Na polskim rynku zadebiutował najnowszy Opel Mokka, który zmierzy się z konkurentami w segmencie crossoverów takimi jak Renault Captur czy Nissan Juke. Dziś mamy okazję po raz pierwszy zasiąść za kierownicą modelu.
Nowy Opel Mokka to już druga generacja crossovera. Po raz pierwszy model pojawił się na rynku w 2012 roku. Nowe wcielenie bardzo różni się od poprzednika. Opel zastosował świeży język stylistyczny korzystający z tzw. Vizora w przedniej części pojazdu oraz nową platformę CMP Grupy PSA, na której oparto m.in. nowego Citroena C4 oraz Peugeot 2008. Płyta podłogowa pozwoliła na wykorzystanie napędu elektrycznego i właśnie Mokkę na prąd mamy okazję testować w pierwszej kolejności.
Napęd Mokki-e pochodzi od silnika o mocy 136 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm. Jednostka pozwala na rozpędzenie crossovera od 0 do 100 km/h w czasie 9 sekund. Maksymalna prędkość samochodu wynosi 150 km/h. Elektryczne samochody walczą o jak największy zasięg a jak wypada Mokka-e? Wyposażony w akumulator o pojemności 50 kWh model, według cyklu WLTP potrafi pokonać na jednym ładowaniu do 324 km i jest to całkiem niezły wynik.
Zarówno wygląd nadwozia, jak i wnętrze zrobiły na mnie bardzo pozytywne wrażenie, czas przekonać się jak model radzi sobie podczas jazdy. Dzień na test bardzo udany, słońce w końcu zawitało do Polski. Przed nami głównie trasa po Warszawie, ale postaramy się wyjechać również poza miasto, by rozpędzić model do wyższych prędkości.
W planach mamy również porównanie z Citroënem e-C4.
Najnowsze komentarze