Wiemy już jak wygląda nowe Renault Austral, ale jesteśmy ciekawi, jaki będzie kolejny ruch konkurencyjnej marki z Francji przy projektowaniu III generacji Peugeot 3008. Portal motoryzacyjny Auto Moto zaprezentował wizualizację SUV-a spod znaku lwa i porównał do następcy Kadjara. Zapowiada się ciekawa rywalizacja.
Design nowego Renault Austral jest dosyć zaskakujący. Projektanci zdecydowali się na zachowawczy wygląd, bez kopiowania kodów Megane E-Tech Electric, ale z wykorzystaniem charakterystycznych dla marki reflektorów w kształcie litery C. Austral nie ma też zbyt wiele wspólnego z Kadjarem, którego zastępuje. Nowa nazwa, nowy język stylistyczny i odmieniona kabina świadczą o tym, że marka nie zamierza oglądać się za siebie.
Czy Austral zdoła stawić czoła rodzimemu rywalowi Peugeot 3008? Na pewno ma duże szanse, ale portal Auto Moto wybiega jeszcze dalej w przyszłość i proponuje nietypowe porównanie: samochodu, który dopiero pojawi się na rynku z modelem, który na razie istnieje jedynie w planach Peugeota na nadchodzące lata.
Zobacz także: Nowy Peugeot 3008 już za rok! Premiery lwa na lata 2023-2027, pojawi się 408!
Nowy Peugeot 3008: atletyczny i sportowy
Po odejściu Gillesa Vidala do Renault, stanowisko szefa designu Peugeota objął Matthias Hossann, który jest odpowiedzialny za koncepcyjny model e-Legend z 2018 roku. Przyszły styl marki, w tym także III generacji 3008 leży właśnie w rękach Hossanna. Portal Auto Moto spodziewa się, że SUV otrzyma bardziej atletyczną sylwetkę, większe wloty powietrza i kanciastą kratkę grilla z nowym logo lwa.
Obie marki na swój sposób będą próbowały przekonać klientów komfortem oraz bogactwem wyposażenia. Renault Astral otrzymał dwa ekrany o przekątnej 12 i 12,3 cala ułożone w kształcie odwróconej litery L. Marka zmieniła układ konsoli centralnej i zagospodarowała dodatkową przestrzeń na półeczki i schowki. SUV ma również nowy system multimedialny i nagłośnienie Harman Kardon.
Zobacz także: Nowe Renault Austral 2022: następca Kadjara jest dobrze przemyślanym projektem. Opinia
Peugeot mógłby z kolei wykorzystać kilka elementy z modelu 308 jak dodatkowy panel dotykowy ze skrótami najbardziej przydatnych funkcji, zegary 3D, czy dodatkowe systemy wspomagania prowadzenia. Koncepcja i-Cockpitu będzie z pewnością przez markę rozwijana.
Co ma pod maską?
Renault Austral napędza trzycylindrowy silnik 1.2 TCe o mocy 130 KM, który pracuje w układzie mikrohybrydy z instalacją 48V. Do wyboru będzie też wersja hybrydowa E-Tech o mocy 160 lub 200 KM i czterocylindrowy silnik 1,3 TCe o mocy 140 lub 160 KM. Renault nie wyposażyło Australa ani w diesla, ani w układ typu plug-in.
Kolejne wcielenie Peugeot 3008 powstanie na nowej platformie, która umożliwi zastosowanie zarówno silników spalinowych, mikrohybryd, jak i układów ładowalnych. W planach jest nowa 8-biegowa przekładnia oraz wersja elektryczna o zasięgu do 700 km.
Źródło: Auto-moto.com
Najnowsze komentarze