Najlepiej sprzedający się kompaktowy SUV we Francji doczekał się w tym roku face liftingu, ale francuska marka ma więcej pomysłów, by ugryźć jeszcze większy kawałek motoryzacyjnego tortu. W planach jest Peugeot 3008 w wersji elektrycznej, coupe oraz sport.
Przyszłość Peugeot 3008 zapowiada się bardzo obiecująco. Nie to żebyśmy narzekali na odświeżoną wersję II generacji, wręcz przeciwnie. Metamorfoza poszła w dobrą stronę a pojazd wygląda znakomicie, ale francuska marka zaplanowała już jak dotrzeć do szerszego grona klientów.
Nowy wariant nadwozia – coupe
Jedną z możliwości wzbogacenia oferty Peugeot 3008 jest dodanie nowego wariantu nadwozia łączącego SUV-a i coupe, którą francuski L’automobile Magazine przybliżył nam na wizualizacji. Rozwiązanie, które upodobali sobie producenci premium coraz częściej jest wykorzystywane przez marki popularne. Przykładem może być Renault, które w przyszłym roku wprowadzi do oferty model Arkana. Peugeot musi pomyśleć nad konkurencją, dlatego zielone światło dla 3008 Coupe wydaje się całkiem prawdopodobne. Nowego modelu spod znaku lwa nie zobaczymy jednak zbyt szybko. Peugeot 3008 Coupe zadebiutuje najwcześniej w 2023 roku.
Peugeot 3008 Sport Engineered
Za pomocą 508 Sport Engineered, Peugeot pokazał, że jest wstanie wyprodukować samochód o wysokich osiągach. W dobie restrykcyjnych norm emisji spalin, najlepszą drogą do osiągnięcia tego celu był napęd hybrydowy. Dzięki mocy 360 KM i napędowi na wszystkie koła pojazd potrafi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie 5,2 sekundy, ale 508 nie będzie jedynym modelem ze znakiem PSE (Peugeot Sport Engineered). W planach jest elektryczny 208 PSE i model, do którego tu zmierzamy, czyli 3008 PSE. Według L’automobile Magazine sportowy SUV będzie dysponował mocą 350-360 KM. Pierwsza setka pojawi się na liczniku po upływie 6 sekund a przyspieszenie od 80 do 120 km/h potrwa 3,8 sekundy.
Elektryczny SUV
Peugeot oferuje model 3008 w z napędem hybrydowym o mocy 225 oraz 300 KM i dopóki powstaje na platformie EMP2 elektrycznej wersji nie otrzyma. Klienci muszą poczekać z zamówieniami przynajmniej do roku 2023, czyli do pojawienia się III generacji. Peugeot 3008 z numerem 3 powstanie na nowej platformie EMP2-V4, która została dostosowana do instalacji większego pakietu akumulatorów.
Źródło: L’automobile Magazine
Najnowsze komentarze