Nowy Opel Movano jest już dostępny na polskim rynku. Bliski krewny Peugeot Boxer i Citroena Jumpera jest oferowany zarówno z silnikami Diesla, jak i w wersji elektrycznej. Ceny startują z poziomu 113.010 zł netto.
Podstawowa kwota 113.010 zł netto dotyczy Opla Movano Podwozie. Furgon wyceniono na minimum 123.840 zł (zobacz cennik). Pojazdy możemy zamówić z silnikami wysokoprężnymi o pojemności 2,2 litra, które generują moc 120, 140 lub 165 KM. Aby zamówić wariant elektryczny, który po raz pierwszy jest dostępny dla tego modelu, potrzeba minimum 267.910 zł.
Nowy Opel Movano-e jest napędzany silnikiem elektrycznym, który generuje moc 90 kW (122 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 260 Nm. W zależności od wersji modelu, klienci mają do wyboru akumulatory litowo-jonowe o pojemności od 37 kWh do 70 kWh, zapewniające zasięg (zależnie od profilu i warunków eksploatacji) odpowiednio 116 lub 247 kilometrów (w cyklu mieszanym WLTP2). Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 110 km/h.
Zobacz także: Nowy Opel Mokka Najlepszy z Najlepszych. Wspaniały sukces marki koncernu Stellantis
Cztery długości, trzy wysokości i przestrzeń ładunkowa od 8 do 17 m3
Nowy Opel Movano szeroką gamę wersji. Nabywcy furgonów mają do wyboru cztery długości (L1: 4963 mm; L2: 5413 mm; L3: 5998 mm; L4: 6363 mm) i trzy wysokości (H1: 2254 mm; H2: 2522 mm; H3: 2760 mm), z maksymalną kubaturą od 8 do 17 m3. Drzwi w wariancie H3 mają 2,03 m wysokości – najwięcej w swojej klasie. Wraz z tylnymi drzwiami otwieranymi pod kątem 180 stopni (z opcją rozszerzenia do 270 stopni) zwiększa to łatwość załadunku. Zakres dopuszczalnej masy całkowitej (DMC) wynosi od 2,8 to 4 ton, przy maksymalnej ładowności 1,8 tony. Przestrzeń ładunkowa może mieć od 2670 do 4070 mm z progiem załadunku na wysokości 503 mm.
W standardowej kabinie znajdują się trzy siedzenia, natomiast w drugim rzędzie opcjonalnej kabiny załogowej są miejsca dla czworga dodatkowych pasażerów. Movano przygotowano również w wersji z podwoziem do zabudowy i kabiną standardową lub załogową, a także z podłogą w części ładunkowej i kabiną z jednym rzędem trzech foteli. W późniejszym terminie nowy dostawczy Opel będzie dostępny także ze specjalistycznymi zabudowami, takimi jak wywrotki, platformy z opuszczanymi burtami i kampery.
W Polsce Opel początkowo oferuje Movano Furgon o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 t, w dwóch wersjach standardowej i wzmocnionej (Heavy), z nadwoziem w czterech długościach (L1–L4), trzech wysokościach (H1–H3) oraz z dwoma poziomami wyposażenia – Movano i Movano Edition.
Zobacz także: Nowy Opel Insignia już wkrótce. Uff! Nie będzie SUV-em
Komfort i bezpieczeństwo
Nowy Opel Movano jest wyposażony w przydatne rozwiązania i systemy wspomagające kierowcę. W drzwiach znajdują się głębokie kieszenie a w desce rozdzielczej zamontowano uchwyt na smartfona oraz schowek na napoje, który w pojazdach z klimatyzacją jest chłodzony. Komfort zapewnia fotel kierowcy z regulacją w sześciu kierunkach i podparciem kręgosłupa lędźwiowego. Pasażerowie dwuosobowej kanapy mogą natomiast korzystać z obrotowego stolika. Wszystkie fotele są wyposażone w zagłówki.

W zależności od wersji wyposażenia kierowcę wspomagają standardowo: system automatycznego hamowania awaryjnego, system ostrzegania przed niesygnalizowaną zmianą pasa ruchu, asystent ruszania pod górę, tempomat z ogranicznikiem prędkości, a także Park Pilot, czyli ułatwiające manewrowanie czujniki parkowania z tyłu. Opcjonalnie dostępne są system monitorowania martwego pola i kamera cofania. Nabywca może też zamówić automatyczną klimatyzację, hak holowniczy, elektrycznie regulowane, podgrzewane i składane lusterka boczne oraz zabezpieczenie przeciwkradzieżowe.
Zobacz także: Nowa fabryka Stellantis w Gliwicach: „od 4 kwietnia ruszamy z kopyta”
„OpelConnect” i aplikacja „myOpel” oferują specjalne rozwiązania dla użytkowników lekkich pojazdów użytkowych za pośrednictwem aplikacji. Na potrzeby profesjonalnego zarządzania flotą rozwiązanie telematyczne „Opel Connect” z „Free2Move Fleet Services” może śledzić położenie geograficzne pojazdu, optymalizować trasy, monitorować przeglądy okresowe i zużycie paliwa oraz udzielać wskazówek dotyczących bardziej ekonomicznej jazdy.
Nowy Movano dołącza do Combo i Vivaro jako najnowszy przedstawiciel rodziny lekkich pojazdów użytkowych w ofercie marki Opel na polskim rynku. Wszystkie dostawcze modele Opla są już dostępne z napędem w pełni elektrycznym. Do 2024 roku Opel planuje elektryfikację wszystkich swoich modeli osobowych i dostawczych. Od 2028 roku marka skupi się w Europie wyłącznie na pojazdach elektrycznych z zasilaniem akumulatorowym.
„Opel Movano cieszy się bardzo dużą popularnością wśród polskich klientów. Najlepszym tego potwierdzeniem są historycznie rekordowe wyniki sprzedaży Movano na polskim rynku w 2021 roku. Nowy Opel Movano i Movano-e oferuje szeroką gamę wersji nadwozia, imponującą przestrzeń ładunkową oraz łączy wysoką wydajność z niskimi kosztami eksploatacji. Oczekujemy, że obydwa modele będą miały dalszy, duży udział we wzroście naszej marki” — mówi Adam Męciński, dyrektor marki Opel w Polsce.
Źródło: Opel Polska
Najnowsze komentarze