Chat with us, powered by LiveChat

Nowy Peugeot 208 to kompletna metamorfoza, czym różni się od poprzednika?

8 31

Peugeot zaprezentował nową, mocną pozycję w segmencie B. Samochód w porównaniu do poprzednika przeszedł całkowitą metamorfozę zarówno w wyglądzie zewnętrznym, jak i we wnętrzu. Zobaczcie, jak zmienił się Peugeot 208 w porównaniu do swojego poprzednika.

Peugeot 208 zastąpił w ofercie francuskiego producenta model 207. Pierwsza generacja pojazdu zadebiutowała w roku 2012 podczas salonu samochodowego w Genewie. Samochód charakteryzował się owalnym, atrakcyjnym, ale raczej stonowanym designem nadwozia, który przeszedł delikatny face lifting w roku 2015. Cztery lata później Peugeot zafundował modelowi całkowitą przemianę. Premiera pojazdu miała miejsce podczas salonu samochodowego w Genewie.

 

Projektanci marki cofnęli przednią szybę, dzięki czemu wydłużono maskę pojazdu i dodano na niej symbol 208, a znaczek lwa powędrował na grill. Zmieniono również prezencję przednich reflektorów i powiększono osłonę chłodnicy. Dodano zwierzęce kły świateł do zjazdy dziennej, które są także znakiem rozpoznawczym także nowego Peugeot 508.

Samochód w wersji GT Line, która jest przedstawiona na zdjęciach promocyjnych, prezentuje się sportowo i trzeba przyznać, że w porównaniu do poprzednika, ma swój charakterek. W tylnej części możemy dostrzec nową interpretację świateł w kształcie pazurków, które zostały połączone czarną listwą, podobnie, jak w modelu 508. Nowy Peugeot otrzymał także większy spoiler.

Peugeot 208 nieznacznie zmienił swoje wymiary. 208 jest szerszy i niższy od modelu, który zastępuje, a jego wymiary wynoszą: 4055 m długości, 1745 mm szerokości i 1430 mm wysokości. Model stracił 30 kg ze swojej masy własnej. Producent obiecuje także lepszą aerodynamikę, większy komfort akustyczny i termiczny na pokładzie oraz zmniejszenie poziomu wibracji podczas jazdy.

Nowocześnie prezentuje się również kabina nowego modelu. Zastosowano doceniany w modelach 3008, 5008 oraz 508 i-Cockpit nowej generacji oraz wirtualne zegary. W centralnej części deski rozdzielczej umieszczono ekran systemu multimedialnego, który będzie dostępny w wersjach o przekątnej 5, 7 oraz 10 cali. Pojazd jest kompatybilny z systemami Apple CarPlay oraz Android Auto.

Obsługa multimediów, w przeciwieństwie do poprzedniego modelu, odbywa się za pomocą sprytnych klawiszy umieszczonych poniżej wyświetlacza. Dzięki nim można wybierać funkcje bez odrywania wzroku od drogi. Peugeot nie zapomniał także o praktycznych miejscach na drobne przedmioty. W 208 znajdziemy schowek pod podłokietnikiem, a na konsoli centralnej zamykaną wnękę z ładowarką indukcyjną. Pojazd został wyposażony także w kieszenie w drzwiach oraz tradycyjny schowek w desce rozdzielczej.

W zależności od zamawianej wersji, otrzymamy mnóstwo systemów poprawiających bezpieczeństwo i wspomagających jazdę. Na pokładzie nowego Peugeot 208 znalazł się adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go, system utrzymania pasa ruchu, Full Park Assist, system automatycznego hamowania awaryjnego, system aktywnego monitorowania pasa ruchu, system wykrywania zmęczenia kierowcy, system automatycznego przełączania świateł drogowych, monitorowania ograniczeń prędkości, a także system kontroli martwego pola.

Nowy Peugeot 208 powstał na nowej platformie CMP. Pod maskę trafiły 3-cylindrowe jednostki benzynowe o pojemności 1,2-litra, które będą dostępne w trzech wersjach mocy: 75, 100 oraz 130 KM. W zależności od wariantu, będą oferowane 5 i 6-biegowymi skrzyniami manualnymi oraz automatem EAT8. W ofercie będzie dostępny także 4-cylindrowy silnik Diesla o pojemności 1,5 litra, który generuje 100 KM mocy. Wysokoprężny napęd został powiązany z manualną 6-biegową skrzynią biegów. Nowy Peugeot 208 już w momencie wprowadzenia na rynek będzie oferowany także w wersji elektrycznej z silnikiem o mocy 136 KM. Na jednym ładowaniu pojazd pokona 340 km według norm WLTP.

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
5 Wątki komentarzy
3 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
8 Autorzy komentarzy
Tommo66koloMichał Z.MarcinZebus Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Bruno
Gość
Bruno

No to wolgzwagien pozamiatany!

Marcin
Gość
Marcin

Jak wystartują z ceną o której gdzieś się słyszy, czyli 65tys to jedyne co będzie pozamiatane to sam Peugeot..

norbitek
Gość
norbitek

„Obsługa multimediów, w przeciwieństwie do poprzedniego modelu, odbywa się za pomocą sprytnych klawiszy umieszczonych poniżej wyświetlacza.” Testowałem te sprytne klawisze w 508. Niewielki progres w stosunku do 308. W obu samochodach aby zmienić ustawienia klimatyzacji trzeba użyć tabletu. Czekam na komendy głosowe bo tylko to spowoduje, że zmiana ustawień podczas jazdy będzie w pełni bezpieczna. Po 4 latach użytkowania 308 nie mogę powiedzieć, że zmiana ustawień jest w pełni bezpieczna. Jest to dla mnie cały czas lekki stres. O zmianach stacji radiowych nie wspomnę.

Piotr001
Gość
Piotr001

Sugeruje zostać w domu i wszystko owinąć folią bąbelkową! Tak na wszelki wypadek, dla bezpieczeństwa!

Tommo66
Gość
Tommo66

Stacje radiowe zmieniam pokrętełkiem w kierownicy, ale ja mam autko z ub. roku, więc może wcześniej tego nie było ? Ale sprawdź na wszelki wypadek u siebie.

Zebus
Gość
Zebus

Ten nowy peżot przypomina trochę Skazę z króla Lwa no wiecie tego z szramą na gębie

Michał Z.
Gość
Michał Z.

Już kiedyś tu pisałem, że nowa 208 ma w sobie coś z 205, nawet gdzieś w prasie pojawiło się takie określenie. Powiem tak- stylistycznie 205 i 206 to wręcz legendy, zresztą wystarczy spojrzeć na 206 jak prezentuje się po 20 latach- cud miód. Natomiast 207 i poprzednie 208 były w porządku, ale jednak czegoś im brakowało, nie było już tego efektu. Natomiast za nową 208 brawa dla Peugeota, żaden samochód tego segmentu ostatnio tak mi się nie spodobał i na Zachodzie wróżę mu sukces (u nas pewnie cena będzie za wysoka).

kolo
Gość
kolo

Nowy 208 jest bardzo ładny, poprzedni natomiast to jedno z brzydszych aut, ten przód – szkarada, niezgrabna linia boczna, Fabia biła go na głowę, nie mówiąc już o Polo czy Grande Punto, brzydotą mógłby rywalizować tylko z Corsą D i E oraz Fiestą, no ale wynagrodzili to, że trzeba było na to patrzeć nowym modelem.