Chat with us, powered by LiveChat

Nowy Peugeot 208 zdobył cztery gwiazdki w teście Euro NCAP

6 2 480

Organizacja Euro NCAP przeprowadziła testy zderzeniowe nowego Peugeot 208. W porównaniu do poprzednika, który został poddany próbie w 2012 roku, nowy model stracił jedną gwiazdkę.

Organizacja Euro NCAP poddała testom zderzeniowym nowego Peugeot 208. Mały lew o włos minął się z najwyższą oceną uzyskując końcowy wynik czterech gwiazdek. Jest to o jedną mniej niż zdobył model poprzedniej generacji. Samochód oferował wprawdzie mniej standardowej technologii poprawiającej bezpieczeństwo, aczkolwiek testy w roku 2012 były mniej rygorystyczne niż obecnie.

Francuski model segmentu B spełnia „pięciogwiazdkowe” standardy z wyjątkiem zabezpieczenia niechronionych użytkowników dróg, które uzyskały w teście wynik 56%. Model stracił punkty również ze względu na słabą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa dorosłych pasażerów siedzących z tyłu. Peugeot 208 został wyposażony w autonomiczne hamowanie awaryjne (AEB) w standardzie. W testach Euro NCAP przy niskich prędkościach, typowych dla jazdy po mieście, w których dochodzi do wielu urazów kręgosłupa szyjnego, system działał dobrze i pozwalał uniknąć lub złagodzić kolizję we wszystkich symulacjach.

Ochrona dorosłych została oceniona w nowym Peugeocie na 91%, za ochronę dzieci 208 zdobył 86%, a za ochronę innych użytkowników dróg: 56%. Systemy poprawiające bezpieczeństwo uzyskały w nowym modelu wynik 71%.

„Cztery gwiazdki dla Peugeota 208 to przyzwoita ocena, ale ze względu na słabą ochronę kręgosłupa samochód nie jest dobrym wyborem, jeśli zamierzasz przewozić osoby dorosłe na tylnej kanapie. Ochrona zarówno przednich, jak i tylnych pasażerów jest szczególnie ważna, ponieważ rodziny nadal wybierają coraz mniejsze pojazdy” – powiedział dyrektor ds. badań Euro NCAP, Matthew Avery.

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
2 Wątki komentarzy
4 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
5 Autorzy komentarzy
KoloAlexgoscKoloWiesław Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Wiesław
Gość
Wiesław

Czy pani M. Kozik wie co chce powiedzieć, rzecz w tym, że nowa konstrukcja spełnia wymagania bezpieczeństwa na 4 gwiazdki. Pani Kozik pisze, cyt. : ” Samochód oferował wprawdzie mniej standardowej technologii poprawiającej bezpieczeństwo” . Do dzisiaj p.kozik niczego się nie nauczyła. Konstrukcja i technologia dla tego wodoleja to to samo.

Wiesław
Gość
Wiesław

Nie doczytałem nazwiska, przepraszam . Autor pani Małgorzata Kozikowska.

gosc
Gość
gosc

Widze ze znowu lekarstw nie wzioles KMIOCIE!Czysty Wiesniak.

Kolo
Gość
Kolo

To niestety kiepsko, że nie pięć gwiazdek jak na markę, która chce być premium.

Alex
Gość
Alex

Swego czasu pseudopremium BMW 5 miało chyba 3 gwiazdki. A największa beką był superdrogi X5, który składał się jak Wigry 3 przy spotkaniu z kotem. Xantia miała chyba 2 gwiazdki.
Połowa kasków Shoei ma 2 gwiazdki a ludzi dalej to kupują, bo drogie. To na pewno premium. Litości…

Kolo
Gość
Kolo

No i co z tego? Inni robią badziewie to my też możemy? To już kolejny samochód z PSA, który nie zdobywa 5 gwiazdek. Niech biorą przykład z najlepszych w tej dziedzinie jak chcą być tacy premium. Spójrz na Volvo. Tam nie ma w dziedzinie bezpieczeństwa kompromisu. Spójrz na Renault. Równać trzeba do najlepszych. BMW, Audi, Mercedes są przereklamowane, wiem o tym.