Podczas tegorocznego salonu samochodowego w Genewie zobaczymy dwie francuskie gwiazdy segmentu B: nowy Peugeot 208 oraz Renault Clio V. Oba pojazdy prezentują się niezwykle atrakcyjnie, konkurencja na rynku będzie więc bardzo zacięta.
Francuscy producenci zdecydowali się na przemianę hatchbacków z segmentu B. Zarówno Peugeot 208, jak i nowe Renault Clio prezentują się ciekawie, zadziornie, a nawet sportowo. Obie nowości nawiązują na swój sposób do pozostałych modeli w ofercie marek, aczkolwiek to Peugeot odważył się na większe zmiany. Pojazdy są zupełnie różne i zdecydowanie mogą się podobać.
W nowym Clio możemy dostrzec reflektory w kształcie litery C nawiązujące do modelu Megane, natomiast konkurent wykorzystał zwierzęce kły, które zadebiutowały w modelu koncepcyjnym Instinct i zostały wykorzystane w 508-ce. Ponadto światła przednie zyskały trzy pazurki. Pojazdy zwracają uwagę dzięki większym wlotom powietrza (to w przypadku Clio) oraz ogromnemu grillowi (208), który nie da się ukryć, przyciąga naszą uwagę. Mały lew podążył za swoim większym bratem i numer 208 trafił na ładnie wyrzeźbiona maskę. Pojazdy, które oglądamy to dwa warianty RS Line i GT Line, które z założenia mają nawiązywać do pojazdów o większej mocy, ale trzeba przyznać, że to Peugeot 208 prezentuje się groźniej.
Sygnatura tylnych świateł w Renault Clio przypomina model Scenic, natomiast hatchback Peugeota zaczerpnął poziomą listwę i pazurki tylnych świateł z modeli 3008 i 508, możemy dostrzec także podwójną końcówkę układu wydechowego. Renault Clio mierzy 4.048 mm długości, 1.798 mm szerokości oraz 1.440 mm wysokości, jest więc odrobinę krótszy, szerszy i wyższy od konkurenta, aczkolwiek profil francuskiego bestsellera jest jakby bardziej opływowy. Wymiary Peugeot 208 wynoszą: 4055 m długości, 1745 mm szerokości i 1430 mm wysokości.Wnętrza obu pojazdów wyglądają nowocześnie i są efektownie podświetlone. Zarówno Renault, jak i Peugeot przedstawiają wyposażenie hatchbacków jako zaczerpnięte z wyższych klas pojazdów. Nie zabraknie systemów wspomagania jazdy, aczkolwiek sukces rynkowy będzie zależał od dobrej wyceny obu modeli.
Francuscy producenci mają swój sposób na elektryfikację gamy modelowej. Renault Clio będzie oferowany z napędem hybrydowym, ale ten model zadebiutuje dopiero w 2020 roku. 208-ka będzie całkowicie elektryczna i jak obiecuje Peugeot, elektryczną wersję zamówimy już od momentu premiery, która odbędzie się podczas tegorocznego salonu samochodowego w Genewie. Pojazdy trafią do salonów sprzedaży jesienią tego roku.
Jak sądzicie, który model ładniejszy?
Najnowsze komentarze