Peugeot 208 i Opel Corsa powstały na tej samej platformie i dzielą wiele wspólnych elementów. Jakie są między nimi różnice i który jest lepszym wyborem dla klientów?
Magazyn Caradisiac porównał ze sobą dwa siostrzane modele Grupy PSA. Pojazdy są napędzane silnikiem 1.2 o mocy 100 KM. Mimo pokrewieństwa, zarówno Peugeot 208, jak i Opel Corsa mają własną osobowość i nie dotyczy to tylko i wyłącznie wyglądu zewnętrznego.
Różne filozofie zastosowano również przy projektowaniu wnętrza. Na pokładzie niemieckiego modelu nie znajdziemy i-Cockpitu z zegarami ustawionymi nad malutką kierownicą. Wnętrze jest tradycyjne i nieco nijakie a zegary w porównaniu do konkurenta prezentują się „smutno”. Jakość materiałów w Corsie jest zadowalająca w wręcz nieco wyższej jakości niż w 208. Argumentem francuzów jest deska rozdzielcza z cyfrowymi zegarami 3D.
Przejmując platformę od 208, Opel odziedziczył po Peugeocie kilka wad, w szczególności dotyczących aspektów praktycznych. Bagażnik obu pojazdów ma pojemność 309 litrów, co nie jest zbyt dobrym wynikiem w tej klasie. Corsa posiada niższy próg załadunku. Przestrzeń na pokładzie obu modeli jest średnia.
Caradisiac zwraca uwagę na wyższą cenę 208-ki. Model kosztuje 20.600 euro w wykończeniu Allure w stosunku do 19.200 euro, które trzeba zapłacić za Corsę Elegance. To jednak w Peugeocie otrzymujemy więcej za mniej.
Komfort i ergonomia
Wydawałoby się, że ta sama platforma spowoduje podobne zachowanie na drodze, ale w przypadku Opla i Peugeota nie jest to takie oczywiste. 208 zdaniem francuskiego magazynu wyróżnia się znakomitymi właściwościami jezdnymi i komfortem oraz doskonałym połączeniem silnik-skrzynia biegów. Przyspieszenie daje satysfakcję, ale nie jest idealnie.
Ergonomia wnętrza nie została dostosowana do kierowców o różnym wzroście. W niektórych przypadkach obecność i-Cockpitu może okazać się przeszkodą w uzyskaniu prawidłowej widoczności wskaźników. Corsa ma prawie wszystkie cechy modelu 208, ale pewne aspekty takie jak: tłumienie nierówności są mocniejszą stroną u francuza. Opel ma też słabszą izolację akustyczną. Najwięcej różnic dotyczy jednak pozycji za kierownicą. W Corsie ze względu na brak i-Cockpitu, jest mniej restrykcyjna. Inny jest kształt kierownicy oraz charakterystyka układu kierowniczego.
Jeśli chodzi o konsumpcję paliwa, nie ma większych różnic. Jednostki pracują sprawnie, ale są raczej apetyczne. Średnie spalanie wynosi ok. 7 l/100 km.
Werdykt. Peugeot 208 i Opel Corsa są sobie bardzo bliskie i rywalizacja była zacięta. Niemiecki model poczynił ogromne postępy w porównaniu z poprzednią generacją, ale według Caradisiac, musi pokłonić się przed Peugeotem, który wygrywa porównanie dzięki lepszemu prowadzeniu i stosunkowi ceny do wyposażenia.
Źródło: Caradisiac
Najnowsze komentarze