Dynamiczny, komfortowy, bardzo oszczędny, o przestronnym wnętrzu. Taki jest nowy Peugeot 308 z silnikiem diesla o mocy 130 KM i automatyczną skrzynią biegów. W takiej wersji testowali go hiszpańscy dziennikarze i chociaż nie wszystko im się spodobało, to jednak całościowa ocena jest bardzo pozytywna. Oto wybrane fragmenty testu Auto Facil.
„W porównaniu z poprzednikiem 308 zyskał na pewności siebie, naszym zdaniem jest bardziej komfortowy podczas długich podróży drogowych. Dzieje się tak przede wszystkim dzięki zawieszeniu, które dobrze filtruje nierówności a przy tym zapewnia odpowiedni poziom sztywności. Gdybyśmy mieli oceniać ten samochód, dostałaby osiem na dziesięć punktów. Nowy Peugeot 308 wyróżnia się na tle swoich rywali zwinnością na krętych drogach. Układ kierowniczy jest nadal tak samo precyzyjny i ma podobną czułość, ale reakcje przedniej osi są nieco łagodniejsze niż w poprzedniku. W przypadku tylnej osi zysk jest jeszcze większy, dzięki czemu 308 zachowuje się bardziej przewidywalnie i szlachetnie, co daje kierowcy większe poczucie kontroli i bezpieczeństwa […]
Silnik bardzo dobrze reaguje przy niskich i średnich obrotach i zawsze dysponuje dużą mocą, niezależnie od wybranego trybu jazdy. Działanie skrzyni biegów jest w każdym przypadku wzorowe! Jest płynna, szybko zmienia biegi, jest bardzo posłuszna w trybie ręcznym, a w trybie automatycznym bardzo dobrze radzi sobie z wyborem biegu, który należy włączyć. Jest to prawdopodobnie najlepsza automatyczna skrzynia biegów w tym segmencie. Jak w przypadku wszystkich silników diesla, zalecamy jego wybór tylko w przypadku, gdy kierowca będzie pokonywał rocznie ponad 15 000 km, głównie na dłuższych trasach. Jeśli zamierzasz używać samochodu codziennie do krótkich, miejskich podróży, wybierz jedną z wersji benzynowych lub hybrydowych typu plug-in”
W teście są jednak tylko plusy. Autorzy krytykują jednak ekran dotykowy nowego Peugeot 308. Nie podoba im się też koncepcja i-cockpitu. Narzekają na zbyt wiele funkcji dotykowych, za mało obecności przycisków fizycznych. Cóż, niektórzy są bardziej klasyczni, inni mniej.
„Poza ekranami, Peugeot 308 sprawia wrażenie dobrze wykonanego, z przyjemnymi materiałami, a także dobrymi elementami wyposażenia i wykończenia. Jeśli chodzi o przestrzeń, tylne siedzenia są wyjątkowo szerokie, a ilość miejsca na głowę i nogi jest na średnim poziomie dla kasy. Bagażnik o pojemności 412 litrów jest bardzo pojemny, chociaż w zestawie zamiast koła zapasowego znajduje się zestaw do naprawy przebitej opony”.
A jak Hiszpanie podsumowali auto?
„Peugeot 308 pozostaje rozsądnie zaprojektowanym kompaktem, który powinien osiągnąć wysoką sprzedaż dzięki swoim zaletom. Należy jednak ponownie przemyśleć rozwiązania we wnętrzu, zwłaszcza ekrany dotykowe i elementy sterujące. Z punktu widzenia prowadzenia i dynamiki nowy Peugeot 308 przekonał nas do siebie w pełni.”
źródło: Auto Facil
Najnowsze komentarze