Nowy Peugeot 208, po raz pierwszy od października 2022 roku, wszedł na pozycję lidera sprzedaży nowych aut w Europie. Ten kompaktowy hatchback, nazywany przez fanów „miejskim lwem”, udowadnia, że mimo rosnącej popularności SUV-ów i elektryków, klasyczne miejskie auta wciąż mają ogromne grono zwolenników.
Według danych opublikowanych przez ACEA, w marcu 2025 roku zarejestrowano w Europie (UE + EFTA + Wielka Brytania) 1 422 658 nowych samochodów osobowych, co oznacza wzrost o 2,8% w porównaniu do marca zeszłego roku. Dzięki dobremu wynikowi marca udało się zniwelować słabsze wyniki ze stycznia i lutego — łączny rezultat pierwszego kwartału wyniósł 3 382 057 sprzedanych aut, czyli zaledwie o 0,4% mniej niż rok wcześniej.
Skonfiguruj swojego Peugeot 208 teraz
Największy wkład w odbicie rynku miała Wielka Brytania, która w marcu odnotowała wzrost rejestracji aż o 12,4%. Świetne wyniki zanotowały również Hiszpania (+23,2%) i Włochy (+6,3%). Z kolei Niemcy (-3,9%) i Francja (-14,5%) wciąż borykają się ze spadkami sprzedaży.
Zobacz nowe Peugeot 208 dostępne od ręki – już od 321 zł netto w leasingu
Powrót Peugeot 208 – lew zajmuje miejsce na tronie, Dacia Sandero druga, Clio trzecie
Francuscy producenci zdominowali sprzedaż w marcu. W klasyfikacji modeli Peugeot 208 zanotował wzrost sprzedaży o 7,6%, co pozwoliło mu zająć pierwsze miejsce w Europie – po raz pierwszy od ponad dwóch lat. Na drugim miejscu uplasowała się Dacia Sandero, która mimo spadku o 4,2% wciąż pozostaje liderem całego pierwszego kwartału. Podium uzupełnia Renault Clio (+0,4%).

Zobacz: testy samochodów Peugeot
Warto podkreślić, że Peugeot 208 od lat cieszy się dużym uznaniem wśród europejskich kierowców, zwłaszcza dzięki nowoczesnemu designowi, dobrej jakości wykończenia i oszczędnym jednostkom napędowym. W ofercie dostępna jest również wersja w pełni elektryczna e-208, co pozwala modelowi lepiej odnaleźć się w czasach rosnącej popularności aut na prąd.
Ile kosztuje Peugeot 208 w Polsce?
Peugeot 208, jeden z najpopularniejszych modeli segmentu B w Europie, również na polskim rynku kusi szeroką ofertą napędów i wersji wyposażenia. Najtańsza odmiana tego nowoczesnego miejskiego auta z silnikiem benzynowym Turbo 100 KM i manualną, sześciobiegową skrzynią kosztuje 76.330 zł w podstawowej wersji STYLE.
Dla osób szukających bardziej ekonomicznych i ekologicznych rozwiązań Peugeot proponuje dwie wersje hybrydowe. Podstawowa hybryda 110 e-DCS6 startuje od 90.690 zł, natomiast mocniejszy wariant Hybrid 145 e-DCS6 wyceniono na 108.890 zł. Hybrydowe odmiany dostępne są w wyższych wersjach wyposażenia, z bogatszym pakietem systemów bezpieczeństwa, klimatyzacją automatyczną oraz nowocześniejszym zestawem multimedialnym.
W ofercie nie mogło zabraknąć wersji w pełni elektrycznej, która w gamie 208 występuje w dwóch wariantach mocy: 136 KM oraz 156 KM. Podstawowy elektryk o mocy 136 KM zaczyna się od 129.530 zł w wersji STYLE, natomiast najmocniejszy wariant 156 KM w topowej wersji GT kosztuje 155.030 zł. W standardzie elektryczne 208 oferuje między innymi klimatyzację automatyczną, podwyższoną konsolę centralną z elektrycznym hamulcem postojowym oraz kabel do ładowania w trybie 3 o mocy 22 kW. W obu przypadkach można liczyć na dopłaty z programu rządowego MojEauto.
Najnowsze komentarze