Przeglad Prasy

Stronniczy przegląd Internetu: Citroën C5? Interia nie do końca wie, co testowała

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-19
Wiadomości

Gdzie produkowane są elektryczne samochody Renault i Stellantis?

autor Tomasz Nowicki
2023-09-23
Wiadomości

Stellantis wyśle na przymusowy urlop 2400 pracowników we Włoszech. Cięcia kosztów trwają

autor Tomasz Nowicki
2023-09-23
Wiadomości

Luksusowy DS 7 E-Tense dla selekcjonera polskiej kadry

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-25
Wiadomości

Dacia zaprezentuje gamę Extreme na targach motoryzacyjnych w Lyonie. LPG, hybryda, diesel i benzyna – pełna gama marki

autor Tomasz Nowicki
2023-09-19
Wiadomości

Marka Jeep na wyjątkowym American Picnic 2023 pod Warszawą. Już w ten weekend!

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-21
Wiadomości

BWT Alpine F1 Team zapowiada Grand Prix Japonii 2023

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-21

Najnowsze komentarze

  • Inny Anonimowy - Renault Megane E-Tech Electric kontra rywale. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 39/2023
  • Roman - Luksusowy DS 7 E-Tense dla selekcjonera polskiej kadry
  • Arek - Stellantis zadowolony ze swoich wyników po 8 miesiącach 2023 r.
  • Arek - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Arek - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Bodzio - Luksusowy DS 7 E-Tense dla selekcjonera polskiej kadry
  • Wujek - Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości DS

Nowy Peugeot 308, DS 4 i Opel Astra. Podobieństwa i różnice

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-07-20
w DS, Opel, Peugeot, Wiadomości
Czas czytania 6 minut
979 30
A A
15
Peugeot 308, DS 4 i Opel Astra. Trzy kompakty i jedna technologia

Rok 2021 przyniósł trzy ważne premiery Stellantis w segmencie C: Peugeot 308, DS 4 oraz Opla Astrę. Wszystkie pojazdy łączy ta sama technologia, podobna gama napędów, ale każdy z producentów tchnął do kompaktu własną tożsamość, aby dopasować ofertę do linii modelowej oraz oczekiwań klientów.

Koncern Stellantis dał pierwszeństwo modelowi premium. DS 4 zadebiutował na początku roku 2021 a następnie pojawili się kuzyni. W marcu zaprezentowano kompakt spod znaku lwa a w lipcu dołączył nowy Opel Astra. Na pierwszy rzut oka trio nie ma ze sobą zbyt wiele wspólnego, ale jest to zasługa wyobraźni projektantów. Każdy z modeli ma własny charakter, dzięki któremu nie pomylimy samochodu z propozycją innej marki.

Awangarda, sport i klasyka

Styliści DS Automobiles zaprojektowali sylwetkę zbliżoną do coupe o eleganckim, czy też jak lubi to określać sama marka „awangardowym” designie. Kluczową rolę odegrały imponujące w rozmiarze i kształcie reflektory przednie oraz duża osłona chłodnicy połączona z wąsami DS Wings. Tylne światła przypominają łuski, które wcześniej zastosowano w innych modelach marki, m.in. we flagowym DS 9.

Zobacz także: Nowy DS 4 to francuski konkurent Audi A3, który przyciąga spojrzenia

Nowy Peugeot 308 ma bardziej klasyczną, lekko sportową linię z wydłużoną maską i pochyloną linią dachu. Drapieżna twarz kompaktu połączyła wydłużone reflektory w kształcie kłów oraz duży grill z nowym, ciekawszym logo przedstawiającym głowę lwa.Peugeot 308, DS 4 i Opel Astra. Trzy kompakty i jedna technologia 5

Który model ma największy bagażnik?

Opel w końcu odważył się wyróżniać. Astra pożyczyła od Mokki Vizor z czarnym grillem i LED-owymi reflektorami w kształcie haczyków. Kompakt zyskał nowoczesny, prawie futurystyczny charakter, ale na tle pozostałych modeli i tak prezentuje się najbardziej klasycznie. Wymiary szóstej generacji niewiele zmieniły się w porównaniu do poprzednika. Astra jest tylko o 4 mm dłuższa niż model, który zastępuje. Rozstaw osi powiększono o 13 mm, dla uzyskania wartości 2675 mm, czyli identycznej modelami Peugeota i DS Automobiles.

DS 4 to najdłuższy model z trio Stellantis i logicznie rzecz biorąc, ma największy bagażnik. Francuski kompakt premium mierzy 4400 mm i pomieści pod tylną klapą 430 litrów bagażu. Następny w kolejności pod względem długości jest Opel (4374 mm) a na końcu 308 (4367 mm). Do bagażnika Astry zapakujemy 422 litry bagażu. Peugeot pomieści skromniejsze 412 litrów. W wersjach hybrydowych, przestrzeń będzie nieco mniejsza.

Zobacz także: Nowy Peugeot 308 SW 2022: opis, specyfikacja, zdjęcia. Kombi wysokiej jakości

Najwięcej luksusów w DS 4

Choć wszyscy producenci oddają sterowanie multimediami 10-calowemu wyświetlaczowi dotykowemu, każdy z kokpitów, ma nieco inny styl. DS 4 jest przedstawicielem marki premium a więc na pokładzie znajdziemy najwięcej elegancji oraz materiałów, które urzekają miękkością i dopasowaniem. Projektanci gustownie ukryli środkowe nawiewy i dopracowali kształt każdego przycisku. Cyfrowe zegary są tu najmniejsze, mają przekątną 7 cali, ale DS 4 nadrabia wyświetlaczem Head-up, który prezentuje obraz o wielkości 21-cali tuż przed wzrokiem kierowcy.

To jednak nie koniec technologii, która stawia DS 4 nad modelami Peugeota i Opla. Marka DS Automobiles wyposażyła pojazd w system Night Vision, uruchamianie funkcji za pomocą gestów oraz aktywne zawieszenie, które współpracuje z kamerą. DS 4 posiada również 5-calową płytkę dotykową, która daje nam szybki dostęp do zapamiętanego menu.

Peugeot 308 z najnowszą wersję i-Cockpitu

Peugeot wprowadził do 308 najnowszą wersję i-Cockpitu składającą się z 10-calowych zegarów 3D umieszczonych nad malutką kierownicą oraz wirtualnych przycisków i-Toggles znajdujących się pod centralnym ekranem dotykowym. Panel umożliwia konfigurację menu według własnego uznania.

Widzimy duży postęp w projektowaniu wnętrza przez markę Opel. Astrę wyposażono w nowoczesną kierownicę oraz Pure Panel, który łączy dwa 10-calowe ekrany w jedną całość. Wszystkie trzy kompakty otrzymały reflektory Matrix LED, półautonomiczny system jazdy poziomu 2, monitorowanie martwego pola dalekiego zasięgu oraz kamery 360°.

Nowy Opel Astra tańszy od Peugeota?

Wszystkie trzy pojazdy powstały na tej samej platformie EMP2. Gama napędowa Peugeot 308 i Opla Astry jest taka sama. Pod maskami znajdziemy silniki benzynowe o mocy od 110 do 130 KM oraz diesla generującego 130 KM mocy. Więcej emocji powinny dostarczyć hybrydowe wersje o mocy 180 i 225 KM. Marka DS Automobiles pominęła najsłabszą wersję benzynową, ale w zamian oferuje 225-konny silnik PureTech. W cennikach DS Automobiles zagościła aktualnie tylko jedna 225-konna hybryda. DS 4 jest oferowany wyłącznie z 8-biegowym automatem, u siostrzanych marek zamówimy również wersje z 6-biegową manualną skrzynią biegów.

Cena 110-konnego Peugeot 308 na polskim rynku wynosi 87.800 zł. Za benzynowy model o mocy 130 KM zapłacimy 92.200 zł. Marka DS Automobiles znacznie wyżej wyceniła swój kompakt. Auto kosztuje minimum 114.900 zł. Na cennik Opla Astry musimy jeszcze poczekać, ale podstawowy wariant powinien być bardziej przystępny od modelu spod znaku lwa.

Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Peugeot 308, DS 4 i Opel Astra. Trzy kompakty i jedna technologiaPeugeot 308, DS 4 i Opel Astra. Trzy kompakty i jedna technologia 5
2 4 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Peugeot 405 Style – seria limitowana. „Izolacja akustyczna jest wyrafinowana”

2023-09-25

Nowy Peugeot 208 już w konfiguratorze marki. Jak wygląda polski cennik?

2023-09-23

Nowy Peugeot E-2008 jedzie w podróż dla klimatu. Co to za pomysł?

2023-09-23

Peugeot wprowadza nowy silnik hybrydowy 100 KM w modelu 208 w Polsce. Znamy jego cenę!

2023-09-23
Tagi: 308AstraDS 4DS 9DS AutomobilesMokkaOpelPeugeot
Udostepnij346Tweet216Udostepnij61
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

15 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł

    2306 udostępnienia
    Udostepnij 922 Tweet 577
  • AdBlue powoduje liczne problemy. Klienci mają tego dość

    8419 udostępnienia
    Udostepnij 3368 Tweet 2105
  • Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!

    2368 udostępnienia
    Udostepnij 947 Tweet 592
  • Stellantis wyśle na przymusowy urlop 2400 pracowników we Włoszech. Cięcia kosztów trwają

    1044 udostępnienia
    Udostepnij 418 Tweet 261

Testy samochodów

Dacia - testy i opinie

Test: Nowa Dacia Duster 100 KM z LPG. Na gazie jeździ się taniej. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2020-12-11
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C5 2.0 HDi 143 KM 2010 – najbardziej komfortowa limuzyna klasy D z dieslem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2010-04-21
Dacia - testy i opinie

Test: Dacia Duster II 2021 po faceliftingu – raport z jazd nowym wcieleniem popularnego SUV-a. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-09-05
Testy

Test: Peugeot 508 SW 1.5 BlueHDi 130 KM – ile pali w górach oszczędny diesel? Tysiąc dwieście kilometrów po Bieszczadach (i nie tylko)

autor Małgorzata Kozikowska
2023-08-16
Citroen - testy i opinie

Test: ile pali nowy Citroën C3 1.2 110 KM na autostradzie? Zaskakujący wynik. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2020-10-23

Najnowsze komentarze

  • Inny Anonimowy - Renault Megane E-Tech Electric kontra rywale. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 39/2023
  • Roman - Luksusowy DS 7 E-Tense dla selekcjonera polskiej kadry
  • Arek - Stellantis zadowolony ze swoich wyników po 8 miesiącach 2023 r.
  • Arek - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Arek - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Bodzio - Luksusowy DS 7 E-Tense dla selekcjonera polskiej kadry
  • Wujek - Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł

Zobacz też

Frankfurt 2015 – Citroën

F1: Podium Pietrowa w Grand Prix Australii!

Drogie nasze polskie drogi

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
15
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.