Dwa francuskie SUV-y, ten sam silnik i różnica w cenie, która może zaskakiwać. Nowy Peugeot 3008 w podstawowej wersji jest o 20 tys. zł tańszy niż Citroën C5 Aircross w analogicznym poziomie wyposażenia.
Zgodnie pozycjonowaniem portfolio Stellantis Peugeot aspiruje do segmentu premium i tym samym powinien znajdować się powyżej Citroëna, który ma przekonywać komfortem i przystępną ceną. Ostatni aspekt niekoniecznie ma odzwierciedlenie w ofercie kompaktowych SUV-ów. W podstawie, Peugeot 3008 wypada znacznie korzystniej niż C5 Aircross.
Aby wyjechać z salonu modelem spod znaku lwa w wersji Allure musimy dysponować kwotą przynajmniej 149.900 zł (link do cennika). Zakup najtańszego C5 Aircrossa – modelu, który niedługo ustąpi miejsca drugiej generacji wiąże się z wydatkiem 170.450 zł (link do cennika). W cenniku widnieje wprawdzie kwota 173.850 zł, ale podczas konfiguracji musimy dodać obowiązkową opcję z 6 głośnikami, radiem DAB i systemem Mirror Screen, która uwaga – zmniejsza nam cenę o 3400 zł.
Test: Nowy Peugeot 3008 1.2 136 KM eDCS 6. Zalety i wady SUV-a z lwem
Peugeot 3008 i Citroën C5 Aircross – silniki i wyposażenie:
Różnicy w cenie pomiędzy SUV-ami nie tłumaczy ani silnik, ani wyposażenie. Pojazdy, które rozpoczynają ofertę napędza ten sam układ 1.2 mild hybrid o łącznej mocy 145 KM powiązany z dwusprzęgłową przekładnią ze zintegrowaną jednostką elektryczną. Nowego Peugeot 3008 możemy skonfigurować także ze 195-konnym napędem hybrydowym typu plug-in lub silnikami elektrycznymi o mocy 210 lub 230 KM. Elektryczny motor dołączy do oferty C5 Aircrossa wraz z nadejściem nowej generacji.
Model Citroëna oprócz napędu 1.2 MHEV może mieć pod maską układ plug-in hybid o mocy 225 KM lub silnik, którego w trzecim wcieleniu 3008 zabrakło – 1.5 BlueHDi o mocy 130 KM. Diesla zamówimy wyłącznie w wersji Max w cenie katalogowej 183.000 zł.
Wyposażenie francuskich SUV-ów obejmuje dwustrefową klimatyzację, cyfrowe zegary oraz ekran dotykowy na desce rozdzielczej a także możliwość sparowania naszego smartfona. Podstawowy Peugeot 3008 jeździ na 19-calowych kołach a Citroën oferuje 18-tki ze stopów lekkich. Przewagą C5 Aircrossa jest podparcie odcinka lędźwiowego w fotelu kierowcy oraz czujniki parkowania z przodu, które u Peugeota znajdują się w wyższym poziomie wyposażenia GT.
Citroën C5 Aircross i Peugeot 3008 – wyposażenie:
Citroën C5 Aircross Plus | Peugeot 3008 Allure | |
Felgi | Koła ze stopów lekkich 18 SWIRL błyszczące szare | Felgi aluminiowe 19 |
Bezpieczeństwo | Pakiet bezpieczeństwa Safety PACK (dla wersji MHEV):
-Video Active Safety Brake z funkcją rozpoznawania pieszego/rowerzysty (DD424) – Tempomat z ogranicznikiem prędkości (DRG03) -Rozszerzone rozpoznawanie znaków drogowych (DE704) – Asystent utrzymania pasa ruchu (DLI04) – Przypomnienie o przerwie na kawę (DE801) |
– Zaawansowany system hamowania awaryjnego z kamerą wideo i radarem (AEBS3)
-Ostrzeżenie o niezamierzonym zjeździe z pasa ruchu i automatyczna korekta toru jazdy -Tempomat / Ogranicznik prędkości -Rozszerzone rozpoznawanie znaków drogowych z rekomendacją prędkości • |
Alarm uwagi kierowcy | Kontrola uwagi kierowcy | |
Automatyczne włączanie reflektorów (czujnik zmierzchowy) | – | |
Parkowanie | Pakiet Visio Park : Czujniki parkowania z przodu, z tyłu + kamera cofania | Kamera cofania HD i czujniki parkowania z tyłu |
Gniazda | Gniazda 12V: jedno w 1 rzędzie siedzeń | 3 gniazda 12 V (konsola środkowa, z tyłu konsoli środkowej, w bagażniku) |
3 porty USB (2 z przodu typu A i 1 USB typu A z tyłu) | Gniazdo USB-C (dane i ładowanie) | |
Citroën Connect Box BTA4S e-call & SOS | Peugeot Connect SOS & Assistance | |
Multimedia | 8-calowy ekran dotykowy | Wyświetlacz panoramiczny z dwoma zintegrowanymi ekranami o przekątnej 10„ każdy, prawy ekran dotykowy |
12-calowy, konfigurowalny cyfrowy wyświetlacz kierowcy | ||
MY CITROËN PLAY (-3400 zł): 6-głośników) + Mirror Screen + DAB Radio (środkowe wloty nawiewów po bokach ekranu dotykowego
* opcja ze względu na obowiązujące w Polsce przepisy dotyczące DAB+ jest obowiązkowa |
Radio DAB, Bluetooth® (połączenie dla 2 smartfonów), bezprzewodowy
Mirror Screen (Apple CarPlay / Android Auto ) 2 głośniki wysokotonowe i 2 głośniki niskotonowe z przodu, 2 głośniki średniotonowe z tyłu |
|
Fotele | Fotel kierowcy regulowany ręcznie: Oparcie / Długość / Wysokość, z ręczną regulacją odcinka lędźwiowego
Podgrzewane fotele kierowcy i pa z przodu |
Fotel kierowcy i pasażera z ręczną regulacją wysokości, podgrzewane |
Bez kluczykowy dostęp i uruchamianie | Bezkluczykowy dostęp i uruchamianie | |
Klimatyzacja | Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa | Klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa |
System jakości powietrza: filtr przeciwpyłowy + filtr z węglem aktywnym | – | |
Elektrycznie regulowane, podgrzewane i składane lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia ze zintegrowanym kierunkowskazem LED | Lusterka zewnętrzne podgrzewane, elektrycznie sterowane i składane z oświetleniem powitalnym | |
Światła | Światła do jazdy dziennej LED Vision + z kierunkowskazami LED | Reflektory w technologii PEUGEOT Eco LED ze światłami do jazdy dziennej LED w kształcie trzech pazurów
Tylne światła LED w kształcie trzech pazurów |
– | Podłoga bagażnika z możliwością ustawienia na dwóch poziomach | |
Tapicerka | Tapicerka materiałowa: Metropolitan Black | Tapicerka z tkaniny tłoczonej Uziris |
Najnowsze komentarze