Nowy Peugeot 208 – Futuristic & Young (+kilkadziesiąt zdjęć)

3 42

W coraz bardziej zuniformizowanym segmencie B, gdzie coraz trudniej o przyjemność z jazdy i świeżość koncepcji, marka Peugeot pokazuje odmienne podejście i wprowadza niezwykle atrakcyjnego nowego Peugeot 208.

Sposób użytkowania samochodów ulega istotnym przemianom. Następuje przejście na nowe źródła energii i rodzaje napędu, dlatego nowy Peugeot 208 już w chwili wprowadzenia na rynek jest dostępny z trzema różnym napędami: elektrycznym oraz z silnikiem spalinowym benzynowym i wysokoprężnym. Wybór rodzaju napędu nie ogranicza sposobu użytkowania.

Nowa generacja Peugeot 208 doskonale wpisuje się w strategię wzbogacania wyposażenia gamy Peugeot, a jego zdecydowana stylistyka wnosi powiew młodości i energii.

Nowy Peugeot 208 to nie tylko nowatorska stylistyka, ale także inne nowości, jak nowej generacji system Peugeot i-Cockpit© 3D oraz liczne systemy wspomagania prowadzenia, które pochodzą z wyższych segmentów rynku.

Świat się zmienia, a przyszłość mnoży znaki zapytania. Motoryzacja, tak jak inne dziedziny życia, musi sprostać nowym wyzwaniom. Marka Peugeot, która może się poszczycić 208-letnią historią, wkracza zdecydowanie w erę transformacji energetycznej i prezentuje ekscytującą i dającą poczucie bezpieczeństwa wizję przyszłości: #UNBORINGTHEFUTURE.

Jednym z nowych elementów tej przyszłości jest nowy Peugeot 208. Młodzieńczy, spontaniczny, emanujący energią, ucieleśnia wartości marki Peugeot: najwyższe standardy jakości, precyzję, atrakcyjny wygląd i emocje. Atletyczny wygląd samochodu przywołuje sportowe skojarzenia i zapowiada wysokie osiągi. Dopracowana stylistyka i jakość podkreślają pozycjonowanie na rynku nowego modelu i doskonale wpisują się w strategię stałego wzbogacania wyposażenia gamy Peugeot.

Nowy Peugeot 208 pojawia się w samym sercu segmentu B. Wnosi wszystkie zalety, które składają się dziś na sukces gamy Peugeot – wyrazistą stylistykę oraz innowacyjność i zaawansowane technologiczne rozwiązania. To wszystko wyróżnia go na tle pozostałej oferty na rynku.

Marka zapisuje kolejne karty w pięknej historii ostatnich lat. Wraz z nowym Peugeot 208 po raz kolejny stawiamy na przyjemność i prostotę. Wystarczy tylko wybrać wersję wyposażenia nowego 208, silnik spalinowy lub elektryczny, by poczuć przyjemność z jazdy! Jednym słowem: enjoy! – Jean-Philippe IMPARATO, dyrektor generalny Peugeot

 

POWER OF CHOICE

CMP/e-CMP: modularna i wydajna platforma

Nowy Peugeot 208 powstał na bazie najnowszej generacji platformy Groupe PSA, określanej skrótem CMP (Common Modular Platform). Przeznaczona dla segmentów B i C, nowa płyta podłogowa uzupełnia dotychczasową ofertę platformy EMP2 (Efficient Modular Platform).

Jak wskazuje nazwa, platforma CMP jest modularna pod względem wymiarów i dostosowania do różnych jednostek napędowych. Tym samym jest przystosowana do różnych rodzajów napędu i pozwala przyszłym klientom na wybór silnika spalinowego (benzynowego, wysokoprężnego) lub elektrycznego.

Jednym z głównych założeń i celów konstruktorów była efektywność rozwiązania. Nowa platforma przyczynia się do ograniczenia emisji CO2 nowego Peugeot 208 dzięki takim zabiegom jak:
– zmniejszenie masy (o 30 kg w porównaniu do platformy PF1),
– poprawienie aerodynamiki (wyrównanie płaszczyzny podwozia i zastosowanie regulowanych wlotów powietrza),
– zmniejszenie oporów toczenia (opony klasy A i ograniczenie oporów wywołanych tarciem mechanicznym elementów układu jezdnego),
– optymalizacja układów napędowych (poprawa wydajności procesu spalania, downsizing, ograniczenie oporów tarcia w układach mechanicznych, zmiana przełożeń skrzyni biegów i powszechne zastosowanie systemu Stop&Start).

Platforma CMP zapewnia również wyższy komfort i bezpieczeństwo:
– większy komfort akustyczny i termiczny w kabinie, zmniejszenie drgań elementów,
– dostępność systemów wspomagania prowadzenia godną wyższych segmentów i niespotykaną dotąd w segmencie B.

Nowy Peugeot e-208: e-motion

Dostępny od chwili wprowadzenia na rynek w 100% elektryczny napęd nowego Peugeot e-208 zapewnia dynamiczne przyspieszenie i ekscytującą przyjemność z jazdy:
– silnik o mocy 100 kW (136 KM) oraz moment obrotowy 260 Nm (dostępne przy każdej prędkości) umożliwiają natychmiastową reakcję samochodu,
– w czasie jazdy panuje cisza i nie ma wibracji,
– na centralnym ekranie wyświetlają się animowane grafiki, pokazujące np. tryb działania układu napędowego w czasie rzeczywistym.

Nowy Peugeot e-208 oferuje trzy tryby jazdy:

  1. eco – zapewniający maksymalny zasięg,
  2. normal – dla optymalnego komfortu podczas codziennego użytkowania,
  3. sport – ukierunkowany na osiągi i doznania z jazdy, maksymalną moc i moment obrotowy (przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,1 s).

Dostępne są również dwa tryby hamowania, włączane za pomocą dźwigni zmiany biegów i sterujące odpowiednimi trybami ładowania akumulatora:
– umiarkowanym, zapewniającym doznania zbliżone do jazdy samochodem z silnikiem spalinowym,
– wzmocnionym, zapewniającym hamowanie silnikiem kontrolowane pedałem gazu.

Nowy Peugeot e-208 oferuje komfort termiczny na najwyższym poziomie w porównaniu z konkurencją dzięki zastosowaniu:
– elementu grzejnego dużej mocy (5 kW), zasilanego akumulatorem wysokonapięciowym,
– pompy ciepła i automatycznej regulacji temperatury w kabinie, które zapewniają taki sam komfort jak w samochodach z silnikiem spalinowym. Układ nie ogranicza zasięgu samochodu dzięki większej sprawności energetycznej w porównaniu do tradycyjnej klimatyzacji lub układu ogrzewania,
– podgrzewanych siedzeń (w zależności od wersji),
– wstępnego chłodzenia lub nagrzewania samochodu, programowanego za pomocą ekranu dotykowego lub aplikacji MyPeugeot® na smartfona. Oprócz komfortu funkcja ta pozwala zoptymalizować zasięg samochodu (szybsze uzyskanie żądanej temperatury po rozruchu) i wcześniej uzyskać optymalną temperaturę pracy akumulatora.

Przestrzeń w kabinie i objętość bagażnika są identyczne jak w wersji z silnikiem spalinowym. Akumulatory o łącznej objętości 220 litrów są rozmieszczone pod podłogą nowego Peugeot 208.

Know-how marki Peugeot zobowiązuje – układ jezdny nowego Peugeot e-208 wykorzystuje specjalnie opracowane rozwiązania techniczne i ustawienia (optymalne rozłożenie masy). Pozwoliło to na uzyskanie właściwości dynamicznych nowego Peugeot 208 porównywalnych z wersjami spalinowymi.

Nowy Peugeot e-208 jest wyposażony w akumulator dużej pojemności, która wynosi 50 kWh i umożliwia zasięg do 340 km, zgodnie z protokołem homologacyjnym WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures) i 450 km według NEDC (New European Driving Cycle). Połączony z układem chłodzenia kabiny, system regulacji termicznej poprzez obieg cieczy chłodzącej pozwala na szybkie ładowanie akumulatora, wydłuża jego żywotność i zapewnia optymalny zasięg. Akumulator ma 8-letnią gwarancję lub przebieg 160 tys. km po których zachowa minimum 70% pojemności.

Tryby ładowania są zróżnicowane i dostosowane do różnych sytuacji w codziennym użytkowaniu samochodu.

Dostępne są trzy tryby ładowania akumulatora:
– z klasycznego gniazda domowego lub, w celu pełnego naładowania w ciągu 16 godzin, ze wzmocnionego gniazda Green Up™ Legrand® przy użyciu przewodu dostarczonego z samochodem,
– ze stacji Wall Box, która pozwala na pełne naładowanie akumulatora w ciągu 5 godzin i 15 minut prądem trójfazowym (11 kW) lub w ciągu 8 godzin prądem dwufazowym (7,4 kW),
– z publicznej stacji ładowania – układ chłodzenia akumulatora pozwala na zastosowanie ładowarek o mocy 100 kW i naładowanie akumulatora do 80% w ciągu 30 minut.

Nowy Peugeot e-208 umożliwia programowanie czasu włączenia ładowania za pośrednictwem ekranu nawigacji online lub poprzez aplikację MyPeugeot® na smartfona. System umożliwia również uruchomienie i wyłączenie ładowania w każdej chwili oraz sprawdzenie stanu naładowania akumulatora.

Marka Peugeot pomaga klientom w przejściu na nowe źródła energii. Równolegle z uruchomieniem sprzedaży nowego Peugeot e-208, wprowadza nowe oferty różnorodnych usług z trzech obszarów:

Easy-Charge lub jak ułatwić klientom dostęp do różnych form i możliwości ładowania akumulatorów:
– oferta ładowania w domu lub w biurze obejmuje szeroką gamę urządzeń (wzmocnione gniazdo, Wallbox, Smart Wallbox…), diagnozowanie niezbędnej instalacji elektrycznej oraz wybór najbardziej korzystnego rozwiązania do ładowania akumulatora i ostateczną instalację,
– oferta ładowania ze stacji publicznych poprzez Free2Move Services, która obejmuje kartę dostępu do sieci ponad 85.000 stacji ładowania w Europie: wybór stacji zależnie od odległości, prędkości i kosztu ładowania. System nawigacji online prowadzi kierowcę do wybranej stacji ładowania.

Easy-Mobility lub jak zapewnić klientom mobilność w każdych okolicznościach:
– Trip planner: narzędzie do planowania i organizowania dalekich podróży poprzez Free2Move Services. Propozycja najbardziej korzystnych tras z uwzględnieniem aktualnie dostępnego zasięgu samochodu i lokalizacji stacji ładowania na trasie. Wybraną trasę można wysłać do systemu nawigacji online, który ją wyświetli na ekranie w samochodzie,
– Mobility Pass: usługa rozszerzonej i gwarantowanej mobilności wliczona w ratę wynajmu samochodu. Pozwala na wynajęcie samochodu w każdej chwili, zależnie od potrzeb,
– E-coaching: narzędzie aplikacji MyPeugeot, które przekazuje porady i pomaga w optymalizacji sposobu prowadzenia i zwiększeniu zasięgu nowego e-208.

Serenity lub jak wspierać klientów w poznawaniu i pełnym korzystaniu z zalet samochodu:
– nowe symulatory i narzędzia cyfrowe, dostępne na stronach internetowych marki Peugeot, pomagają w lepszym poznaniu napędu elektrycznego,
– odpowiednio dostosowane umowy serwisowe oraz pomoc drogowa mogą być wliczone w ofertę finansowania, aby klient mógł bezstresowo korzystać z samochodu,
– świadectwo pojemności akumulatora, aby ułatwić odsprzedaż samochodu z zagwarantowanym poziomem pojemności akumulatora.

Nowy Peugeot e-208 oferuje pełen dostęp do nowego rodzaju mobilności. Zapewnia swobodę poruszania się w mieście, nawet w tzw. zielonych strefach o ograniczonym ruchu samochodowym.

NOWY Peugeot 208 – zgodność z normą Euro 6.d

Nowy Peugeot 208 dysponuje szeroką gamą silników spalinowych najnowszej generacji, które spełniają normy Euro 6.d w przypadku silników benzynowych i Euro 6.d-Temp dla jednostek wysokoprężnych. Unikatowa w segmencie B oferta silników PureTech o mocy 100 i 130 KM jest dostępna z 8-stopniową automatyczną skrzynią EAT8.

Silniki benzynowe to 3-cylindrowe jednostki o pojemności skokowej 1,2 l:
– PureTech 75 S&S z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach,
– PureTech 100 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach lub automatyczną skrzynią EAT8,
– PureTech 130 S&S z automatyczną skrzynią EAT8.

Silniki wysokoprężne to 4-cylindrowe jednostki o pojemności skokowej 1,5 l:
– BlueHDi 100 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach.

Na rynkach, na których obowiązują mniej restrykcyjne normy ochrony środowiska, będą dostępne również silniki z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach lub automatyczną skrzynią EAT6.

 

IRRESISTIBLE

Nowy Peugeot 208 – wyrazista stylistyka, która budzi pożądanie

Nowy Peugeot 208 ma wyróżniający się, atrakcyjny wygląd i nie potrzebuje chromowanych ozdobników. Ma silną, ekspresyjną stylistykę i doskonałe proporcje nadwozia. Jest też świetnym przykładem strategii stałego wzbogacania wyposażenia całej gamy Peugeot.

Dłuższy, szerszy i niższy od obecnej wersji Peugeot 208, samochód nowej generacji ma wyróżniającą się, sportową sylwetkę, którą podkreślają długie i płynnie zarysowane linie nadwozia. Szerokie błotniki i obszerne kształty nadwozia dodają mu zmysłowości. Uwagę zwraca subtelna równowaga pomiędzy siłą i łagodnością.

Z profilu nowy Peugeot 208 wyróżnia się cofniętą przednią szybą, co umożliwiło wydłużenie i silniejsze wyprofilowanie maski. Tylna szyba boczna jest silnie pochylona i idealnie zrównana z linią tylnego nadkola, co podkreśla dynamiczny charakter samochodu. W wersji GT Line lub GT nadkola wyposażone są w lakierowane na czarno poszerzenia. Dzięki temu sylwetka nadwozia nabiera mocy, a koła stają się wizualnie większe. W wersjach z najbogatszym wyposażeniem 17-calowe felgi są zdobione przykręcanymi wkładkami, które można spersonalizować. Felgi poprawiają właściwości aerodynamiczne i zmniejszają masę elementów niepodwieszonych (-3,6 kg w każdym samochodzie).

Rozpoznawalny na pierwszy rzut oka przód samochodu zręcznie łączy elementy nawiązujące do stylistyki nowego Peugeot 508 w dolnej części nadwozia, z charakterystycznym układem świateł (zależnie od wersji) przypominającym ślady trzech pazurów. Zarys przedniego zderzaka tworzy jedna linia obejmująca w centralnej części wlot powietrza o unikatowym kształcie. Jest on harmonijnie wbudowany w zderzak z centralnie umieszczonym logo lwa Peugeot. Na przedniej części pokrywy silnika widnieje emblemat modelu – 208.

Tył nowego Peugeot 208, w nawiązaniu do modeli Peugeot 3008, 5008 i 508, został wyposażony w czarną listwę, która biegnie przez całą szerokość pokrywy bagażnika i łączy tylne światła z trzema śladami lwich pazurów, świecącymi się w dzień i w nocy (stale świecąca sygnatura świetlna). Zarys kształtów jest precyzyjny i przykuwa wzrok napiętą linią. W dolnej części zderzaka znajduje się również dyfuzor wykończony lśniącym czarnym lakierem oraz, w zależności od wersji silnikowej, uzupełniony chromowanymi końcówkami rury wydechowej.

Oprócz standardowych kolorów nadwozia i dachu Black Diamond, nowy Peugeot 208 oferuje szeroką paletę lakierów, które w pełni oddają jego silną żywiołowość i witalność:
– żółty Faro – lakier metalizowany,
– niebieski Vertigo – lakier metalizowany trzywarstwowy,
– czerwony Elixir – lakier metalizowany z barwionym lakierem wykończeniowym, który potęguje głębię i nasycenie koloru. Doskonale podkreśla bryły nadwozia, a barwa lakieru nabiera blasku.

Nowego Peugeot e-208 można nieomylnie rozpoznać po zewnętrznych oznakach:
– osłonie chłodnicy w kolorze nadwozia,
– połyskującym logo lwa z kolorowymi akcentami, które zmienia odcień w zależności od kąta patrzenia,
– monogramie e-208 z tyłu i literach „e” na tylnych słupkach.

Nowy Peugeot 208 – high-tech, high-touch

Nowy Peugeot 208 czerpie inspirację z modelu koncepcyjnego Peugeot FRACTAL i wyposażony jest w nową generację systemu Peugeot i-Cockpit®. To nieodłączny element stanowiący część DNA marki Peugeot. Ma już ponad pięć milionów fanów.

Dla zapewnienia pełnej ergonomii, Peugeot i-Cockpit® w nowym Peugeot 208 wykorzystuje ten sam trzypoziomowy układ co w pozostałych modelach gamy Peugeot.

Wzrok: informacje pojawiają się idealnie na linii wzroku kierowcy. Zależnie od poziomu wyposażenia, na panelu wirtualnych zegarów Peugeot i-Cockpit® 3D ukazują się informacje odczytywane na dwóch poziomach. Przed górnym ekranem cyfrowym informacje są wyświetlane na wzór hologramu. Są dynamiczne i pokazują się, w zależności od stopnia ich znaczenia, bliżej lub dalej oczu kierowcy. Dzięki temu czas reakcji kierowcy skraca się o około pół sekundy. W centralnej części, nad przełącznikami, znajduje się ekran dotykowy o przekątnej 5, 7 lub 10 cali, w zależności od poziomu wyposażenia lub wybranych opcji.

Dotyk: zastosowane materiały są miłe w dotyku, elementy wyposażenia są starannie dopasowane, a przyciski i przełączniki ergonomicznie rozmieszczone. Od poziomu wyposażenia Active (w zależności od kraju), deska rozdzielcza jest pokryta pianką i ozdobiona w centralnej części elementem, który przypomina karbon. Kompaktowa kierownica pochodzi z modeli z wyższych segmentów (3008, 5008, 508). Nowy typ sterowania automatycznej skrzyni biegów EAT8 Shift and Park by wire jest intuicyjny i ergonomiczny. Łopatki pod kierownicą umożliwiają ręczną zmianę biegów bez wyłączania automatyki skrzyni.

Ciało: kabina jest jak kokon, który chroni pasażerów i kierowcę. Przednie fotele zapewniają wysoki komfort i stabilne podparcie. Objętość i rozmieszczenie schowków w nowym Peugeot 208 były przedmiotem szczególnej uwagi projektantów. Oprócz kieszeni w drzwiach i schowka w desce rozdzielczej, w osi nadwozia samochodu występują trzy strefy (w zależności od wersji):
– obszerny schowek pod podłokietnikiem, pomiędzy przednimi siedzeniami,
– wnęka przed dźwignią zmiany biegów, gdzie można łatwo odłożyć przedmioty,
– pomysłowy, zamykany schowek w centralnej konsoli, gdzie można naładować indukcyjnie smartfon z dala od cudzych spojrzeń. Kształt tylnej części pokrywy zaprojektowano tak, by po jej otwarciu można było odłożyć smartfon.

Nowy Peugeot 208 – inteligentnie zbudowana gama

Gama nowego Peugeot 208 obejmuje pięć poziomów wykończenia: Access, Active, Allure, GT Line i GT.

Wersje o najbogatszym wyposażeniu – GT Line i GT wyróżniają następujące elementy stylistyczne:
– reflektory typu Full LED z charakterystycznym układem przypominającym potrójny ślad pazurów,
– poszerzone nadkola i listwy wokół szyb w czarnym błyszczącym kolorze,
– aluminiowe, diamentowane obręcze kół 17” z dekorami,
– kabina starannie wykończona detalami: czarną wykładziną dachową, przeszyciami, tapicerką w kolorze adamitu, możliwością wyboru ośmiu barw oświetlenia ambientowego, sportowymi fotelami, aluminiowymi pedałami.

Zarezerwowane dla Peugeot e-208 wykończenie GT odróżnia się wyraźnie takimi elementami, jak:
– ekskluzywna tapicerka z alcantary© w kolorze szarym Gréval połączona z tkaniną strukturalną,
– 17-calowe felgi ze specjalnymi dekorami ozdobnymi.

 

NEXT GENERATION TECHNOLOGY

Nowy Peugeot 208 – nadzwyczajne bezpieczeństwo

Nowy Peugeot 208, wyposażony w nowy system Drive Assist, otwiera drogę do prowadzenia półautonomicznego. Oferuje systemy wspomagania prowadzenia najnowszej generacji i na najwyższym poziomie w tym segmencie rynku:
– Adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go w wersjach z automatyczną skrzynią biegów EAT8 (lub ACC Stop&Go) z możliwością regulacji zalecanej odległości między samochodami. Podczas jazdy w korku ponowne ruszenie pojazdu następuje automatycznie, jeśli jego zatrzymanie trwało krócej niż trzy sekundy. W przeciwnym razie wystarczy wcisnąć pedał gazu lub przycisk pod kierownicą, by ponownie uruchomić funkcję. Funkcja może być aktywowana od prędkości 0 km/h. Funkcja dostępna w wersjach z manualną skrzynią biegów sprawia, że po hamowaniu, które zmniejsza prędkość poniżej 30 km/h, tempomat zawiesza działanie, a kierowca musi przejąć kontrolę nad samochodem, wciskając pedał sprzęgła i hamując do zatrzymania samochodu,
– system utrzymania środka pasa ruchu (LPA), przy czym kierowca ma wybór położenia samochodu na pasie (w powiązaniu z funkcją ACC Stop&Go),
– Full Park Assist z funkcją kontroli otoczenia Flankguard (w wersji z automatyczną skrzynią EAT8). System steruje automatycznie układem kierowniczym, pedałem gazu i hamulca, aby wjechać lub wyjechać z miejsca parkingowego,
– system automatycznego hamowania awaryjnego (AEBS) najnowszej generacji rozpoznaje pieszych i rowerzystów w dzień i w nocy przy prędkości od 5 km/h do 140 km/h i ostrzega kierowcę o ryzyku kolizji (FCW),
– system aktywnego monitorowania pasa ruchu (LKA Road-Edge) lub zjechania na pobocze koryguje tor jazdy od 65 km/h,
– system wykrywania zmęczenia kierowcy (DAA3) kontroluje czujność kierowcy w czasie długiej jazdy i przy prędkościach przekraczających 65 km/h. Kontrola odbywa się poprzez analizę niewielkich ruchów kierownicy,
– system automatycznego przełączania świateł drogowych (HBA),
– system monitorowania ograniczeń prędkości (SLI-ISA),
– system poszerzonego rozpoznawania znaków drogowych (ETSR – znak Stop i zakaz wjazdu),
– system kontroli martwego pola (ABSD – z funkcją korygowania toru jazdy). Funkcja ta działa powyżej prędkości 12 km/h,
– elektryczny hamulec postojowy.

Nowy Peugeot 208 – w pełni zintegrowany

Smartfon jest integralną częścią naszej codzienności, dlatego funkcja Mirror Screen w nowym Peugeot 208 jest kompatybilna z protokołami komunikacyjnymi MirrorLink™, Apple CarPlay™ i Android Auto™. Miejsce do indukcyjnego ładowania telefonu umieszczono w schowku konsoli centralnej. Ponadto w samochodzie może znajdować się do czterech gniazd USB (w tym jedno typu C).

Nawigacja 3D online TomTom® Traffic informuje w czasie rzeczywistym o ruchu drogowym i opcjonalnie o Strefach Niebezpiecznych.

Nowy Peugeot 208 znajdzie się w sprzedaży na jesieni 2019 roku. Jego prezentacja odbędzie się podczas nadchodzącego Salonu Samochodowego w Genewie. Już niedługo w wybranych krajach będzie można zarezerwować samochód w wersji spalinowej i elektrycznej online na specjalnej stronie internetowej. Przyszli klienci będą pierwszymi składającymi zamówienia i wpłacającymi zaliczkę online. Będą mogli również wybrać salon, w którym dokończą konfigurację samochodu i podpiszą zamówienie na nowego Peugeot 208.

 

 

źródło: Peugeot Polska

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
3 Wątki komentarzy
0 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
3 Autorzy komentarzy
LuzneRozwazaniaRomankolo Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
kolo
Gość
kolo

Fajny, mała 508-ka.

Roman
Gość
Roman

Wersja z napędem elektrycznym na podstawie opublikowanych tu danych jest chyba na najwyższym w tej chwili poziomie technicznym w segmencie małych samochodów elektrycznych. Peugeot postarał się! Samochód w tej wersji powinien być jednak w sprzedaży bez jakichkolwiek opóźnień w porównaniu do wersji z napędem konwencjonalnym. Jedyna rzecz, która mogłaby być zmodyfikowana w seryjnej produkcji to możliwość zastosowania w warunkach ładowania domowego/garażowego poboru energii elektrycznej ze standardowego gniazda trójfazowego 11 kW. Rozszerzyłoby to znakomicie możliwości ładowania baterii samochodu bez konieczności instalowania różnych wallboxów, bowiem standardowe gniazda trójfazowe są powszechnie stosowane w całej Europie. Tego typu rozwiązanie stosuje np Tesla w swoich… Czytaj więcej »

LuzneRozwazania
Gość
LuzneRozwazania

eko-sreko, pstryki-elektryki, normy i inne bzdury, 3 cylindrowy silnik, w których głusi słyszą 4 cylindry albo nawet V6 …
ODPUSZCZAM krytykę, obejrzałem fotki, rozpłynąłem się, wygląd tego malucha mnie przerósł. Wygląda obłędnie, fantastycznie aż się ciśnie, że to tylko wizja, koncept. Uszczypnijcie mnie, kurcze, to naprawdę wchodzi do produkcji?
Szacun dla PUG, przebiliście Clio o 2 (a co tam o 3) głowy.
Aktualny wynik z mojego punktu widzenia, 208, Clio, C3 …… (długo nic) i potem klono-potworki różnych światowych marek.
Nie jestem mega-fanem francuskiej motoryzacji, ale w tym segmencie wizualnie pozamiatali. woooow