Dziennikarze magazynu Moniteurautomobile odbyli pierwszą jazdę testową nowym Peugeot 2008. Jak wypadł nowy konkurent Renault Captur?
II generacja Peugeot 2008 otrzymała zupełnie nowy wygląd, który bazuje na języku stylistycznym 208. Zastosowano bardziej wyrazisty przód pojazdu z dużym grillem i światłami w kształcie kłów, a w tylnej części zastosowano czarną listwę łączącą charakterystyczne światła. Crossover spod znaku lwa zwiększył swoje wymiary. Nowa generacja mierzy 4,3 m długości (+14 cm), 1,7 m szerokości (+3 cm) oraz 1,54 m wysokości (-2 cm). Rozstaw osi pojazdu został powiększony o 6 cm do 2,6 m. Pasażerowie mogą liczyć na dodatkową przestrzeń wewnątrz pojazdu, więcej zapakujemy również do bagażnika 2008, którego pojemność wynosi 434 litry.
Peugeot 2008 jest napędzany za pomocą 1.2-litrowego silnika PureTech o mocy 100, 130 lub 155 KM mocy. W gamie znajdziemy także wysokoprężną jednostkę BlueHDi o pojemności 1.5 litra w wersji o mocy 100 oraz 130 KM. W przyszłym roku do oferty trafi elektryczny 2008 o mocy 136 KM (100 kW).
Jak się spisał podczas pierwszej jazdy?
Peugeot zaprosił na jazdy próbne modelem 2008 redakcję magazynu motoryzacyjnego Moniteurautomobile. Dziennikarze mieli okazję wypróbować nowy model na torze testowym CERAM zlokalizowanym na północ od Paryża. Do dyspozycji oddano prototypy z silnikiem benzynowym o mocy 130 KM i manualną przekładnią oraz 155-konną wersję sprzężoną z 8-biegowym automatem (wersje GT i GT Line).
Pierwsze wrażenie: nowy Peugeot 2008 jest bardzo hojny pod względem przestrzeni, do tego stopnia, że początkowo wyraźna różnica w porównaniu do 3008 była niedostrzegalna. Magazynowi Moniteurautomobile nie spodobała się jednak narzucona niska pozycja kierownicy, ale doceniono styl kabiny, wykończenie oraz ergonomię obsługi pojazdu.
Peugeot 2008 według Moniteurautomobile na torze CERAM zachowywał się bardzo żywo i prowadził z niezwykłą lekkością, prawie jak 208. Świadczy to o jakości tego samochodu biorąc pod uwagę większą masę i mniej korzystny środek ciężkości w porównaniu do miejskiego hatchbacka. Zachowanie na drodze jest przewidywalne i bezpieczne, a pod względem komfortu Peugeot 2008 jest jedną z najlepszych propozycji obecnie na rynku.
3-cylindrowy silnik PureTech nie napotyka żadnych szczególnych trudności podczas prowadzenia. Tylko logika działania łopatek przy kierownicy nieco zaskoczyła dziennikarzy, ale potrzeba trochę czasu, by sprawdzić czy „nawyk weźmie górę nad tym, co początkowo wydaje się wadą”.
Źródło: Moniteurautomobile
Najnowsze komentarze