Nowy Peugeot 308 jest już dostępny na zamówienie we Francji. Cena modelu startuje z poziomu 24.800 euro (ok. 112 tys. zł). Pierwsze dostawy rozpoczną się we wrześniu.
Gama nowego Peugeot 308 składa się z pięciu poziomów wyposażenia: Active Pack, Allure, Allure Pack, GT i GT Pack. Samochód startuje z wyższego poziomu niż poprzednik. Z oferty zniknęła wersja Active. Podstawowa cena wynosi 24.800 euro (ok. 112 tys. zł). Kompakt spod znaku lwa jest więc o 4400 euro tańszy od modelu DS 4, który powstał na tej samej płycie podłogowej EMP2.
W katalogu znajdziemy dwa silniki benzynowe o mocy 110 i 130 KM, 130-konnego diesla oraz dwie ładowalne hybrydy w wersjach o mocy 180 oraz 225 KM. Najwyższy poziom wyposażenia GT Pack to wydatek przynajmniej 37.100 euro. Cennik kończy się na 44.900 euro (ok. 202 tys. zł), które wydamy na najmocniejszą hybrydę w topowym wariancie wyposażenia.
Nowy Peugeot 308 – wersje i wyposażenie:
Peugeot 308 w najtańszym wariancie Active Pack otrzymał sporo systemów wspomagających jazdę jak: automatyczne hamowanie awaryjne, aktywne ostrzeżenie o niezamierzonym zjeździe z pasa ruchu, alarm uwagi kierowcy, rozpoznawanie znaków drogowych i wspomaganie parkowania tyłem. W podstawie nie powinno nam zbyt wiele brakować w kwestii komfortu i multimediów. 308-ka posiada dwustrefową automatyczną klimatyzację, 10-calowe cyfrowe wskaźniki, 10-calowy ekran dotykowy kompatybilny z systemami Apple Car Play i Android Auto. Do tego dochodzi automatyczne włączanie reflektorów, czujnik deszczu, cztery elektryczne szyby, elektrycznie składane i podgrzewane lusterka, tempomat, reflektory LED i 16-calowe stalówki. Aluminiowe felgi 17-tki są dostępne dla wersji hybrydowej.
308 Allure zamówimy za 28.200 euro. Peugeot dodaje do podstawy automatyczne światła drogowe, wspomaganie parkowania przodem, kamerę cofania, 17-calowe felgi, hamowanie awaryjne z kamerą (z funkcją jazdy w nocy i rozpoznawaniem pieszych), nastrojowe oświetlenie, nawigację, wirtualne przełączniki i-Toggle oraz lusterka zewnętrzne z oświetleniem otoczenia.
Wersja Allure Pack, za którą trzeba zapłacić przynajmniej 29.000 euro została wzbogacona o adaptacyjny tempomat z funkcją Stop & Go (dla skrzyni EAT8), monitorowanie martwego pola o dalekim zasięgu, ostrzeżenie o ruchu z tyłu, dostęp / uruchamianie bez użycia rąk oraz indukcyjne ładowanie telefonu.
Peugeot 308 w wariancie GT kosztuje 33.000 euro. Auto posiada reflektory Matrix LED, 18-calowe felgi, emblematy Peugeot na błotnikach, cyfrowe zegary 3D, laminowane szyby przednie, podgrzewaną skórzan kierownicę, aluminiowe pedały i czarną podsufitkę.
Standardową jazdą półautonomiczną będziemy cieszyć się dopiero w wariancie GT Pack. Peugeot dodał do wyposażenia także kamerę 360°, system Hi-Fi Focal z 10 głośnikami oraz elektryczne przednie fotele, z podgrzewaniem i masażem. Cena Peugeot 308 w wersji GT wynosi 34.600 euro.
Najnowsze komentarze