Nowe technologie, rozwój sprzedaży, wersje elektryczne i ogniwa paliwowe. Dzieje się! Grupa PSA planuje wzrost swoich udziałów w rynku lekkich samochodów dostawczych do 25% w ciągu najbliższych lat. Pomóc mają w tym odświeżone modele takie jak nowy Peugeot Rifter czy Citroen Berlingo. Wzrost sprzedaży jest trzy razy szybszy niż wzrost rynku w tym segmencie.
Firma wierzy również w sukces większych aut takich jak Citroen SpaceTourer i Peugeot Traveller. Co ciekawe, około 45% produkcji to wersje pasażerskie i udział tych aut ciągle rośnie. Samochody te pracują w przewozie ludzi w firmach ale są też wykorzystywane do wspólnych wyjazdów wakacyjnych.
Fabryki na całym świecie
Grupa PSA wydzieliła jednostkę, która zajmuje się wyłącznie sektorem lekkich samochodów dostawczych. Zrobiła to, bo oczekiwania tych klientów są inne, niż nabywców aut osobowych. Nowa generacja samochodów dostawczych produkowana jest w Vigo w Hiszpanii oraz w Mangualde w Portugalii. Obie fabryki będą zwiększać swoje moce produkcyjne w związku z wejściem do produkcji samochodów także dla marek Opel i Vauxhall. One będą koncentrować się na wersjach pasażerskich i to powinno przynieść grupie duży wzrost. Oprócz tego samochody dostawcze produkowane są w fabrykach we Francji, Włoszech, Argentynie, Urugwaju i w Rosji.
Elektryczne samochody dostawcze z PSA?
W 2017 roku na rynek trafiło 3.500 elektrycznych Berlingo i Partnerów. W skali całej produkcji to bardzo mało, ale PSA bardzo poważnie traktuje ten segment i analizuje możliwość wprowadzenia różnych wersji aut dostawczych – zarówno w pełni elektrycznych jak i hybrydowych oraz zasilanych ogniwami paliwowymi.
Najnowsze komentarze