Nowy Peugeot 3008 Hybrid4 – pierwsza jazda hybrydowym SUV-em

23 5 864

Do oferty producenta spod znaku lwa trafił nowy SUV z napędem hybrydowym. Peugeot 3008 Hybrid4, bo o nim mowa przeszedł już pierwsze dziennikarskie testy. Czy spodobał się magazynowi Caradisiac?

Francuski portal Caradisiac testował najmocniejszą, 300-konną wersję Peugeot 3008 Hybrid4 z napędem na wszystkie koła. Samochód został wyposażony w jednostkę 1.6 PureTech, która współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi oraz automatyczną skrzynią biegów EAT8. Napęd znajdziemy również w modelu DS 7 Crossback E-Tense oraz Oplu Grandlandzie X Hybrid4. Citroen C5 Aircross Hybrid jest oferowany na razie w wersji o mocy 225 KM z napędem na przód.

polecamy

naklejki 3D "Francuz płakał jak sprzedawał"

seria limitowana - kto pierwszy ten lepszy. Tylko na Allegro.

Akumulatory litowo-jonowe o pojemności 13,2 kWh zainstalowane pod podłogą pozwalają na pokonanie do 52 km zgodnie ze standardem WLTP. Według tej samej normy mieszane zużycie paliwa wynosi 1,6 l/100 km, a emisja CO2: 33 g/km.

Wykończenie wysokiej jakości

Z zewnątrz model prawie nie różni się od wersji bez wspomagania silnika elektrycznego, z wyjątkiem dodatkowej klapki, która kryje gniazdo ładowania. Wnętrze z szarą tapicerką oraz miękkimi materiałami na desce rozdzielczej zdaniem Caradisiac jest bardzo atrakcyjne. Model nie budzi zastrzeżeń także pod względem jakości wykończenia a wielofunkcyjny ekran bardzo dobrze reaguje na dotyk.

Komfort na pokładzie zapewniają fotele z regulacją długości siedziska, same pochwały zbiera również pozycja za kierownicą. Francuski magazyn narzeka jedynie na lokalizację przycisku zmiany trybu jazdy oraz niektórych elementów sterujących na kierownicy. Obecność akumulatorów nie zmniejsza przestrzeni na tylnej kanapie, ale nie pozwala na uzyskanie płaskiej podłogi bagażnika po złożeniu oparć.

Ile spalił model podczas testu?

Podczas uruchamiania w chłodne dni Peugeot 3008 Hybrid4 domyślnie pracuje w trybie hybrydowym a nie elektrycznym, ale szybko można to zmienić za pomocą przycisku. W mieście jazda jest płynna i prawie bezgłośna. Model służył również do jazdy autostradą i drogami lokalnymi. W trybie elektrycznym udało się pokonać maksymalnie 30 km. Po przejechaniu 65 km, przy ruszaniu z pełnym akumulatorem, zużycie paliwa według komputera pokładowego wyniosło 3 l/100 km. Gdy akumulatory litowo-jonowe nie mają już nic do zaoferowania silnik spalinowy uruchamia się prawie niedostrzegalnie. Gdy wskaźnik autonomii elektrycznej pokazuje zero, średnie zużycie znacznie wzrasta. Po pięćdziesięciu kilometrach bez szukania oszczędności za wszelką cenę wyniosło średnio 6,8 l/100 km.

Model mimo wyższej masy spowodowanej obecnością akumulatorów charakteryzuje się dynamiczną jazdą, precyzyjnym prowadzeniem i nienagannym tłumieniem nierówności. Zaletami pojazdu są: przyjemność z jazdy, dynamika i praktyczność.

Źródło: Caradisiac

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Może ci się spodobać również
avatar
6 Wątki komentarzy
17 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
15 Autorzy komentarzy
South-PLRedGerMarcEdi Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
kurgan
Gość
kurgan

Powiem tylko jedno. Mój Peugeot 508 2,0 HDI 140 KM, spala około 4 l na 100 km, oczywiście przy spokojnej jeździe, tak do 110 km/h. Także żadna Hybryda i tak go pod tym względem nie pokona. Dziękuję za uwagę.

Slawo
Gość
Slawo

Najciekawsze jest to, że przez nowe normy silniki palą… więcej,

ToJa
Gość
ToJa

Hybryda najwięcej zalt ma w mieście i w korkach, gdzie Twojego ociężałego diesela zamiata.

Na autostradzie zaś, jak jedziesz stałą prędkością, jedziesz na benzynie, a elektryk pomaga w szybkich manewrach – zmiana pasa i odlot. Na prawdę ciekawie i przyjemnie się tym jeździ.

Gdyby nie cena.

Slawo
Gość
Slawo

Wersja 225 jest cięższa o 460 kg i droższa o 30000 zł, nie widzę sensu zakupu. Wersja 300 przynajmniej broni się napędem 4×4. Kto tylko do miasta kupuje SUV? Do miasta kupuje się elektryka, a nie plugin.

Ger
Gość
Ger

Gucio prawda. Tyle to on pali rozpedzony podczas jednostajnej jazdy. A jak go odpalisz zimnego to zasmradzasz całą okolice smrodem

Slawo
Gość
Slawo

„WLTP. Według tej samej normy mieszane zużycie paliwa wynosi 1,6 l/100 km”.
„Po przejechaniu 65 km z pełnym akumulatorem wyniosło 3 l/100 km.”
Konkretna rozbieżność, czyli w rzeczywistości spala tyle co diesel, chyba że co chwila będziemy ładować.

South-PL
Gość
South-PL

Hybryda to auto do jazdy po mieście. Założenie jest takie – blisko jedziesz, stoisz w korkach – spalasz mało. Tu piszą o 6,8 przy normalnej jeździe:). Tak ale nie po autostradzie… Zapraszam do testu w Polsce – ustawiamy jako limit 140km/h i jazda. Ale to nie jest test dla hybrydy – takie egzaminy zdają tylko diesle.

Edi
Gość
Edi

Gó..no wiesz o hybrydach. A poza tym niech mi moto mądrale łaskawie odpowiedzą: ile czasu średnio w roku spędza polski kierowca na autostradzie z prędkością min 140km/h? Otóż są to śladowe wartości, większość czasu jeździmy po mieście, drogach lokalnych, krajowych, czasem ekspresówka. Sporadyczna jazda z dużymi prędkościami nie ma praktycznie wpływu na ogólny długodystansowy raport spalania danego auta.

Slawo
Gość
Slawo

Nadal to nic nie zmienia, za 30000 zł dopłaty do hybrydy, wersją benzynową przejedziesz „za darmo” 70000 km. Inwestycja zwróci Ci się po… 300000 km. Plugin to bardzo fajna opcja, ale nie za takie pieniądze.

South-PL
Gość
South-PL

:) Ja nie jestem standardowy :) W ciągu ostatnich 2 miesięcy przejechałem 7800km. W tym po mieście jakieś 150km. Drogi pozamiejskie jakieś 500-600km. Reszta to autostrady. Dla mnie hybryda to zabawka. Dla jasności – nie opuściłem granic Polski. Rav4 hybrydka – daje radę :) z Wrocławia do Warszawy bak jest na styk (przy moim stylu jazdy). Dlatego zostaję przy dieslu. Pseudo ekologia w wykonaniu hybrydy do mnie nie trafia. Nie jestem europarlamentarzystą. A do kręcenia się wokół komina lepszy jest pełny elektryk.

Tomek
Gość
Tomek

Hybrydowy SUV do miasta? Ta cała motoryzacja w jakimś dziwnym kierunku podążyła… Co to ma wspólnego z ekologia to nie wiem, nagonkę na diesle zrobili w imię czego? Ociężałych suvow zużywających więcej zasobów i paliwa niż kompakty?

Kris
Gość
Kris

Szału nie ma.
Honda civic 1.5 turbo sedan cvt spalanie poza miastem od 4,7do 6 l
Moc silnika 220 km(nowa mapa silnika).

Slawo
Gość
Slawo

SUV porównujesz do sedana, na dodatek przy emeryckiej jeździe.

South-PL
Gość
South-PL

Honda też bez szału. Rower – spalanie we wszystkich cyklach 0

Daro
Gość
Daro

Bez sensu… Lepiej kupić RAV4

Renomax
Gość
Renomax

No tak – tylko jak ta nowa Rav4 wygląda przy 4-ro letnim 3008 , odpowiem nijak…

Daro
Gość
Daro

Jednak ma coś w sobie. Sama sprzedaż mówi coś za siebie

Daro
Gość
Daro

Ja kupiłem teraz Tiguana. Świetne auto ale jednak żałuję że nie kupiłem RAV4. 3008 fajne auto ale tylko wizualnie. Pod względem jakości i prowadzenia daleko od konkurencji. No i słabe jednostki benzynowe.

Slawo
Gość
Slawo

Nie masz zielonego pojęcia o prowadzeniu, skoro żałujesz RAV4, nie ma to jak się wypowiedzieć nie jeżdząc danym autem. Jak Tiguan jeździ jak Toyota to „gratuluję” wyboru. Akurat chyba tylko VW nie testowałem przed zakupem, wizyta w salonie trwała 3 minuty, koszmarne wnętrza od razu odstraszają.

Obywatel MK
Gość
Obywatel MK

Obejrzyj sobie test łosia tej RAV-ki to szybko Ci przejdzie.

Slawo
Gość
Slawo

Żeby kolega nie musiał szukać: https://www.youtube.com/watch?v=j3qrCNR4U9A
3008 spokojnie robi test przy 80 km/h.

Marc
Gość
Marc

Rozumiem że chodzi o słabą jakość i prowadzenie w Rav4… plastiki i materiały użyte w Toyocie pamiętają lata 90te a systemy multimedialne zeszłą dekadę. Jeżeli chodzi o prowadzenie to proszę o wyjaśnienie w jakich aspektach Rav miałby być lepszy od VW i Peugeota, zakładam że jeździłeś po torze, w terenie i wykonałeś test łosia ,polecam ten test Ravką zrobić , skok adrenaliny gwarantowany! A już wisienką na torcie jest poziom hałasu przy prędkościach autostradowych ,szczególnie w deszczu…niezapomniane wrażenia. Dochodzę do wniosku że chyba nie miałeś nieprzyjemności podróżowania Toyotą i opierasz się na bełkocie marketingowym speców z TMPL , tutaj szacunek… Czytaj więcej »

Red
Gość
Red

Nie to, że marudzę, ale brakuje informacji o osiągach tego cacka. 3008 Hybrid4 do setki rozpędza się w 5,9 sekundy! To ma 300KM i napęd 4×4. To są parametry Cupry Ateci, która jest w tej samej cenie, ale ma napęd benzynowy i w mieście pali 12-15l/100km. Wg mnie, ten samochód, przy odpowiednio poprowadzonym marketingu, ma poważne zadatki, by stać się po prostu bestsellerem, absolutnym numerem 1 na rynku. Konkurencja, zwłaszcza niemiecka, wciąż klekocze swoimi dieslami, do tego, zwłoka na reakcję na gaz przy połączeniu DSG+TDI jest dramatyczna – taki fanaberii zespołu napędowego hybryda po prostu nie posiada. Te marudzenia, że… Czytaj więcej »