Cena nowego Peugeot 3008 poszła w górę a podwyżki nikomu się nie podobają, jednak marka postawiła sobie za cel oferowanie droższych i jednocześnie przynoszących większy zysk samochodów. Doskonale odzwierciedla to konfigurator odświeżonego SUV-a. W momencie debiutu rynkowego w 2016 roku samochód można było kupić za 89.900 zł, teraz musimy wydać na ładniejszego, ale i nieco lepiej wyposażonego SUV-a przynajmniej 114.300 zł co daje nam podwyżkę o ponad 24 tys. zł w ciągu czterech lat.
Peugeot wyszedł z założenia, podpartego zapewne wynikami sprzedaży, że klienci i tak nie wybierają najtańszych wersji dlatego nie zamierza oferować pojazdu, który nie cieszy się zainteresowaniem. Czy to w sferze komfortu, czy bezpieczeństwa, w podstawie zawsze czegoś nam zabraknie. Producent zrezygnował z „wabika cenowego” na rzecz, jak przekonuje lepszego wyposażenia, ale czy w wersja Active będzie w stanie zadowolić klienta?
Podstawowy pojazd zamówimy z 3-cylindrową jednostką benzynową 1.2 PureTech o mocy 130 KM oraz manualną 6-biegową przekładnią. Nowa wersja kolorystyczna Niebieski Celebes jest oferowana w standardzie, ale za drugi nowy odcień Niebieski Vertigo, który jest znany z 2008 dopłacimy 3500 zł. Peugeot 3008 Active posiada 17-calowe felgi aluminiowe o wzorze Chicago oraz LED-owe reflektory do jazdy dziennej i światła tylne, Full LED-y otrzymamy dopiero od poziomu GT.
Peugeotowi trzeba przyznać duży plus za styl i nowoczesny charakter wnętrza. Niewiele się tu zmieniło po face liftingu, ale w tak udanej kabinie nie potrzeba było zmian. O takim wnętrzu Skoda z konkurencyjnym modelem Karoq może tylko pomarzyć.
Na początku konfiguracji Peugeot 3008 otrzymamy skromny zestaw wspomagaczy prowadzenia składający się z czujników parkowania z tyłu, systemu monitorowania pasa ruchu i rozpoznawania ograniczeń prędkości. Cieszy obecność klimatyzacji dwustrefowej, która jest obowiązkowym wyposażeniem, gdy podróżujemy z osobą, preferującą przeciwny biegun temperaturowy.
Francuski producent dodaje 8-calowy ekran dotykowy z przyciskami Toggle Switch, ale by skorzystać z systemu Apple Car Play i Android Auto musimy wybrać wyższy poziom wyposażenia Active Pack i tym samym dopłacić 3400 zł. Wraz z Mirror Screen drugi poziom wykończenia nowego Peugeot 3008 oferuje czujniki parkowania z przodu, system Visiopark 1 i elektrycznie składane lusterka z oświetleniem powitalnym.
Nowy Peugeot 3008 (2021) Active – wyposażenie standardowe:
BEZPIECZEŃSTWO
- ABS + EBFD + EBA + ESP + ASR
- Elektryczny hamulec postojowy z funkcją Hill Assist
- Czujniki ciśnienia w oponach
- Reflektory przednie EcoLED Technology:
- Przednie i tylne zagłówki z możliwością regulacji
- Pasy bezpieczeństwa trzypunktowe, z napinaczami i ogranicznikami napięcia na bocznych tylnych siedzeniach
- Wskaźnik zmiany biegów
- 3 mocowania ISOFIX na fotelu pasażera i bocznych fotelach w drugim rzędzie
- Automatyczne ryglowanie drzwi przy ruszaniu
- Zestaw naprawczy koła
- 6x poduszki powietrzne
- Pasy bezpieczeństwa trzypunktowe, z regulacją wysokości, napinaczami i ogranicznikami siły napięcia
KOMFORT
- Pakiet Widoczność
- Podświetlenie w podsufitce z lampkami do czytania z przodu (x2) oraz z tyłu (x2)
- Automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja z nawiewami na tylny rząd siedzeń
- Dwupoziomowa podłoga bagażnika
- Wycieraczka tylna uruchamiana automatycznie podczas cofania
- Wycieraczki przedniej szyby z systemem „Magic Wash”
- Szyby przednie i tylne sterowane elektrycznie
- Elektryczne wspomaganie kierownicy. Kolumna kierownicy regulowana w pionie i poziomie
- Podgrzewana tylna szyba z wbudowaną anteną radiową
- Peugeot i-Cockpit®
- Centralny podłokietnik z podświetlanym i chłodzonym schowkiem
- Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne
- System bezkluczykowego uruchamiania auta
SYSTEMY WSPOMAGANIA PROWADZENIA
- System monitorowania pasa ruchu (LDW)
- Safety Pack
- System rozpoznawania znaków drogowych
- Tempomat i ogranicznik prędkości
SYSTEMY WSPOMAGANIA PARKOWANIA
- Tylne czujniki cofania
STYL ZEWNĘTRZNY
- Chromowane wstawki na przednim zderzaku
- Wykończenie ze stali nierdzewnej wzdłuż linii dachu
- Czarne nadkola
- Lusterka w kolorze nadwozia
- Osłona chłodnicy z chromowanym wzorem szachownicy
KOŁA
- Felgi aluminiowe 17″ Chicago
STYL WEWNĘTRZNY
- Skórzana kierownica
- Wykończenie elementów wnętrza chromem
- Chromowane przełączniki typu 'Toggle Switch’ do obsługi podstawowych funkcji ekranu dotykowego
- Deska rozdzielcza i panele drzwiowe wykończone w stylu Carbon
SYSTEMY AUDIO I KOMUNIKACJI
- Gniazda 12V (przednia część kabiny, tylna część konsoli centralnej i bagażnik)
- Radio DAB (Digital Audio Broadcasting) z MP3, 6 głośników, Bluetooth (streaming audio, zestaw głośnomówiący), z przyciskami na kierownicy, 8″ ekran dotykowy
- Gniazdo USB z na konsoli centralnej
Dostępny jest już także cennik nowego Peugeot 5008
Najnowsze komentarze