Peugeot udostępnił nowy model 308 pierwszym dziennikarzom. Byliśmy ciekawi, jakie wrażenie kompakt wywarł na żywo, bo na zdjęciach wygląda rewelacyjnie. Czy w kabinie jest dużo miejsca? Jak działają multimedia i czy samochód ma szansę z konkurentami w segmencie? Co ciekawe, wśród rywali wymienia się już nie tylko Volkswagena Golfa i Forda Focusa, ale coraz częściej także modele marek premium: Mercedesa Klasy A i Audi A3.
Nowy Peugeot 308 mierzy 4,36 m długości (+11 cm) i ma większy o 55 mm rozstaw osi wynoszący 2675 mm. Francuska marka poprawiła przestrzeń na pokładzie i zupełnie odmieniła charakter wnętrza za pomocą najnowszej generacji i-Cockpitu. Wirtualne zegary, które zadebiutowały już w poprzedniku, teraz są dostępne w wersji 3D, na wzór modelu 208 i 2008. Na desce rozdzielczej znalazł się nowy, 10-calowy ekran dotykowy obsługiwany dwoma rodzajami poleceń: cyfrowym (ze skrótami do ulubionej stacji radiowej, temperatury i kontaktów telefonicznych) oraz bardziej klasycznym z wykorzystaniem klawiszy. 308 otrzymał również nowy system multimedialny, który znajdziemy także w DS 4.
308 z nowym systemem multimedialnym
Magazyn Caradisiac chwali multimedia samochodu. „Bardzo płynna obsługa porównywalna do tabletu, szybkość i nowoczesna prezentacja panelu dotykowego, który można skonfigurować, pozwalają Peugeotowi nadrobić zaległości w tym obszarze. Konsola została przekształcona, zarówno pod względem designu, jak i funkcjonalności, z dużą ilością miejsc do przechowywania” – przekonuje francuski portal.
Pozytywne zdanie o technologii zastosowanej w Peugeot 308 ma też Blog Moteur: „przestarzały system multimedialny poprzednika został kompletnie odmieniony: zupełnie nowy, bardzo czuły ekran o doskonałej rozdzielczości, bezprzewodowa integracja Apple CarPlay, pełna łączność i inteligentne sterowanie głosowe… Peugeot dołożył wszelkich starań, aby 308 był wyposażony w najnowszą technologię a rezultat szczerze przekonuje”.
Zobacz także: Test Renault Megane R.S. IV zimą. Niesamowity hot-hatch o mocy 300 KM
Francuska marka wyposażyła 308-kę w system ostrzegający o niebezpieczeństwie podczas cofania, nową kamerę cofania ze zintegrowaną dyszą czyszczącą i asystenta parkowania z czterema kamerami i widokiem 360°. Nie zabrakło ładowarki indukcyjnej oraz podgrzewanej kierownicy. W 2022 roku w ofercie pojawi się półautomatyczny system wyprzedzania.
Przestrzeń w kabinie
Zdaniem magazynu Auto Motor und Sport „kierowca i pasażer z przodu mają dużo miejsca we wszystkich kierunkach, ale samochód budzi mieszane uczucia. 308 nie jest ciasny, ale w segmencie kompaktów jest kilku znacznie bardziej przestronnych konkurentów”.
„Nowa generacja jest o 2 cm niższa od obecnej, co biorąc pod uwagę logikę wymagałoby większego pochylenia pleców przy wsiadaniu na tylną kanapę, ale po zajęciu miejsca z tyłu skorzystamy z 5 cm więcej nad głową” – dostrzega portal L’argus. „Ten cud jest możliwy dzięki obniżeniu pozycji siedzeń. Zyskujemy również 3 cm więcej przestrzeni na wysokości kolan, co jest rezultatem powiększenia rozstawu osi. Dwie dorosłe osoby o wzroście 1,80 m będą podróżowały nowym Peugeot 308 w komforcie” – czytamy na łamach L’argus.
„Z praktycznego punktu widzenia, schowków jest znacznie więcej, przestrzeń w kabinie doskonała, a pojemność bagażnika wzrosła do 412 litrów (361 litrów w wersji hybrydowej). Peugeot 308 to wciąż jeden z najprzyjemniejszych modeli w segmencie” – podsumowuje Blog Moteur.
https://www.youtube.com/watch?v=4f8GpHIbrcg
Najnowsze komentarze