W końcu możemy zobaczyć nowy crossover PSA na oficjalnych zdjęciach. Opel Mokka prezentuje zupełnie nowy styl nadwozia i wnętrze z cyfrowym kokpitem. W pierwszej kolejności zadebiutuje elektryczna wersja modelu.
Nowy Opel Mokka ujawnia nowy język stylistyczny niemieckiej marki. Samochód w dużej mierze nawiązuje do konceptu GT X Experimental i trzeba przyznać, że wygląda bardzo dobrze. Być może nie aż tak, jak Peugeot 2008, ale ma w sobie to coś. Mokka nie ma zbyt wiele wspólnego z poprzedniczką a kompletnie zmieniony styl to tylko początek. Nowa generacja mierzy 4,15 m długości jest więc krótsza o 12,5 cm od poprzedniego modelu. Jest też krótsza od: Renault Captur (4,23 m), Peugeot 2008 (4,30 m), a nawet Crosslanda X (4,21 m). Mimo to bagażnik pomieści zbliżone 350 litrów (356 litrów w poprzedniku). Rozstaw osi zwiększono o 2 mm.
Dużym zaskoczeniem jest wnętrze pojazdu z cyfrowym kokpitem niczym w Mercedesie. Mokka dostała dwa połączone ze sobą ekrany, które sprawiają wrażenie jednej całości. Wyświetlacz za kierownicą ma 12 cali, a ekran systemu multimedialnego w zależności od wersji od 7 do 10 cali. Opel zdecydował się zostawić manualną obsługę klimatyzacji.
Mokka debiutuje w wersji elektrycznej. Napęd pojazdu jest identyczny do zastosowanego w Peugeocie 2008. Pochodzi od silnika o mocy 136 KM i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm. Akumulator o pojemności 50 kWh umożliwia pokonanie do 322 km. W późniejszym czasie w ofercie pojawią się wersje benzynowe i wysokoprężne o mocy od 100 do 150 KM.
Elektryczny Opel Mokka będzie dostępny na zamówienie pod koniec lata 2020 roku. Pierwsze dostawy zaplanowano na początek 2021 roku.
Najnowsze komentarze