Peugeot 208 GTi od 2018 roku nie jest już dostępny w ofercie, ale wkrótce pojawi się następca. Jak zapowiadają przedstawiciele francuskiej marki model będzie jeszcze szybszy. Napęd nie będzie już spalinowy, ani nawet hybrydowy a w 100% elektryczny.
W ubiegłym roku zadebiutowała nowa generacja Peugeot 208. Naturalnym pytaniem ze strony sympatyka marki będzie: a co z wersją GTi? Francuski producent zdecydował, że nowy model o podwyższonych osiągach nie będzie oznaczony w ten sposób. Samochód otrzyma plakietkę PSE będącą skrótem od Peugeot Sport Engineered. Po raz pierwszy Peugeot wykorzysta symbol w modelu 508. Data premiery seryjnej wersji 508 PSE została wyznaczona na salon samochodowy w Paryżu, który odbędzie się w październiku tego roku. Być może podczas tej samej imprezy zobaczymy koncepcyjną wersję usportowionej wersji 208.
Peugeot 208 PSE otrzyma napęd elektryczny i zgodnie z obietnicą producenta przewyższy osiągami poprzednika, który rozpędzał się od 0 do 100 km/h w czasie 6,7 sekundy. Samochód wykorzysta wysoką wartość momentu obrotowego dostępną od samego startu.
Sportowa wersja e-208
Peugeot e-208, który znajduje się w aktualnej ofercie dysponuje mocą 136 KM. Możemy spodziewać się, że sportowa wersja będzie mocniejsza. Dział Peugeot Sport będzie musiał poradzić sobie z zasięgiem za pomocą dodatkowego zestawu akumulatorów. E-208 potrafi pokonać maksymalnie 340 km, ale im bardziej dynamiczna jazda, a taka jest istotą sportowego pojazdu, tym zasięg jest krótszy.
Kolejnym problemem może być masa pojazdu. Peugeot e-208 posiada już 350 kg baterii, a łączna masa modelu wynosi 1.455 kg. Już jest to więcej niż w 208 GTi (1160 kg) a wersja PSE z dodatkowym zestawem baterii będzie cięższa.
Źródło: Largus.fr
Najnowsze komentarze