Już w przyszły roku zadebiutuje Peugeot 208 po face liftingu. Co zrobi marka, by sprostać konkurencji i przyciągnąć jeszcze więcej klientów do swoich salonów dealerskich? Według portalu Auto-Moto, który przygotował widoczną na zdjęciu tytułowym wizualizację, wygląd nowego 208 będzie inspirowany modelem 9X8.
Peugeot 208 II generacji zadebiutował w 2019 roku, prawie równolegle ze swoim rodzimym rywalem Renault Clio V generacji. W przeciwieństwie do konkurenta, marka spod znaku lwa zdecydowała się na daleko idące zmiany w wyglądzie zewnętrznym swojego hatchbacka dlatego face lifting, który zaplanowano na 2023 rok może być trudnym zadaniem dla projektantów.
Na czele działu designu Peugeota stoi teraz Matthias Hossann, który w 2020 roku przejął pałeczkę od Gillesa Vidala, odpowiedzialnego za rewelacyjną przemianę wizualną gamy modelowej marki, w tym także za drugie wcielenie 208. Hossann w żadnym wypadku nie zamierza zwalniać tempa, ani pozostawać w cieniu swojego poprzednika. Projektant jest odpowiedzialny m.in. za koncept e-Legend, czyli jeden z najbardziej docenianych przez publiczność samochodów studyjnych ostatnich lat. Pod petycją o wprowadzenie modelu do produkcji podpisało się już ponad 60 tys. osób. Dużym osiągnięciem Hossanna jest również agresywny design 9X8. Czy nowy Peugeot 208 będzie miał coś wspólnego z hipersamochodem opracowanym specjalnie z myślą o startach w Le Mans?
Zobacz także: Nowy Peugeot 408 na liniach montażowych fabryki w Sochaux. Kontrola każdego detalu
Według portalu Auto-Moto, odświeżony Peugeot 208 mógłby otrzymać nowe reflektory przednie w kształcie trzech pazurów, ale nie sądzimy, aby marka pozbyła się charakterystycznych „kłów”, jak sugeruje wizualizacja Auto-Moto. Spodziewamy się raczej nawiązania do 308 oraz najnowszego 408, który zdaniem marki na nowo definiuje pojęcie „sedana”. Nie powinno zabraknąć zatem wyrazistego grilla oraz logo nawiązującego do korzeni producenta.
Nowy Peugeot 208 zadebiutuje wiosną przyszłego roku i wciąż będzie oferowany w wersji spalinowej oraz elektrycznej. Wątpliwości budzi jedynie obecność diesla, którego zabrakło już w modelu 408. Francuska marka wyposaży wersję „e” w nowy silnik produkowany przez spółkę Emotors. Zmieni się również miejsce montażu bezemisyjnego hatchbacka. Zamiast z Trnavy na Słowacji Peugeot e-208 będzie wyjeżdżał z Saragossy w Hiszpanii.
Źródło: Auto-Moto
Najnowsze komentarze