PEUGEOT PRZEDSTAWIA SWÓJ MODEL WRX
Po niedawnych sukcesach w Rajdzie Dakar Team PEUGEOT Total przygotowuje się do startu w Samochodowych Mistrzostw Świata w Rallycrossie (WRX). W pierwszym sezonie oficjalnego uczestnictwa w tej konkurencyjnej i widowiskowej dyscyplinie sportu motorowego, PEUGEOT SPORT wystartuje z PEUGEOT 208 WRX w wersji 2018. Samochód ten, wystawiany przez zespół Team Peugeot Hansen w kolejnych specyfikacjach od 2014 r., od samego początku demonstruje duży potencjał.
W 12 rundach, zaplanowanych w kalendarzu FIA na sezon 2018 Samochodowych Mistrzostw Świata w Rallycrossie, zespół PEUGEOT Total będzie reprezentować trzech kierowców oficjalnego składu. Będą to: legendarny Sébastien Loeb, dziewięciokrotny Rajdowy Mistrz Świata WRC, Timmy Hansen, doświadczony specjalista od rallycrossu oraz jego znacznie młodszy brat Kevin Hansen, robiący szybkie postępy w tej dyscyplinie. Obydwaj Szwedzi zaliczają się do „młodego pokolenia Hansenów” – najbardziej utytułowanego sportowego rodu w historii rallycrossu – i obydwaj będą z pewnością nadal korzystać z ogromnego doświadczenia Loeba w sportach motorowych.
Do rywalizacji w sezonie 2018 została przygotowana nowa wersja PEUGEOT 208 WRX. Samochód będzie dalej rozwijany przez cały sezon: zespół zamierza na bieżąco i regularnie wprowadzać kolejne modyfikacje, w oparciu o wnioski z kolejnych rund. Cel sformułowany jest jasno: od początku rozgrywek zaliczać jak najwięcej punktów, by w przyszłości włączyć się do walki o tytuły mistrzowskie w obu klasyfikacjach, kierowców i zespołów, dopisując do osiągnięć marki PEUGEOT kolejne sukcesy w sporcie samochodowym.
Sébastien Loeb i Timmy Hansen przez cały sezon będą dysponować samochodami PEUGEOT 208 WRX 2018, czyli w najnowszej specyfikacji, natomiast Kevin Hansen otrzyma początkowo model z sezonu 2017 wzbogacony o niektóre udoskonalenia. Modyfikacje PEUGEOT 208 WRX, składające się na nową wersję, obejmują podwyższenie mocy (do 560 KM) i osiągów. Auto będzie nie tylko lżejsze i szybsze, lecz również łatwiejsze w prowadzeniu, dzięki poprawieniu reakcji podwozia na impulsy kierowcy i zwiększenie dostępnego momentu obrotowego.
Inżynierowie PEUGEOT SPORT intensywnie pracowali nad wszechstronnym udoskonaleniem samochodu. Zakres modyfikacji objął silnik, układ przeniesienia napędu, w którym zmiany biegów będą następować jeszcze szybciej, ulepszone zawieszenie i amortyzatory, większe koła, obniżenie masy oraz korekty aerodynamiki poprzez zastosowanie nowego spojlera i całego tylnego pasa. PEUGEOT 208 WRX w specyfikacji 2018 odznacza się spektakularnym, agresywnym wyglądem, zachowując jednocześnie znaczne podobieństwo do odnoszącego sukcesy rynkowe, seryjnego PEUGEOT 208, na którym zasadniczo bazuje!
Powiedzieli…
Bruno Famin, Dyrektor PEUGEOT SPORT:
„Rok, który się zaczął, zapowiada się dla naszej organizacji fascynująco. Marka PEUGEOT w pełni zaangażuje się w nowy program sportowy, jakim są dla nas Samochodowe Mistrzostwa Świata w Rallycrossie. Tworzymy oficjalny zespół fabryczny, jednocześnie mając przed sobą nowych rywali i nowe środowisko. Co prawda poznaliśmy już wcześniej tę dyscyplinę za pośrednictwem zespołu PEUGEOT Hansen, jednak i tak musimy zachować realistyczne podejście. Nasi rywale są w niej bardzo doświadczeni, my natomiast dopiero teraz przejmiemy w swoje ręce wszystkie aspekty uczestnictwa w Rallycrossowych Mistrzostwach Świata. Na pewno zanim się dotrzemy, będzie musiało minąć trochę czasu. Traktujemy to jako długofalowe wyzwanie. Z drugiej strony, już w tym sezonie mamy ambicję odniesienia paru zwycięstw, a w następnych latach chcemy osiągać ich coraz więcej. Do zaangażowania się w ten cykl skłoniło nas przekonanie, że rallycross ma przed sobą dobrą przyszłość. Przesądza o tym jej format – szybkość, intensywność, widowiskowość z punktu widzenia publiczności, młodszej niż w innych sportach motorowych, a przy tym coraz liczniejszej. Co więcej, przekonuje nas także przejście tej serii mistrzowskiej w przyszłości na samochody o napędzie elektrycznym. Już obecnie pracujemy nad przygotowaniem pojazdów rallycrossowych następnej generacji, z silnikami elektrycznymi. Zamierzamy w ten sposób przemówić do nowej publiczności, by promować nasz model PEUGEOT 208 i jego przyszłego następcę, który symbolizować będzie przejście marki PEUGEOT na wykorzystanie nowych źródeł energii”.
Olivier Jansonnie, Dyrektor Techniczny PEUGEOT SPORT
„Naszym nowym samochodem chcemy osiągnąć jeszcze wyższy poziom – taki, na jakim będziemy w stanie konkurować z czołowymi zawodnikami współczesnego rallycrossu i walczyć o tytuły mistrzowskie. Wszystkie elementy dotychczasowego PEUGEOT 208 WRX poddaliśmy starannej weryfikacji, by określić, co można udoskonalić i jakimi metodami chcemy zmierzać do wyznaczonego celu. Dodatkowo będziemy ulepszali nasz samochód przez cały sezon, kolejno wprowadzając nowe rozwiązania techniczne, które już testujemy. Pierwsze rundy rozegramy samochodem w specyfikacji już zasadniczo wypróbowanej, ale wzbogaconej o nowe elementy, które podnoszą osiągi. Jak z każdą nowością, trzeba się liczyć z tym, że te modyfikacje nie są jeszcze w pełni sprawdzone i niosą ze sobą pewne ryzyko w zakresie niezawodności. Wiemy o tym i wliczamy ten czynnik w rachubę. Wiemy również, że nasi kierowcy są zdolni do walki o zwycięstwa, dlatego wierzę w to, że w sumie posiadamy naprawdę potężny potencjał.”
Sébastien Loeb, kierowca Team PEUGEOT Total, numer startowy 9
„Do sezonu, który niebawem się rozpocznie, podchodzę z wielkimi ambicjami. Pełne zaangażowanie się PEUGEOT i wystawienie oficjalnego zespołu fabrycznego jest dokładnie tym, czego potrzebowaliśmy, by przejść na wyższy poziom i móc walczyć nie tylko o punktowane miejsca, lecz bezpośrednio o tytuł Mistrza Świata. Do tej pory często byliśmy blisko tego celu, ale na ogół brakowało ostatniego elementu w układance – czegoś, co przeważyłoby szalę. Dzięki temu, że PEUGEOT przystępuje do gry, zyskujemy właśnie to, co niezbędne, by wygrywać. Nie jest jednak tak, że na wszystkie ulepszenia auta możemy liczyć już od początku sezonu. Dlatego walka o najwyższe miejsca w klasyfikacjach od pierwszych rund będzie na pewno trudna, choć tak naprawdę nie wiemy jeszcze, jak ukształtuje się czołówka. Z punktu widzenia kierowcy, rallycross jest najbardziej intensywną dyscypliną, jaką można znaleźć w sporcie samochodowym. Wyścigi są bardzo krótkie, a doznania płyną silnym, błyskawicznym strumieniem. Samochody przypominają wzmocnione auta klasy WRC, z sześcioma setkami koni, dzięki czemu sprawiają wielką przyjemność w prowadzeniu. Z niecierpliwością czekam na rozpoczęcie sezonu!”
Timmy Hansen, kierowca Team PEUGEOT Total, numer startowy 21
„Nigdy przedtem nie startowałem na tak wysokim poziomie jako kierowca fabryczny oficjalnego zespołu. Fakt, że zostałem wybrany, by reprezentować markę PEUGEOT w tak ważnym momencie, uważam za prawdziwy zaszczyt. Spodziewamy się, że będziemy w tym sezonie dysponowali bardziej konkurencyjnym samochodem, ulepszonym dzięki wszelkim modyfikacjom, jakie opracowali inżynierowie PEUGEOT SPORT. Nasze szanse na zajmowanie wysokich miejsc na pewno dzięki temu wzrastają, jednak z drugiej strony musimy pamiętać, że przeciw sobie będziemy mieli bardzo silnych konkurentów. Dlatego wolę unikać szumnych deklaracji, skupić się na swoich zadaniach i wypowiadać się poprzez wyniki na torze. Moim celem jest po prostu dawać z siebie wszystko w każdej rundzie i dbać o to, by zespół jako całość robił, krok po kroku, postępy. Czuję się w już 100 proc. gotów siąść za kierownicą PEUGEOT 208 i wystartować do pierwszego wyścigu w Barcelonie. Dopiero, gdy go rozegramy, będziemy mieli pierwsze wnioski odnośnie tego, jak plasujemy się względem rywali”.
Kevin Hansen, kierowca Team PEUGEOT Total, numer startowy 71
„Awans do oficjalnego składu PEUGEOT traktuję jako wyjątkową szansę. Nie wykluczam, że dla niektórych może to być zaskoczeniem, bo sezon 2017 w moim wykonaniu nie był szczególnie udany. Ja jednak wiem, jak dużo się nauczyłem i jestem pewien, że dzięki temu w tym roku wrócę silniejszy. Moim celem w kolejnych rundach będzie kwalifikowanie się do wyścigu finałowego częściej niż w ubiegłym sezonie. Jeżeli uda mi się to osiągnąć, zyska na tym konkurencyjność całego zespołu. Zachwyca mnie świadomość, że od teraz będziemy korzystali pod każdym względem z niezmiernego zasobu kompetencji organizacji PEUGEOT SPORT. Jak widać, wielcy producenci w coraz większym stopniu interesują się naszą dyscypliną i jej przyszłością, również w kontekście zbliżającego się przejścia na napęd elektryczny. To bardzo pozytywna tendencja!”
CZY WIECIE, ŻE…
Rallycross (seria mistrzowska WRX) łączy technikę jazdy rajdową z bezpośrednią rywalizacją zawodników, toczoną na zamkniętych torach. Sezon składa się z szeregu rund, w ramach których w środowisku międzynarodowym odbywają się krótkie, intensywne wyścigi. Elementem przeniesionym z klasycznych wyścigów jest to, że wszyscy kierowcy startują jednocześnie i walczą na torze, na trasie obejmującej określoną liczbę okrążeń. Specyficzna dla rallycrossu jest mieszana nawierzchnia – na pewnym odcinku asfaltowa, na pozostałym szutrowa. Rallycrossowe Mistrzostwa Świata przyciągają przeważnie młodą publiczność. Dzieje się tak m.in. dlatego, że ich format sprzyja śledzeniu rywalizacji z bliska, rejestrowaniu jej przez kibiców na wideo i nie tylko transmisjom telewizyjnym, lecz także zamieszczaniu takich filmów w mediach społecznościowych. W niedalekiej przyszłości samochody uczestniczące w Rallycrossowych Mistrzostwach Świata przejdą na napęd elektryczny.
źródło: Peugeot Polska
Najnowsze komentarze