We wrześniu sprzedaż samochodów we Francji wzrosła o 5,5% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Nowy Peugeot 208 pozostaje najpopularniejszym modelem nad Sekwaną tuż przed Renault Clio.
Po siedmiu kolejnych miesiącach spadków od początku 2022 roku, sprzedaż samochodów na rynku francuskim nieznacznie wzrosła w sierpniu i wzrost zanotowano również w kolejnym miesiącu. We wrześniu nowych nabywców znalazły 141.142 samochody, a więc o 5,5% więcej niż analogicznym okresie roku ubiegłego.
Sprzedaż koncernu Stellantis poprawiła się o 1,68% w porównaniu z wrześniem 2021 roku ze wzrostem Peugeota (+13,4%), Opla (+6,8%) i DS Automobiles (+1,12%), ale ze spadkiem Citroena (-10,11%), Fiata (-17,5%) i Jeepa (-59,5%). Konkurencyjna Grupa Renault straciła -4,96%. 2,6-procentowy wzrost Dacii nie wystarczył, aby zrekompensować 8,56% spadku marki Renault.
Najlepiej sprzedającym się modelem we Francji pozostaje nowy Peugeot 208. W okresie od stycznia do września 2022 roku z salonów wyjechało 67.866 egzemplarzy hatchbacka spod znaku lwa a zaraz za nim w zestawieniu znalazło się konkurencyjne Renault Clio z rezultatem 47.589 sztuk. Podium zamyka Dacia Sandero ze sprzedażą 46.032 egzemplarzy.
W pierwszej piątce znajdziemy jeszcze Citroena C3 i Peugeot 2008 a najpopularniejszym modelem elektrycznym jest Dacia Spring z wynikiem 13.022 egzemplarzy. We wrześniu aż 16% samochodów sprzedanych we Francji miało napęd elektryczny.
Najnowsze komentarze