Peugeot zaprezentował nową, mocną pozycję w segmencie B. Samochód w porównaniu do poprzednika przeszedł całkowitą metamorfozę zarówno w wyglądzie zewnętrznym, jak i we wnętrzu. Zobaczcie, jak zmienił się Peugeot 208 w porównaniu do swojego poprzednika.
Peugeot 208 zastąpił w ofercie francuskiego producenta model 207. Pierwsza generacja pojazdu zadebiutowała w roku 2012 podczas salonu samochodowego w Genewie. Samochód charakteryzował się owalnym, atrakcyjnym, ale raczej stonowanym designem nadwozia, który przeszedł delikatny face lifting w roku 2015. Cztery lata później Peugeot zafundował modelowi całkowitą przemianę. Premiera pojazdu miała miejsce podczas salonu samochodowego w Genewie.
Projektanci marki cofnęli przednią szybę, dzięki czemu wydłużono maskę pojazdu i dodano na niej symbol 208, a znaczek lwa powędrował na grill. Zmieniono również prezencję przednich reflektorów i powiększono osłonę chłodnicy. Dodano zwierzęce kły świateł do zjazdy dziennej, które są także znakiem rozpoznawczym także nowego Peugeot 508.
Samochód w wersji GT Line, która jest przedstawiona na zdjęciach promocyjnych, prezentuje się sportowo i trzeba przyznać, że w porównaniu do poprzednika, ma swój charakterek. W tylnej części możemy dostrzec nową interpretację świateł w kształcie pazurków, które zostały połączone czarną listwą, podobnie, jak w modelu 508. Nowy Peugeot otrzymał także większy spoiler.
Peugeot 208 nieznacznie zmienił swoje wymiary. 208 jest szerszy i niższy od modelu, który zastępuje, a jego wymiary wynoszą: 4055 m długości, 1745 mm szerokości i 1430 mm wysokości. Model stracił 30 kg ze swojej masy własnej. Producent obiecuje także lepszą aerodynamikę, większy komfort akustyczny i termiczny na pokładzie oraz zmniejszenie poziomu wibracji podczas jazdy.
Nowocześnie prezentuje się również kabina nowego modelu. Zastosowano doceniany w modelach 3008, 5008 oraz 508 i-Cockpit nowej generacji oraz wirtualne zegary. W centralnej części deski rozdzielczej umieszczono ekran systemu multimedialnego, który będzie dostępny w wersjach o przekątnej 5, 7 oraz 10 cali. Pojazd jest kompatybilny z systemami Apple CarPlay oraz Android Auto.
Obsługa multimediów, w przeciwieństwie do poprzedniego modelu, odbywa się za pomocą sprytnych klawiszy umieszczonych poniżej wyświetlacza. Dzięki nim można wybierać funkcje bez odrywania wzroku od drogi. Peugeot nie zapomniał także o praktycznych miejscach na drobne przedmioty. W 208 znajdziemy schowek pod podłokietnikiem, a na konsoli centralnej zamykaną wnękę z ładowarką indukcyjną. Pojazd został wyposażony także w kieszenie w drzwiach oraz tradycyjny schowek w desce rozdzielczej.
W zależności od zamawianej wersji, otrzymamy mnóstwo systemów poprawiających bezpieczeństwo i wspomagających jazdę. Na pokładzie nowego Peugeot 208 znalazł się adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go, system utrzymania pasa ruchu, Full Park Assist, system automatycznego hamowania awaryjnego, system aktywnego monitorowania pasa ruchu, system wykrywania zmęczenia kierowcy, system automatycznego przełączania świateł drogowych, monitorowania ograniczeń prędkości, a także system kontroli martwego pola.
Nowy Peugeot 208 powstał na nowej platformie CMP. Pod maskę trafiły 3-cylindrowe jednostki benzynowe o pojemności 1,2-litra, które będą dostępne w trzech wersjach mocy: 75, 100 oraz 130 KM. W zależności od wariantu, będą oferowane 5 i 6-biegowymi skrzyniami manualnymi oraz automatem EAT8. W ofercie będzie dostępny także 4-cylindrowy silnik Diesla o pojemności 1,5 litra, który generuje 100 KM mocy. Wysokoprężny napęd został powiązany z manualną 6-biegową skrzynią biegów. Nowy Peugeot 208 już w momencie wprowadzenia na rynek będzie oferowany także w wersji elektrycznej z silnikiem o mocy 136 KM. Na jednym ładowaniu pojazd pokona 340 km według norm WLTP.
Najnowsze komentarze