Jak spisuje się nowy Peugeot 308 w wersji hybrydowej plug-in? Tomek z kanału #showtestuje wyjechał nowym kompaktem spod znaku lwa zarówno na publiczną drogę, jak i na tor, i sprawdził, czy model o mocy 225 KM może pełnić jednocześnie rolę samochodu rodzinnego i hot-hatcha.
Poprzednia generacja kompaktowego modelu miała swoją pikantną wersję oznaczoną znakiem GTi, ale wraz z wprowadzeniem bardziej restrykcyjnych norm emisji spalin, Peugeot musiał zrezygnować z hot-hatcha. Najmocniejszą opcją w katalogu nowego Peugeot 308 jest 225-konna hybryda ładowalna i na razie nic nie wskazuje na to, żeby producent miał dołączyć do oferty bardziej sportowy napęd.
Zobacz także: Nowa wersja Peugeot 308, 408 a może 4008? Jaki model pokaże Peugeot?
Nowy Peugeot 308 robi wrażenie już przy pierwszym kontakcie, zwłaszcza nocą, kiedy kontrolki i-Cockpitu 3D są wyraźnie rozświetlone. Pojazd ma duży 10-calowy ekran dotykowy i niewielką kierownicę, które pozwalają poczuć się w samochodzie prawie jak w grze komputerowej. Oprócz wyglądu kabiny, francuski model potrafi przekonać do siebie komfortem i jakością materiałów, które nas otaczają. Można spokojnie porównać je do modeli z segmentu premium. Według Tomka z kanału #showtestuje, 308 ma wygodniejsze fotele i lepsze wykończenie wnętrza niż Audi A3, ale niemiecki konkurent pokonuje Peugeota wyciszeniem wnętrza.
Czy nowy Peugeot 308 potrafi zapewnić zarówno komfort, jak i emocje?
308 zawsze jest uruchamiany w trybie elektrycznym, co pozwala uzyskać bardziej ekonomiczne wyniki spalania. Kierowca może jednak zmienić ustawienie na tryb hybrydowy lub sportowy przyciskiem znajdującym się na konsoli środkowej. Elektryczna jednostka pozwala na bardzo żwawe ruszanie, ale maksimum możliwości daje tryb sportowy. Podczas testu, 308 -ka zaskoczyła dynamiką, zwinnością i trzymaniem się drogi, które porównano do Renault Megane RS wyposażonego w system 4Control.
Jaki werdykt? Zdaniem Tomka, Peugeot 308 to genialny samochód na tor, ale z powodzeniem sprawdzi się również na dojazdy do pracy, na zakupy i w trasę.
Najnowsze komentarze