Rajdowa wersja Peugeot 208? Proszę bardzo. Stellantis Motorsport wprowadził na rynek wersję Racing popularnego hatchbacka. Samochód powstał z myślą o wyścigach w grupie F-RC6 wprowadzonej przez Fédération Française du Sport Automobile (FFSA).
Zespół techniczny Stellantis Motorsport zmobilizował całą swoją wiedzę specjalistyczną w rozwój Peugeot 208 Racing. Technicy, inżynierowie i mechanicy zastosowali metody, które sprawdziły się w rozwoju 208 Rally4, Citroëna C3 Rally2 i 208 Racing Cup. Mały lew pokonał wiele kilometrów w testach, w różnych warunkach w celu dopracowania niezawodności i trwałości modelu. W prace nad Peugeot 208 Racing zaangażowani byli kierowcy rajdowi: Yoann Bonato, Léo Rossel, Alexandre Bengué, Teddy i Jimmy Clairet, a także zespół Jordan Berfa – Bastien Dumas, których doświadczenie i opinie pomogły w dostrojeniu pojazdu.
Peugeot 504 Cabrio. Produkowano go aż 14 lat, ale nie miał następcy
Peugeot 208 Racing i odczucia z jazdy
„Peugeot 208 Racing to łatwy w prowadzeniu samochód, bardzo dynamiczny i dający mnóstwo frajdy. Jest odpowiedni dla kierowców o każdym profilu, a ja zawsze lubiłem nim jeździć podczas sesji rozwojowych” – powiedział Yoann Bonato, pięciokrotny francuski mistrz rajdowy i kierowca rozwojowy Stellantis Motorsport. „To prawdziwy samochód rajdowy, który daje poczucie bezpieczeństwa i pozwala skupić się jeździe i zdobywaniu punktów. Chciałbym zadebiutować w rajdzie Peugeotem 208 Racing” – dodaje Léo Rossel.
Peugeot 208 Racing jest napędzany turbodoładowanym silnikiem 1.2 o mocy 145 KM. Jednostka jest połączona ze standardową sześciobiegową skrzynią manualną o krótkich przełożeniach. Masa całkowita wynosi zaledwie 1050 kilogramów. Stellantis Motorsport zapewnił precyzyjne dostrojenie układów hamulcowych i zastosował opony Michelin Pilot Sport PS5, które zapewniają płynne i dynamiczne prowadzenie.
Ile kosztuje 208 Racing?
W kokpicie zastosowano technologie samochodów wyższych kategorii, w szczególności Rally4. Samochód został wyposażony w deskę rozdzielczą zoptymalizowaną pod kątem redukcji refleksów, wyświetlacz deski rozdzielczej z wieloma panelami, wyłącznik obwodu i konsolę centralną z elementami sterującymi. Ponadto Peugeot 208 Racing jest wyposażony w architekturę elektroniczną, która umożliwia pozyskiwanie i analizowanie danych niezbędnych do poprawy osiągów kierowcy. 208 Racing wykorzystuje funkcje bezpieczeństwa zastosowane w Peugeot 208, Oplu Corsie i Lancii Ypsilon Rally4.
Cena Peugeota 208 Racing wynosi 38.900 euro netto. Dostawy mają rozpocząć się w lutym 2025 roku.
Nowy Peugeot e-3008. Ile kosztuje elektryczny SUV? Cena, wyposażenie
Najnowsze komentarze