Jak jeździ nowy Peugeot 208? Brytyjski magazyn Carbuyer przeprowadził test prototypowej wersji samochodu.
Nowy Peugeot 208 II generacji zadebiutował podczas tegorocznego salonu samochodowego w Genewie. Model można zamawiać w wielu krajach europejskich, także w Polsce. W naszym kraju hatchback spod znaku lwa został wyceniony na 53.900 zł. W salonach dealerskich pojazd pojawi się pod koniec roku 2019 i będzie konkurował z takimi modelami jak nowe Renault Clio, Ford Fiesta, czy Volkswagen Polo. Model powstał na tej samej platformie, na której oparto nowego Opla Corsę.
Wygląd zewnętrzny Peugeot 208 przeszedł kompletna metamorfozę, samochód został upodobniony do modelu 508, jest bardziej sportowy i trzeba przyznać, że przyciąga wzrok. Magazyn Carbuyer miał okazję testować prototypową 208-kę w wersji wyposażeniowej Allure z 1.2-litrowym silnikiem PureTech o mocy 100 KM.
Według dziennikarzy testujących pojazdu jakość materiałów i elementów wykończeniowych wewnątrz pojazdu jest wręcz imponująca. Wnętrze jest eleganckie i dojrzałe, co sprawia, że 208 będzie jednym z najlepiej wyposażonych pojazdów w swoim segmencie. W samochodzie zastosowano wyświetlacz kierowcy 3D z cyfrowym prędkościomierzem, ale niektórzy kierowcy będą potrzebowali sporej regulacji fotela, aby zobaczyć wyświetlacz nad małą kierownicą.
100-konny silnik jest środkową opcją pomiędzy wersjami 75 i 130 KM. Według Carbuer podczas jazdy Peugeotem 208 w tej wersji od czasu do czasu trzeba wkręcać silnik na wysokie obroty, aby zobaczyć zadowalającą reakcję, ale moc pojazdu jest wystarczająca, aby 208 poradził sobie w większości sytuacji zarówno w mieście, jak i autostradzie. Przyspieszenie również jest dobre. Aby rozpędzić się od 0 do 100 km/h Peugeot potrzebuje mniej niż 10 sekund. Drążek manualnej skrzyni biegów, która znajdowała się w testowym egzemplarzu była większa i bardziej kwadratowa niż można by się spodziewać – prawie jak dźwignia automatycznej przekładni. Przełożenia nie były do końca precyzyjne, ale być może zostało to poprawione w produkcyjnej wersji pojazdu.
Peugeot 208 ma tryby jazdy Normal oraz Eco, a ogólne wrażenia z prowadzenia są wystarczająco dobre dla tej klasy pojazdów. Zapaleni kierowcy będą jednak preferowali Fiestę i Ibizę, które zapewnią większą precyzję prowadzenia oraz przyjemność z jazdy. Prototypowa wersja Peugeota wydaje się być bardziej komfortowa i będzie najlepszym rozwiązaniem jeśli drogi, po których regularnie jeździmy, są pełne dziur.
Praktyczność nie mocną stroną samochodów tego segmentu, ale pojazdy muszą być w stanie przetransportować cztery osoby dorosłe i ich bagaż. Według Carbuyer, nowy Peugeot 208 z łatwością spełnia to założenie. Po przejściu przez wąskie tylne drzwi, w samochodzie jest wystarczająco dużo miejsca i komfortu dla dorosłych pasażerów. Bagażnik ma pojemność 311 litrów, co wystarcza, by zmieścić m.in. wózek dla dziecka. Bagażnik nie jest największy w swojej klasie, Volkswagen Polo i SEAT Ibiza oferują 355 litrów, ale Peugeot jest lepszy niż Fiesta i Hyundai i20.
Rozpoznawanie znaków drogowych i automatyczne hamowanie awaryjne są standardem, ale system wykrywania obiektów w martwym punkcie i system automatycznej jazdy znajduje się w wyższych specyfikacjach.
Jaki jest werdykt Carbuyer? Peugeot 208 nie jest najlepszy pod względem prowadzenia, ale jest jednym z najbardziej udanych i najlepiej wyposażonych w nowoczesne technologie samochodów miejskich na rynku. Dzięki tym cechom połączonym z agresywną stylistyką i przyzwoitą praktycznością, 208 zainteresuje ogromną liczbę nabywców.
Źródło: Carbuyer
Najnowsze komentarze