Peugeot 2008 oraz Renault Captur to dwa nowe modele, które rywalizują ze sobą na popularnym rynku miejskich crossoverów. Wybór jednego z nich może być bardzo trudny, ale dziennik motoryzacyjny Largus podjął się tego zadania.
Renault Captur i Peugeot 2008 zostaną wprowadzone na rynek w styczniu 2020 roku. Pojazdy porównywaliśmy już wykorzystując dane techniczne i zdjęcia, teraz przyszedł czas „żywą” konfrontację pomiędzy crossovereami, której dokonał francuski magazyn motoryzacyjny Largus.
2008 został powiększony do 4,3 m długości i jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny zmienił się właściwie w każdym calu a design jest bardzo podobny do modelu 3008. Nowy Captur powstał bardziej jako ewolucja pierwszej generacji, ale nie da się odmówić pojazdowi elegancji. Model również jest większy i mierzy obecnie 4,12 m.
Wnętrze: nowoczesność czy funkcjonalność?
Według dziennika Largus wejście na pokład Peugeot 2008 to jak krok w inny świat. We wnętrzu pojazdu znajdziemy nowoczesny i-Cockpit, małą kierownicę, zegary i ekran dotykowy pochodzący z nowego 208. Liczniki mogą być w 100% cyfrowe i 3D a kierownica przyjęła projekt wykorzystany w Peugeot 508. System multimedialny posiada ekran o przekątnej 10 cali, ale mapa nawigacji niestety nie zajmuje całego ekranu ze względu na sterowanie klimatyzacją. Pomimo wykorzystania klawiszy umieszczonych pod ekranem, Peugeot wybrał dotykowe sterowanie klimatem.
Renault dokonało nieco innego wyboru. Captur zachowuje bardzo wygodne pokrętła do regulacji klimatyzacji, ale będziemy musieli przedostać się przez panel dotykowy, aby zarządzać głośnością radia. Ekran ma przekątną 9,3 cali w wersji Initiale Paris, tutaj mapa zajmuje prawie całą powierzchnię ekranu. Podobnie jak w 2008, zegary Captura mogą być w 100% cyfrowe.
Wnętrze 2008 bardziej przyciąga wzrok i jest bardziej sportowe. Z kolei Captur jest bardziej konwencjonalny, ale także bardziej ergonomiczny.
Większy, czyli więcej przestrzeni?
Zwiększone wymiary niekoniecznie są zauważalne na pokładzie Peugeot 2008. Siedziska tylnej kanapy są krótkie, a nad głową niezbyt dużo miejsca ze względu na opadający dach. Bagażnik zyskał 10 litrów (434 l), ale po złożeniu tylnych siedzeń podłoga nie jest płaska. Przestrzeń w Renault Captur jest większa od rywala. Model ma więcej miejsca nad głową, dłuższe siedziska, lepsze podparcie a bagażnik został powiększony z 422 do 536 litrów. Próg ładowania w tym modelu został umieszczony zbyt wysoko.
Oferta silników benzynowych obejmuje w obu przypadkach jednostki o mocy 100, 130 i 155 KM. Gama diesli Peugeota składa się z silników o mocy 100 i 130 KM, podczas gdy Renault oferuje 95 i 115 KM. W obu pojazdach klienci mogą zamówić automatyczną skrzynię biegów: 8-biegową w 2008 i 7-biegową dwusprzęgłową w Renault Captur. Zamiast wersji 4×4, obecne będą systemy Grip Control (Peugeot) i Extended Grip (Renault).
Zarówno Renault Captur jak i Peugeot 2008 oferują mnóstwo systemów wspomagania bezpieczeństwa takie jak: automatyczny system hamowania awaryjnego z wykrywaniem pieszych a nawet rowerzystów, rozpoznawanie znaków drogowych, ostrzeżenie przed niezamierzonym zjazdem z pasa ruchu, a także detektor martwego pola, adaptacyjny tempomat i aktywny system utrzymania toru jazdy. Renault oferuje również system Multi Sense do personalizacji trybów jazdy oraz oświetlenia wnętrza. U Peugeota system nie jest tak zaawansowany.
Jaki werdykt?
Peugeot przekonuje efektem „wow”, Renault jest bardziej konwencjonalne, ale nie pozbawione zalet. Peugeot 2008 w naturalny sposób przyciąga wzrok. Jego styl uwodzi znacznie bardziej niż Captura, który wydaje podobny do tego co już znamy. To samo dotyczy wnętrza, w którym sportowa atmosfera SUV-a Peugeota kontrastuje z pewną trzeźwością konkurenta. Renault wykazuje jednak wiele zalet: jest wygodniejszy, bardziej elastyczny, oferuje lepszą jakość i bardziej intuicyjną ergonomię.
Źródło: Largur.fr
Najnowsze komentarze