Opel Astra i Peugeot 308 to dwie nowości koncernu Stellantis opierające się na tej samej płycie podłogowej EMP2. Organizacja Euro NCAP poddała kompakty testom zderzeniowym i w obu przypadkach przyznała 4 gwiazdki. Dlaczego nie 5?
Opel Astra i Peugeot 308 uzyskały podobne wyniki we wszystkich czterech testowanych obszarach oraz prawie identyczny komentarz Euro NCAP. Kompaktowi spod znaku lwa przyznano 76% w zakresie ochrony dorosłych pasażerów i 84% za ochronę dzieci. Bezpieczeństwo innych użytkowników dróg oceniono na 68% a punktacja systemów wspomagających bezpieczeństwo wyniosła 65%. Opel Astra zdobył odpowiednio: 80% za ochronę dorosłych, 82% za ochronę dzieci, 67% za ochronę pieszych i 66% za elektronicznych asystentów.
Cztery gwiazdki to całkiem niezły wynik biorąc pod uwagę rosnące wytyczne i bardziej restrykcyjne procedury testowe Euro NCAP. Warto zauważyć, że poprzednie generacje obu modeli mają na koncie maksymalny wynik. Organizacja zwraca uwagę, że zarówno nowy Opel Astra, jak i Peugeot 308 zapewniają jedynie marginalną ochronę przed urazami klatki piersiowej pasażerów. Na końcowy wynik miał wpływ również brak centralnej poduszki powietrznej, która zabezpiecza przed uderzeniem pasażerów o siebie. Samochody oferują sporo technologii unikania kolizji, ale według Euro NCAP nie zawierają najnowszych rynkowych nowości w tym zakresie.
„Ogólnie rzecz biorąc, widzimy dobre wyniki w zakresie ochrony przed zderzeniem, co oczywiście jest pocieszające, ale unikanie zderzenia jest równie ważne jak ochrona podczas zderzenia, a korzyści wynikające z uniknięcia kolizji są oczywiście nieporównywalnie większe. W związku z tym, w nadchodzących latach nadal będziemy kłaść nacisk na wszystkie obszary bezpieczeństwa, a niektórzy producenci będą musieli nadal rozwijać się w tym zakresie, jeśli nie chcą pozostać w tyle za konkurencją” – powiedział Michiel van Ratingen, sekretarz generalny Euro NCAP.
Najnowsze komentarze