Nowy Peugeot 2008 GT – pierwsze wrażenia z jazdy

18 2 768

Jaki jest nowy Peugeot 2008? Jest piękny! Wygląda drapieżnie i skupia na sobie spojrzenia innych kierowców. Nowy crossover spod znaku lwa to w dodatku dojrzały i bardzo komfortowy samochód o czym przekonałam się po pierwszych kilometrach za kierownicą tego modelu.

Nowy Peugeot 2008 wpada w oko i to nie tylko mnie, ponieważ lew potrafi przyciągać ukradkowe spojrzenia innych kierowców. Stylistom Peugeota należy się wielka pochwała za najnowszą linię modelową. Wygląd wyglądem, ale czy jazda również wypada obiecująco? Po pierwszych kilometrach muszę stwierdzić, że jak najbardziej. Ustawienie właściwej pozycji za kierownicą zajęło mi wprawdzie trochę więcej czasu niż zwykle, ale w końcu się udało, a gdy już się udało, to było bardzo komfortowo.

polecamy

naklejki 3D "Francuz płakał jak sprzedawał"

seria limitowana - kto pierwszy ten lepszy. Tylko na Allegro.

Podobnie jak konkurencyjny Renault Captur, także 2008 urósł. Na przednich siedzeniach miejsca było pod dostatkiem, zarówno dla mnie, jak i dla wysokiego pasażera. Zaletą modelu jest świetnie wyprofilowany fotel kierowcy, wykończenie wnętrza i ergonomia. Jest gdzie położyć smartfon, nie brakuje miejsca na butelkę z wodą i kubek z kawą a ekran dotykowy znajduje się w zasięgu ręki. Wyświetlacz dotykowy funkcjonuje z należytą szybkością i jest wygodny w obsłudze. Kierowca może wygodnie oprzeć dłoń, aby precyzyjnie z niego korzystać.

Do naszej redakcji trafił Peugeot 2008 w najwyższej wersji wyposażenia GT, która bez dodatkowych opcji została wyceniona na 126.200 zł. Wykończenia są przyjemne w dotyku i eleganckie, duże wrażenie robią również zegary 3D. Dla wersji GT zarezerwowano najmocniejszy silnik w ofercie, czyli 3-cylindrowy, benzynowy 1.2 PureTech, który generuje 155 KM mocy oraz 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik połączono z automatyczną skrzynią EAT8.

2008 prowadzi się bardzo przyjemnie i ma w sobie mnóstwo energii. Gdy jednak potrzebujemy gwałtownie przyspieszyć i wciskamy pedał gazu do oporu, musimy się liczyć z niewielkim opóźnieniem reakcji, nawet w trybie Sport. W sportowym ustawieniu usłyszymy także pseudo sportowe brzmienie, które producent mógł sobie darować. Średnie spalanie obecnie wynosi 7,5 l/100 km, ale jeździmy dalej ;-) Wkrótce na łamach Francuskie.pl więcej wrażeń z jazdy Peugeotem 2008. Jeśli macie jakieś pytania dotyczące nowego modelu, lub sugestie na co zwrócić uwagę, piszcie w komentarzach.

Galeria

Może ci się spodobać również
avatar
8 Wątki komentarzy
10 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
13 Autorzy komentarzy
TomRudyarekBartKIKUCZI Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Slawo
Gość
Slawo

Jaka jest cena wersji testowej?

KIKUCZI
Gość
KIKUCZI

Przecież masz w artykule napisane

Tomek
Gość
Tomek

139 700 zł

Taaa
Gość
Taaa

GT … 1.2. zenada.

KIKUCZI
Gość
KIKUCZI

Interesuje mnie wyciszenie kabiny przy prędkościach autostradowych

Tomek
Gość
Tomek

Wzorowe. Przy 8 biegowej skrzyni na 8 biegu przy 140 km/h jest okolo 2700 obrotow. Kabina jest wzorowo wyciszona.

Gregg
Gość
Gregg

Takie przełożenie to jest w sześciobiegowym manuale psa.

Tomek
Gość
Tomek

Taki smaczek w tym modelu :) Na początku myśleliśmy ze dwie rury z tylu to atrapy. Jak w innych modelach. A tu niespodzianka! Obie sa czynne!

Joe
Gość
Joe

Jak dla mnie wadą jest siedzisko kierowcy. Uda są prawie nie podparte. Siedzi się samymi pośladkami. Zaczyna to doskwierać przy ok 185 cm wzrostu.

Łuki
Gość
Łuki

Z najmocniejszym trzy cylindrowym silnikiem … 1.2. O ludzie. Jeszcze z 5 lat temu mocny silnik to było V8 biturbo. No ale to najmocniejszy silnik PSA. Ale żal. Tak bardzo kochałem Peugeoty, że przez silnik z paskiem rozrządu w oleje, który rozwarstwia się po 50tys. przebiegu zapychając przy tym kanały olejowe i pompę prowadząc do zatarcia silnika, będę musiał przeprosić poczciwe 308 z poczciwym silnikiem benzynowym 2.0 lub 1.8

arek
Gość
arek

w 308 nie było takich silników.

Rudy
Gość
Rudy

Niby nie ma w żadnych oficjalnych artykułach, ale taki silnik chyba jednak występuje. Choć bardzo rzadko to na jakimś forum spotkałem się już z nim… Sam mam 2.0 EW10A ale w 407. Jakby był dostępny szerzej w 308, wybrałbym 308.

Tom
Gość
Tom

dokładnie – był EW10A czyli 2.0 16V o mocy 143 KM. Polecam serviceboxa

axermann
Gość
axermann

Samochód w środku jeżeli chodzi o projekt deski rozdzielczej totalnie cudaczny, biorąc pod uwagę jeszcze cenę (mocno zawyżona w stosunku do tego co oferuje) nie wróże modelowi dużego sukcesu na rynku pierwotnym (w Polsce oczywiście) Dużo lepszym wyborem jest nowy Captur- w wersji Intens rewelacyjnie wyposażony, świetne materiały,atrakcyjny wizualnie projekt tak na zewnątrz jak i wewnątrz, cena którą jeszcze można przełknąć (a w niedalekiej przyszłości pewnie będą jak zwykle w Renault sensowne rabaty… ni o to czego PSA niestety nie ma w swojej ofercie nawet za dopłatą czyli sensowny, czterocylindrowy silnik.

KIKUCZI
Gość
KIKUCZI

Kwestia gustu.

arek
Gość
arek

zgodzę się z Tobą w 100%. Jak dla mnie jeszcze ten paskudny przód. I żenujące silniki.

Bart
Gość
Bart

Ponad 130 tys. zł za 3 cylindrowy silnik, brak przesuwanej kanapy (max 434l bagażnika), brak nawiewów na tylne siedzenia, brak podgrzewanej kierownicy, brak elektrycznie sterowanej tylnej klapy i masę badziewnego plastiku piano black to kpina z inteligencji ludzi. O gustach się nie dyskutuje, ale jeżeli ktoś uważa że to rozsądna propozycja cenowa to zapraszam do zakupu dizajnersko pomalowanej taczki na budowę za 5 tys. zł. Za kolejne 5 tys. mogę dorzucić tablet z efektem 3D co by podczas transportu gruzu zbytnio się nie nudzić.

arek
Gość
arek

rozśmieszył mnie ten post do łez. Niestety się z nim zgadzam. Byłem, testowałem i 208 i 2008, wykonanie kabiny wcale nie lepsze niż w Clio 5 i Captur 2, a wiec gdzie to premium? Poza tym ten sterczący tablet mógłbym jakoś przełknąć, to brak wyboru w silnikach jest już dla mnie nie do udźwignięcia. w 208 dochodzi jeszcze totalna ciasnota z tyłu i uwaga! bagażnik 265l (z pełnowymiarowym kołem zapasowym), czyli mniej niż w starym 207. Kiedyś peugeot robił świetne auta dobrze wycenione, które służył lata, teraz jakość spadła moim zdaniem, a cena wzrosła do niebotycznych rozmiarów.