Trzecia generacja Peugeot 3008, do której marka wprowadziła kosmiczny kokpit z 21-calowym ekranem dotykowym oraz nowe napędy elektryczne i hybrydowe najwyraźniej spodobała się klientom. Od momentu rozpoczęcia dostaw w połowie 2024 roku zarejestrowano już 100.000 egzemplarzy kompaktowego SUV-a.
Nowy Peugeot 3008 to połączenie oryginalnego stylu, atrakcyjnie wykończonego wnętrza i komfortu. III wcielenie SUV-a spod znaku lwa powstało na nowej platformie STLA Medium, która umożliwiła wprowadzenie elektrycznych układów napędowych, ale w ofercie nie brakuje również bardziej przystępnych hybryd.
3008-kę zamówimy z układem 1.2 Hybrid 136, który rozpoczyna cennik modelu lub 195-konną hybrydą plug-in. Wersje elektryczne dostępne na polskim rynku napędzają silniki o mocy 210 i 230 KM oferowane odpowiednio z akumulatorem o pojemności 73 kWh i 97 kWh. Większa bateria pozwala na pokonanie do 701 km na jednym ładowaniu według cyklu WLTP. W 2025 roku gama układów napędowych zostanie rozszerzona o wersję z dwoma silnikami i napędem na wszystkie koła, która będzie dysponowała mocą 320 KM.
Nowy Peugeot 408 tańszy w 2025 roku. Cennik, silniki, wyposażenie
Peugeot 3008 w wersji elektrycznej to 22% sprzedaży
Peugeot 3008 potwierdził swój sukces komercyjny, francuska marka jest szczególnie zadowolona z zainteresowania wersją elektryczną, która stanowi 22% sprzedaży. Wynik jest wyższy niż średnia w segmencie. Na poszczególny rynkach udział wersji elektrycznej wynosi: 37% w Holandii, 34% w Belgii i 31% w Wielkiej Brytanii.
Rezultat 100 tys. sprzedanych 3008-ek osiągnięto po zaledwie 6 miesiącach od uruchomienia pierwszych dostaw modelu w Europie. Rynki, które do tej pory zarejestrowały najwięcej zamówień na 3008-kę to Francja (łącznie 35.000 zamówień łącznie), Wielka Brytania (25.000 sztuk) i Niemcy (9000 sztuk). Klientów przyciąga sylwetka SUV-a, Panoramic i-Cockpit z 21-calowym wyświetlaczem oraz szeroki wybór napędów.
Innym istotnym aspektem pierwszych miesięcy sprzedaży Peugeot 3008 jest duże zainteresowanie najwyższą wersją wyposażenia GT, która stanowi średnio 60% zamówień (a nawet 85% w Wielkiej Brytanii), potwierdzając wzrostowy trend francuskiej marki.
Produkcją Peugeot 3008 zajmuje się zakład Stellantis w Sochaux we Francji.
Nowy Peugeot e-3008. Ile kosztuje elektryczny SUV? Cena, wyposażenie
Najnowsze komentarze