Opel zaprezentował nowy model Movano, który nie będzie miał już wspólnych komponentów z Renault Master jak jego poprzednik. Movano będzie dzielił technologię z Peugeot Boxerem i Citroënem Jumperem. Produkcją zajmie się zakład w Gliwicach.
Zmiana platformy, na której powstaje Opel Movano była tylko kwestią czasu po ogłoszeniu zakończenia współpracy niemieckiej marki z Renault. Nowy model wykorzysta technologię Stellantis. Podwozie, silniki i większość komponentów będzie wspólna z Peugeot Boxerem i Citroenem Jumperem. Opel zaznaczy tożsamość własnym logo oraz elementami designu charakterystycznymi dla marki.
Opel Movano po raz pierwszy w wersji elektrycznej
Dużą nowością jest wariant elektryczny Movano-e. Pojazd otrzymał silnik o mocy 90 kW (122 KM), który generuje 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jest to ten sam napęd, który znajdziemy w Peugeot e-Boxer. Do wyboru są akumulatory o pojemności od 37 do 70 kWh. Zasięg waha się od 117 do 224 km a prędkość maksymalna elektryka została ograniczona do 110 km/h. Oprócz wersji na prąd Opel proponuje wysokoprężne jednostki zgodne z emisją spalin Euro 6D-TEMP. 2,2-litrowy silnik połączony z 6-biegową manualną przekładnią generuje od 120 do 165 KM mocy.
Przestrzeń od 8 do 17 m3
Klienci mają do wyboru cztery długości (L1-4) oraz trzy wysokości (H1-3). Przestrzeń ładunkowa wersji spalinowej i elektrycznej jest taka sama i wynosi od 8 do 17 m3. Tylne drzwi otwierają się pod kątem 180 stopni, ale dla lepszego dostępu możemy rozszerzyć ten zakres do 270 stopni.
Opel rozbudował ofertę systemów wspomagających prowadzenie. O bezpieczeństwo dba automatyczny system hamowania awaryjnego, ostrzeżenie o martwym polu, kontrola zjazdu, asystent holowania oraz ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu.
Samochód powinien trafić na rynek pod koniec roku 2021. Montażem dostawczego modelu zajmie się zakład w Gliwicach.
Najnowsze komentarze