter wnętrza oraz to własne „coś”. Podczas pierwszej jazdy sprawdziliśmy jak zmieniła się Insignia po face liftingu i jak wypada na tle francuza.

Opel Insignia II generacji po raz pierwszy pojawił się publicznie podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2017 roku a pod koniec roku ubiegłego przeszedł kuracje odmładzającą. Face lifting nie zmienił zbyt wiele, ale trzeba przyznać, że te kilka pociągnięć pędzla wystarczyło, aby teraz móc pokiwać głową z uznaniem na widok nowego flagowego Opla. Podejście stylistów niemieckiej marki było nieco inne niż w Peugeocie, który stawia na agresywny charakter z lwimi kłami, ale pojęcie „elegancja” bardzo dobrze pasuje do odświeżonej Insignii.

Gdzie te zmiany?Opel Insignia face lifting

Jeszcze zanim wsiedliśmy do pojazdu udało nam się uchwycić na zdjęciu nową wersję pojazdu wraz z poprzednikiem, co pozwoliło rozwiać głosy wątpliwości: tak, Insignia naprawdę się zmieniła. Światła przednie przyjęły bardziej zadziorną, zakrzywioną formę, ale nowy jest nie tylko kształt. Opel zastosował pikselowe lampy IntelliLux (w standardzie od wersji Business Elegance). Każdy reflektor składa się z 84 diod, które z jednej strony zapewniają więcej światła niż we wcześniejszym modelu a z drugiej, nie będą bolesne dla oczu kierowców jadących z naprzeciwka.

Jeśli zabawa w znajdź 5 szczegółów, którymi różnią się te dwa modele potrwa dłużej dostrzeżemy delikatnie przeprojektowany przedni zderzak zintegrowany ze światłami przeciwmgielnymi i nowe poziome akcenty na grillu oraz listwę pożyczoną od Corsy. W tylnej części wymieniono końcówki układu wydechowego z okrągłych na podłużne.

Wnętrze pojazdu wykończono solidnie i choć plastikowych powierzchni mało nie jest, pozytywne wrażenie robi dopasowanie materiałów i miękka w dotyku deska rozdzielcza. Pozycja za kierownicą jest wygodna, nawet bardzo a zakres regulacji fotela powinna zadowolić zarówno wysokiego, jak i niskiego kierowcę. Nie zabrakło możliwości ustawienia odcinka lędźwiowego i długości siedziska. Do Insignii wsiada się łatwiej niż do 508, otwór w drzwiach jest większy a ułożenie ciała kierowcy bardziej wyprostowane. Jako miłośniczkę pięknych samochodowych wnętrz, kabina Peugeota urzekła mnie designem, materiałami oraz ergonomią i-Cockpitu z klawiszami do obsługi systemu informacyjno-rozrywkowego. Niemiecki model stawia na prostotę, łatwość obsługi, ale nie zapomina o dobrym smaku. Do wykończenia wnętrza wykorzystano  tapicerkę materiałową połączoną ze sztuczną skórą. Sceptycznie nastawieni do i-Cockpitu kierowcy, w Oplu nie będą narzekali, że dotykają kolanami kierownicy.Opel Insignia wnętrze, interior

Opel dla miłośników konwencjonalnych rozwiązań

Opel Insignia na razie oparł się modzie na w pełni cyfrowe zegary. Ekran pojawi się najprawdopodobniej wraz z nadejściem kolejnej generacji. Jak na mój gust, okrągłe tarcze przytłaczają nadmiarem informacji. Za dużo jest podziałek i wskazówek, które niekoniecznie są nam cały czas potrzebne podczas jazdy. Przeciwieństwem do natłoku zegarów jest prosta konsola centralna. W zasięgu ręki kierowcy znalazł się ekran, pokrętła klimatyzacji oraz podstawowe funkcje systemu nagłośnienia. Doceniam tradycyjne podejście do wielu elementów takich jak regulacja głośności za pomocą pokrętła czy obecność fizycznego przycisku Back, który pozwoli szybko powrócić do podstawowego menu. Do klasyki możemy zaliczyć także manualny panel dwustrefowej klimatyzacji. Aby zmienić temperaturę w 508 musimy skorzystać z wyświetlacza.

Królestwo multimediów Insignii jest obsługiwane za pomocą 8-calowego ekranu dotykowego. Interfejs jest intuicyjny a sam wyświetlacz działa z poprawną szybkością i zapewnia wysokiej jakości obraz z kamery cofania. Mój smartfon od razu połączył z systemem pojazdu, co umożliwiło korzystanie z Map Google oraz aplikacji Spotify za pomocą ekranu samochodu. Opel wychodzi z założenia, że skoro mamy Android Auto i Apple Car Play nie musimy sięgać po telefon, co może tłumaczyć zagospodarowanie przestrzeni na urządzenie mobilne wraz z gniazdami USB i ładowarką indukcyjną w podłokietniku.

Insignia jest od 508 dłuższa (4906 mm wobec 4750 mm), priorytetem dla producenta była przestrzeń w kabinie dlatego pasażerowie z tyłu mogą liczyć na więcej luźnych centymetrów niż w Peugeocie. Opel ma większy rozstaw osi (2829 mm kontra 2793 mm), ale starcie w kategorii pojemność bagażnika zwycięża model spod znaku lwa z wartościami 487 i 1537 litrów. Przestrzeń pod tylną klapą Insignii to 490 lub 1450 litrów. Oparcia złożymy za pomocą dwóch dźwigni w bagażniku i uzyskamy niemal płaską podłogę.

Insignia ze 174-konnym dieslem

Pod maską testowej Insignii znalazł się sprzężony z 6-biegową manualną przekładnią 2-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 174 KM i maksymalnym momencie obrotowym 380 Nm, czyli coś, o czym klienci Peugeota mogą już tylko pomarzyć. W ofercie 508 diesel nie ma łatwo, w gamie pozostała bowiem wyłącznie pozycja 1.5 BlueHDi 130 KM. Francuski producent wymienił 180-konnego diesla na ładowalną hybrydę o mocy 225 KM. Instalacja napędu hybrydowego nie ominie Insigni. Rozwiązanie zadebiutuje wraz z przeniesieniem modelu na platformę Grupy PSA. Cieszmy się z dynamicznego diesla, póki możemy. Jazda daje dużo przyjemności, a samochód zachowuje się dynamicznie tam, gdzie tego potrzebujemy. Aby rozpędzić pojazd od 0 do 100 km/h potrzeba 8,7 sekundy. Maksymalnie osiąga 228 km/h.

Opel Insignia kosztuje na polskim rynku minimum 123.300 zł. Różnica pomiędzy podstawowym Oplem a Peugeotem wynosi 6400 zł na korzyść niemieckiego modelu z tym, że w salonach Opla otrzymamy 122-konnego diesla a w Peugeocie wersje z silnikiem benzynowym 1.2 PureTech 130. Na 508 z dieslem musimy przeznaczyć przynajmniej 142.700 zł. Testowy egzemplarz w wersji Business Elegance od podstawy dzieli bardzo wiele i to zarówno pod względem napędu, jak i wyposażenia. Powyżej uplasowano w katalogu tylko wariant Ultimate. Za testową Insignię wraz z dodatkami wyszczególnionymi poniżej musimy zapłacić 162.890 zł. Więcej szczegółów znajdziecie w oficjalnym cenniku.

Opel Insignia Business Elegance (od 153.300 zł) wyposażenie dodatkowe:

  • Alarm: 990 zł
  • Przyciemniane szyby boczne tylne oraz szyba tylna: 1000 zł
  • Lakier metaliczny: 2800 zł
  • Pakiet 7 – Sportowe fotele przednie, podgrzewane. Fotele przednie AGR. Fotel kierowcy elektrycznie regulowany z funkcją masażu, pamięć dwóch ustawień fotela i lusterka kierowcy. Podgrzewane koło kierownicy. Podgrzewana szyba przednia: 4800 zł

 

Galeria

Opel Insignia face liftingOpel Insignia wnętrze, interiorOpel Insignia face lifting

Newsletter

2.8 8 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 508C5CitroenCorsaDS 9InsigniaopelPeugeot
Udostepnij1816Tweet1135Udostepnij318
Poprzedni

Test: Renault Trafic SpaceClass – eleganckie biuro na czterech kołach

Następny

Nowy luksusowy DS 4 zostanie zaprezentowany 2 grudnia!

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Prywatnie posiadaczka Citroena C4. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny
DS 4

Nowy luksusowy DS 4 zostanie zaprezentowany 2 grudnia!

Renault Megane eVision

Renault Megane 2021 na wizualizacji. Czy tak będzie wyglądał nowy model?

Tajemnica polskiego samochodu: Kto twierdzi, że Polska to kraj próżniaków, nieuków i niedopędków politycznych, niechaj jedzie i zwiedzi fabrykę Ursusa!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
26 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Maj 2021
Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • A o Nowy Citroën C5 2022 sfotografowany! Tym razem w Europie w mniejszym kamuflażu
    • Michał o Alfa Romeo, DS Automobiles i Lancia wśród marek premium Stellantis
    • Michał Z. o Europejskie samochody coraz starsze. Średni wiek wynosi prawie 11 lat
    • Dexfy o Kiedy nowy Citroën C5 trafi do Polski?
    • Jacek o Nowy DS 9 – cena modelu w Polsce. Ruszyły zamówienia
    • Redi o Dacia Duster 4×4 1.2 TCE 125 KM – mocny i modny SUV
    • Anonimowo o Używany Renault Koleos to świetny wybór! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 04/2021
    • M. o Test: Nowa Dacia Sandero Stepway TCe 90 2021. Dopracowana w (prawie) każdym calu
    • Łukasz o Dacia naśmiewa się z innych reklam samochodów. Nowe Sandero i Sandero Stepway nie są jak pozostałe auta
    • Łukasz o Dacia naśmiewa się z innych reklam samochodów. Nowe Sandero i Sandero Stepway nie są jak pozostałe auta


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Kiedy nowy Citroën C5 trafi do Polski?
    • Ponad tysiąc dwieście nowych Renault Zoe i Kangoo Z.E trafi do francuskiej żandarmerii
    • Europejskie samochody coraz starsze. Średni wiek wynosi prawie 11 lat
    • Rynek samochodów używanych: jakie trendy w Grupie PSA?
    • Nowe Renault Zoe dla Polkowic. Nagroda w konkursie Eco-Miasto
    • Renault Kiger – znamy datę debiutu nowego crossovera
    • 2030: Zakaz sprzedaży samochodów z silnikiem spalinowym na całym świecie?
    • Nowy DS 9 – cena modelu w Polsce. Ruszyły zamówienia
    • Nowy Peugeot e-Boxer – ile kosztuje na polskim rynku?
    • Samochód elektryczny. Stellantis łączy siły z Engie: powstaną magazyny energii dla elektromobilności


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    26
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.