Nowy Peugeot 208 PSE będzie szybszy niż 208 GTi?

1 1 086

Peugeot 208 GTi od 2018 roku nie jest już dostępny w ofercie, ale wkrótce pojawi się następca. Jak zapowiadają przedstawiciele francuskiej marki model będzie jeszcze szybszy. Napęd nie będzie już spalinowy, ani nawet hybrydowy a w 100% elektryczny.

W ubiegłym roku zadebiutowała nowa generacja Peugeot 208. Naturalnym pytaniem ze strony sympatyka marki będzie: a co z wersją GTi? Francuski producent zdecydował, że nowy model o podwyższonych osiągach nie będzie oznaczony w ten sposób. Samochód otrzyma plakietkę PSE będącą skrótem od Peugeot Sport Engineered. Po raz pierwszy Peugeot wykorzysta symbol w modelu 508. Data premiery seryjnej wersji 508 PSE została wyznaczona na salon samochodowy w Paryżu, który odbędzie się w październiku tego roku. Być może podczas tej samej imprezy zobaczymy koncepcyjną wersję  usportowionej wersji 208.

polecamy

naklejki 3D "Francuz płakał jak sprzedawał"

seria limitowana - kto pierwszy ten lepszy. Tylko na Allegro.

Peugeot 208 PSE otrzyma napęd elektryczny i zgodnie z obietnicą producenta przewyższy osiągami poprzednika, który rozpędzał się od 0 do 100 km/h w czasie 6,7 sekundy. Samochód wykorzysta wysoką wartość momentu obrotowego dostępną od samego startu.

Sportowa wersja e-208

Peugeot e-208, który znajduje się w aktualnej ofercie dysponuje mocą 136 KM. Możemy spodziewać się, że sportowa wersja będzie mocniejsza. Dział Peugeot Sport będzie musiał poradzić sobie z zasięgiem za pomocą dodatkowego zestawu akumulatorów. E-208 potrafi pokonać maksymalnie 340 km, ale im bardziej dynamiczna jazda, a taka jest istotą sportowego pojazdu, tym zasięg jest krótszy. 

Kolejnym problemem może być masa pojazdu. Peugeot e-208 posiada już 350 kg baterii, a łączna masa modelu wynosi 1.455 kg. Już jest to więcej niż w 208 GTi (1160 kg) a wersja PSE z dodatkowym zestawem baterii będzie cięższa.

Źródło: Largus.fr

Galeria

Może ci się spodobać również
avatar
1 Wątki komentarzy
0 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
1 Autorzy komentarzy
qq Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
qq
Gość
qq

e-208 mimo swojej masy prowadzi się jak po sznurku, w zakręcie jest bardzo stabilne. Przyspieszenie w trybie sport lekko wgniata w fotel, w trybie normalnym jest naprawdę ok a w trybie eco w zupełności wystarcza.
Jeśli ktoś lubi dynamicznie jeździć, elektryczna 208-mka może mu się spodobać.