Nowy Peugeot 2008: pierwsza jazda, plusy i minusy rywala Renault Captur

4 3 903

Peugeot zorganizował jazdy testowe dla pierwszych dziennikarzy i z ciekawością prześledziliśmy pierwsze opinie na temat II generacji crossovera. Jakie są najczęściej wymieniane plusy i minusy nowego Peugeot 2008?

Odważny wygląd i dobrze wykończone wnętrze z dużą dawką technologii, są głównymi cechami, którymi Peugeot chce przekonać klientów do II generacji 2008. Model właściwie w niczym nie przypomina już swojego poprzednika, został wyposażony w nowy i-Cockpit, zegary 3D oraz sporo systemów poprawiających bezpieczeństwo i wspomagających jazdę. Obecnie crossover bardziej przypomina większego brata 3008 niż swoje I wcielenie, ale czy to wystarczy, by model osiągnął sukces? Sprawdziliśmy, co o rywalu Renault Captur sądzą dziennikarze motoryzacyjni, którzy mieli okazję zasiąść za kierownicą samochodu. 

Brytyjski portal Auto Express przyznał Peugeot 2008 punktację 3,5 na 5 możliwych gwiazdek. W modelu spodobał się przede wszystkim wygląd zewnętrzny, technologie, uznaniem cieszyło się również prowadzenie pojazdu. Crossover nie otrzymał wyższej noty przede wszystkim ze względu na wysoką cenę. Ostateczny werdykt brytyjskiego magazynu brzmi: „Charakterystyczny, pięknie zbudowany i pełen technologii. 2008 ma wiele asów w rękawie, które wyróżniają go w klasie. Jest przestronny, tani w eksploatacji i dobry w prowadzeniu, a nawet wiodący w tym segmencie. Wysoka cena pojazdu w porównaniu z rywalami przyczyniła się do obniżenia punktacji. Jeśli nie jest to dla Ciebie problemem, upewnij się, że ergonomia jest wystarczająca”.

Francuski magazyn Caradisiac docenił przede wszystkim postęp nowego 2008 w stosunku do poprzednika a zwłaszcza ulepszenie izolacji akustycznej kabiny. Na 20 możliwych punktów samochód uzyskał wynik 13,9. Wśród zalet wymieniany jest nowoczesny, niecodzienny wręcz design, pojawienie się w ofercie wersji elektrycznej oraz dynamiczny charakter jazdy. Francuski portal wymienia również wady takie jak: wysoka cena czy brak przesuwanej tylnej kanapy.

Nowy Peugeot 2008 został poddany ocenie także przez brytyjski portal Carbuyer, który przyznał crossoverowi mocną czwórkę. Samochód został opisany jako „efektowny crossover z doskonałym wnętrzem, który oferuje więcej miejsca niż odpowiednik w segmencie B”. Modelowi nie brakuje zalet, takich jak odważny projekt czy piękne wnętrze. Doceniono również obecność wersji elektrycznej w ofercie Peugoeta. Carbuyer wśród wad wymienia koszty zakupu oraz brak możliwości przesuwania tylnych siedzeń w przód i w tył.

Francuski portal Auto Moto uznał, że nowy Peugeot 2008 pod względem przyjemności z jazdy i komfortu jest wzorem w swoim segmencie. Model wyróżnia się nowoczesnymi liniami, ale niestety trzeba za niego sporo zapłacić a i apetyt na paliwo nie jest niski.

Według niemieckiego Auto Zeitung 2008 ma udany wygląd, funkcje są wygodne w obsłudze a pojazd posiada odpowiednie warianty napędowe. „Wygląda na to, że nowy Peugeot 2008 odniesie sukces, a tym samym może stać się bardzo ważnym graczem w segmencie miejskich crossoverów. Konkurenci z pewnością powinni nadstawiać uszu” – czytamy w ostatecznej recenzji pojazdu.

Francuski L’automobile Magazine jest pod wrażeniem ogromu zmian, jakie Peugeot wprowadził do II generacji 2008. Dzięki przedłużeniu pojazdu i zwiększeniu rozstawu osi samochód oferuje więcej miejsca na pokładzie, szczególnie na tylnych siedzeniach, gdzie znajdziemy dodatkowo 3 cm na nogi. Wśród plusów wymieniana jest także charakterystyka zawieszenia, komfort oraz praca silnika i skrzyni biegów. W modelu nie spodobało się wykończenie, pozycja kierowcy i gorsza od poprzednika modułowość. Wśród minusów wymieniana jest również wysoka cena.

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
2 Wątki komentarzy
2 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
4 Autorzy komentarzy
Inny goscgoscJanekWolfson Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Wolfson
Gość
Wolfson

Z niecierpliwością czekam na bezpośrednie porównanie 2008 II z nowym Capturem. Obawiam się, że przy tak wyrównanej konkurencji Peugeot przegra z powodu cennika. Tak wysoka cena musi negatywnie wpłynąć na sprzedaż. W Renault dobrze o tym wiedzą, czego dowodem jest to, iż Captur, pomimo dominacji w swoim segmencie jest sensownie wyceniony. Nie wiem jak Peugeot wyobraża sobie walkę o pozycję lidera z taką polityką cenową.

Janek
Gość
Janek

A kto akcentuje dla marki PEUGEOT pozycję lidera? To nie jest już masowa marka, która kładzie nacisk na ilość. Ma być prestiżowo, a co za tym idzie, to nie auta dla leszcza! Marka robi się niszowa, dzięki temu spotkanie na drodze lwich kłów, jest egzotyczne niczym spotkanie dzikiego zwierzęcia na wolności!!

gosc
Gość
gosc

W ciemno wybieram Peugota.Nigdy Reno.produkt duzo nizszej klasy od zawsze.

Inny gosc
Gość
Inny gosc

Dokładnie to samo powtarza mój kolega, zawsze biorę VW bo zawsze był/jest/będzie najlepszy. Cały rynek motoryzacyjny to sinusoida i żadna marka nie będzie wiecznie najlepsza … to takie bla bla bla, gadanie bez podstaw. A jeśli już mowa o konkretnym przypadku, to mam dobry słuch i 3 cylindry mnie drażnią, są terkoczą i nie jest to miłe. 4 pracują bardziej kulturalniej, co może mi zaproponować w tym temacie PUG a co Renia? Jak widzisz, nie ma jednego dobrego rozwiązania, choć podobno 1.2 PT to bardzo dobre jednostki (ale dla mnie nie najlepsze). Więc proponuję Ci w życiu nie używać słów… Czytaj więcej »