Druga generacja Peugeot 2008 jest większa, ładniejsza i nowocześniejsza od poprzedniego modelu. Wymiarami pojazd zbliża się już do 3008. Jakie są różnice pomiędzy tymi pojazdami i który warto wybrać?
Oba modele spod znaku lwa możemy uznać za atrakcyjne. 3008 mimo iż zadebiutował w roku 2016 wciąż wygląda lepiej od wielu konkurentów, ale to 2008 otrzymał nowy styl marki z charakterystycznymi kłami pożyczonymi od 208. Design mniejszego modelu jest bardziej zdecydowany i odważny. Samochód swoimi wymiarami zmierza w kierunku kompaktów. Długość pojazdu wzrosła o 14 cm. Model mierzy 4,3 m, jest więc o 15 cm krótszy od 3008 i jednocześnie o 5 cm dłuższy od 308. Peugeot 2008 jest też o 7 cm węższy i 9 cm niższy od 3008.
Wnętrze 3008 wciąż prezentuje się nowocześnie
Peugeot 3008 wciąż robi wrażenie swoim wnętrzem z funkcjonalnym i-Cockpitem. Niewielką kierownicę, ekran na desce rozdzielczej ustawiony w kierunku kierowcy i klawiszowy systemem obsługi znajdziemy w obu pojazdach. W 2008 opcjonalnie można zamówić większy 10-calowy ekran (8 cali w 3008) oraz efektowne zegary 3D, których w 3008 jeszcze nie ma. Część przycisków/klawiszy w 2008 jest dotykowa, ale jak dla mnie klawisze w 3008 są bardziej intuicyjne.
Z racji swoich wymiarów Peugeot 3008 ma więcej miejsca w kabinie. Wprawdzie na przednich fotelach pod względem przestrzeni nie odczujemy tego aż tak bardzo, różnica będzie wyraźnie zauważalna z tyłu. 2008 ma mniejszą wnękę w drzwiach i mniej miejsca na nogi oraz nad głowami pasażerów. Przestrzeń ogranicza również obecność tunelu środkowego z tyłu, którego nie ma w 3008. Kompaktowy SUV ma większy o 86 litrów bagażnik. W obu samochodach ustawimy podłogę bagażnika na równo z progiem, ale 3008 może być wyposażony w elektrycznie podnoszoną klapę bez użycia rąk, model posiada też otwór w tylnych fotelach na dłuższe przedmioty.
Pod względem systemów wspomagających bezpieczeństwo jest podobnie. Pojazdy posiadają m.in. adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go, alarm utrzymania odpowiedniej odległości od pojazdu poprzedzającego i alarm niezamierzonego przekroczenia linii. 3008 został wyposażony także w kamerę 360 stopni.
Pojazdy mogą zostać wyposażone w panoramiczny dach i ładowarkę indukcyjną, system nagłośnieniowy Focal i podgrzewane przednie fotele. Elektryczna regulacja i masaż w 2008 jest dostępna tylko dla fotela kierowcy natomiast w 3008 dla obu przednich siedzeń.
Elektryk czy hybryda?
Ofertę Peugeot 2008 i 3008 poddano elektryfikacji, ale na różny sposób. Mniejszy model oferuje opcję w 100% elektryczną. Model można zamówić z silnikiem o mocy 136 KM i akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 50 kWh. Zasięg pojazdu wynosi 320 km.
W gamie Peugeot 3008 znajdziemy ładowalną hybrydę. Silnik benzynowy 1.6 sprzężono z napędem elektrycznym. Łącznie układ generuje 225 lub 300 KM mocy. W drugiej wersji model ma możliwość jazdy z napędem na wszystkie koła. Akumulator o pojemności 13,2 kWh umożliwia Peugeotowi 3008 pokonanie od 56 do 59 km bez udziału silnika spalinowego.
W wersji benzynowej można zamówić 2008 z silnikiem 1.2 PureTech w trzech wersjach mocy: 100, 130 oraz 155 KM. Pod maską 3008 znajdziemy 130-konny motor 1.2 oraz silnik benzynowy 1.6 o mocy 180 KM. Mocniejsze opcje otrzymamy jedynie w wersji hybrydowej. Wśród diesli Peugeot 2008 oferuje napęd 1.5 Blue HDi w dwóch wersjach o mocy: 100 oraz 130 KM. Większego brata można skonfigurować z silnikami 1.5 Blue HDi 130 oraz 2.0 Blue HDi 180.
Ile kosztują?
Cena bazowa 2008 rozpoczyna się od 79.900 zł. W podstawie otrzymamy nadwozie w pomarańczowym kolorze Fusion, felgi stalowe 16″ z kołpakami Nolita, Pakiet Euro NCAP, reflektory LED-owe, czujnik deszczu, czujniki parkowania z tyłu oraz ekran dotykowy o przekątnej 7-cali.
Peugeot 3008 ostatnio podrożał, kosztuje minimum 105.000 zł, co jak na bazową cenę może lekko zniechęcić. W podstawowej wersji otrzymamy model w białym kolorze nadwozia Banquise wyposażony w silnik 1.2 Pure Tech 130 oraz 8-calowy ekran dotykowy, dwustrefową klimatyzację automatyczną, 17-calowe felgi aluminiowe Chicago oraz czujniki parkowania z tyłu.
Wybór będzie zależał od potrzeb i budżetu. Posiadaczami Peugeot 2008 możemy stać się wydając mniej, ale w porównaniu do konkurencji wcale nie jest to mało. 2008 jest nowocześniejszy, zarówno na zewnątrz, jak i w środku, ale to 3008 będzie wyborem kierowców, którzy potrzebują przestronnego, eleganckiego wnętrza dla rodziny i sporego bagażu. Trzeba jednak przyznać, w kwestii przestrzeni mniejszemu modelowi coraz mniej brakuje do poziomu starszego brata.
Peugeot 3008 i 2008 – porównanie
2008 |
3008 |
|
Długość |
4,30 m |
4,45 m |
Szerokość |
1,77 m |
1,84 m |
Wysokość |
1,53 m |
1,62 m |
Rozstaw osi |
2,61 m |
2,68 m |
Pojemność bagażnika |
434 litry |
520 litrów |
Silniki benzynowe |
1.2 Pure Tech 100, 130, 155 |
1.2 Pure Tech 130, 1.6 PureTech 180 |
Silniki Diesla |
1.5 Blue HDi 100, 130 |
1.5 Blue HDi 130, 2.0 Blue HDi 180 |
Silnik elektryczny |
136 KM |
– |
Napęd hybrydowy |
– |
HYbrid 225 PHEV, HYbrid4 300 PHEV |
Najnowsze komentarze