Czy nowy Peugeot 1008 pojawi się wkrótce w gamie samochodów z lwem na masce? Mógłby zastąpić model 108, dając jednocześnie okazję i do większej sprzedaży – bo to w końcu ma być modny crossover – i do większego zarobku dla producenta, co oznacza oczywiście wyższą cenę bazową. Ale czy w obliczy kryzysu producent zdecyduje się na taki eksperyment?
Zobacz test Peugeot 2008
Wracają spekulacje, co do pojawienia się w gamie Peugeot nowego małego samochodu o przeznaczeniu głównie miejskim. Jednak zamiast konkurować niewielkimi wymiarami i niską ceną, auto zostałoby stworzone jako najchętniej wybierany obecnie crossover na platformie CMP, z wersją spalinową i elektryczną. I trzeba przyznać, że te kilkanaście centymetrów w górę w stosunku do aktualnego 108, inna długość, większe opony oraz nowe wnętrze miałyby swój urok, co miałoby swój urok. Patrząc na powyższy rendering nie można odmówić autku uroku.
Zobacz test nowego Peugeot 208
Wersja elektryczna, o ile by firma zdecydowała się na zastosowanie standardowego pakietu 50 kWh, mogłaby dzięki lekkiemu nadwoziu mieć całkiem spory zasięg w mieście, zbliżający się do 400 kilometrów.
Ruch z tego typu niewielkim, 4-metrowym autem, wydaje się rozsądny dla Peugeot. Czy jednak projekt wejdzie do produkcji w czasie, gdy cały przemysł motoryzacyjny pogrążony jest w kryzysie? Odpowiedź poznamy zapewne w ciągu najbliższego roku.
Najnowsze komentarze